نام و نام خانوادگی: فاطمه زهرا تیموری
رشته و دانشگاه قبولی: دبیری ادبیات دانشگاه فرهنگیان گرگان
نام شهر شهرستان و استان : بندرگز استان گلستان
میانگین تراز : ۶۹۰۰
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کردید : از سال ۱۴۰۲ پایه یازدهم به مدت دو سال
شغل و تحصیلات مادر: دیپلم خانهدار
شغل و تحصیلات پدر : دیپلم آزاد
درصدهای کنکور ۱۴۰۴: ریاضی ۳۵ درصد ادبیات ۴۶ درصد ۶۶ درصد ۴۰ درصد ۵۵ درصد تاریخ و جغرافیا منطق ۱۰ درصد اقتصاد ۵۱ درصد تعلیم و تربیت ۹۵ و هوش و استعداد ۴۰ درصد
ترازکل : ۹۷۷۴
سوابق تحصیلی : ۱۰۶۰۱
مصاحبهگر : عالیه مهدوی
1- از چه زمانی و به رشته معلمی و دبیری و دانشگاه فرهنگیان علاقمند شدید چه عواملی سبب ایجاد این علاقمندی شد ؟
از دوره ابتدایی علاقمند به معلمی و رشته ادبیات بودم و دبیرانم در دوره تحصیل این علاقه را برایم تثبیت کردند که بیشتر از رشتههای انسانی در رشته دبیری موفقتر باشم.
۲-در خانواده و اطرافیان اطرافیان شما چه کسانی دبیربودند ؟
هیچ یک از افراد خانواده و اطرافیان من معلم نبودهاند.
3- کدام معلمهایتان در این علاقه تاثیرگذار بودند ؟
خانم روحی کرد کرد که به دلیل علاقهمندی خود به رشته ادبیات و دغدغهمندیشان نسبت به دانش آموزان و نسل جوان و نوجوان مرا نسبت به تصمیم خود مطمئنتر کردند که میتوانم در این رشته و در این وادی به دانشآموزان منطقهام خدمت کنم
۴ -فکر میکنید اگر معلم شوید شبیه کدام معلم خود خواهید شد چرا ذکر نام درس و مقطع؟
شبیه به خانم روحی کرد دبیر ادبیات پایه دهم و یازدهم خواهم شد نسبت به دانش آموزانشان بسیار دلسوز و مهربان بودند و همچنین.نقاط قوت آنان این بود که ایشان در زمینه کاریشان مسئولیت پذیری و تعهد کاری که داشتند انگیزه مرا برای رشته ادبیات بیشتر از گذشته میکرد
۵ -توجه شما بیشتر به کدام منابع فرهنگیان بوده است ؟
تعلیم و تربیت اسلامی را در طول سال دوازدهم مطالعه داشتم و این منبع تبدیل به نقاط قوت و پایدار من در کنکور بود که با بیشترین ضریب به ۹۰ درصد کنکور فرهنگیان عملکرد موفقتر داشته باشم
6-از چه زمانی مطالعه برای فرهنگیان را شروع کردید ؟
من از سال دهم جدی به مطالعه بپرداختم و هدفم برای قبولی فرهنگیان از سال 10انسانی شکل گرفت مطالعه من بیشتربیشتر میشد اما فرهنگیان را تقریباً ازاوایل سال دوازدهم به صورت برنامه ریزی جدی آغاز کردم
۷ -برای بخش استعدادهای تحلیلی چه کار ویژههایی انجام دادهاید ؟
کتاب هوش و استعدادهای معلمی در این مرحله استفاده نمودم چون سوالات این منبع از جنس درک و مفهوم و متن و استدلال و طبقهبندی و تحلیل مسائل عددی آگاهترم می کرد که نه تنها خواندن منابع شرکت در فرهنگیان لازم نیست مستلزم داشتن درصد بالایی از هوش و استعدادهای معلمی است که با این کتاب تقویت میکرد
8-آیا در آزمونهای کانون در بخش فرهنگیان شرکت میکردید؟
بله تحلیل آزمونها را ترجیحاً در همان روز انجام میدادم و تمام آزمونهای بخش فرهنگیان را تک به تک حضوری در نمایندگی میآمدم و بعد از ظهر همان روز به تحلیل هر سوال به سوالرا به سرانجام می رسیدم تا سوالی بدون تحلیل از دستم در نرود و همچنینن پیوستگی در آزمونهافرهنگیان توانست باعث پیشرفت صد در صدی را به همراه داشته باشد و این ضرورت بستگی به آزمونها باعث مرورهای مکرر میشد و همچنین تثبیت مطالب را به من کمک شایانی میکرد همچنین نقاط ضعف و حالات خود در آزمونها شده و آنها را فوری برطرف میکردم
9-پیوستگی در آزمون ها چگونه تونست باعث پیشرفت شما شود ؟
به برنامهریزی و مطالعه خودمان نظم می دهد با حضور پیوسته در آزمون، نقاط قوت درسی تثبیت میشود و شکل پایدار به خود میگیرد پیوستگی و استمرار در هر کاری مهارت، دقت و تمرکز حواس راو به پیشرفتِ تحصیلی دانش آموزان سنجاق خواهد داد
۱۰ بهترین درس شما در کنکور کدام است روشهای مطالعه خود را در این درس به صورت آیتم وار بیان کنید ؟
درس عربی نقاط قوت و پایدار من در آزمونها و کنکور بوده است که نکته برداری از درسنامهها و مرور مکررات آنها در ذهنم تثبیتتر میشد همچنین تستهای در سطوحهای مختلف در بخشهای مجزا از جمله ضبط حرکات ترجمه و الاعرابها و یادگیری یادگیری نکات یادگیری نکات مربوط به ترجمه و حل تستهای زماندار برای افزایش سرعت در تستهای مربوط به ترجمه که نسبت به بخشهای دیگر آسانتر بوده است همچنین باید خاطرنشان کرد که فقط ساعت مطالعه مهم نبود بلکه کیفیت و استمرار موفقیت میسازد و درس خواندن درس خواندن تکنیکهای آن را باید یاد گرفت و دروس فوق العاده مهم است که اگر پیوسته تمرکز داشته باشیم موفق میشویم
