نام و نام خانوادگی محمد قاسم رضائئ
پایه دهم تجربی
نام شهر و استان بندرگز .گلستان
میانگین تراز 5536
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است ا سال نهم-17 آزمون
شغل و تحصیلات مادر دپیلم .خانه دار
شغل و تحصیلات پدر دپیلم .آزاد
مصاحبهگر : عالیه مهدوی
- 1-شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
از طریق آشنایانی که در گذشته درآزمون های کانون شرکت کردند و نتیجه مطلوب را بدست آوردند باعث شد که مرا ترغیب و تشویق برای شرکت در آزمون های کانون نموده که عملکرد عالی را برای من به ارمغان داشت .
- 2-دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟
تمرین و تکرار فراوان درسی و داشتن استمرار در خواندن دروس کمک کرد که یادگیری بهتری را بدست بیاورم
- 3-آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟
بله این آزمون ها به نوعی برای سنجش درطول یک هفته بوده است که خودم را در بازه ی یک هفته بسنجم .و چطور عملکردی داشتم و چگونه توانستم مدیریت بر خود داشته باشم
- 4-مطابق برنامهی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامهریزی می کردید؟
بله
من بر اساس برنامه راهیردی یک برنامه ریزی هفتگی به همراه پشتیبانم خانم ام البنین مسعودی داشتم که بر نامه کانون با برنامه مدرسه باهم شخصی سازی می شد و در زمان مشخص برنامه برای من اجرایی می شد.
- 5-کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟
درس هایی مثل علوم و ریاضی .با تمرین و خواندن مکرر آنها و انجام تست های متعددتوانستم توانایی بالایی در آن درس بدست بیاورم تا به عنوان نقاط قوت و پایدار من سنحیده شود
- 6-در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشد اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟
- بله درس مطالعات اجتماعی که با تلاشم و برنامه ریزی درست و افزایش ساعت مطالعه و زدن تست متعدد از کتاب آبی و سه سطحی عملکرد بهتری را بدست آوردم .
- 7-روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟
سعی و تلاشم این بود که که حداقل روزی شش ساعت درس بخوانم اول درس را می خواندم و بر اساس زمان تست می زدم مثلا برای 50تا تست را 50دقیقه زمان می گذاشتم و تست های زمان دار را از اول فروردین اجرایی می کردم تا جایی که زمان اضافه را برای خودم داشتم که مرور تست های نزده را عملیاتی می کردم و زمان ذخیره ای را برای خودم در نظر می گرفتم .
- 8-دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟
- بله این دفتر باعث شد که زمانم را مدیریت کنم .برای درس های که نقاط ضعف و قوت را یا داشت برداری می کردم و پیگیری کامل آن بپردازم هدفم این بود وقت بیشتری را برای درس ریاضی و علوم و هوش خود بگذارم و این دفتر یک دفتر حسابی بود که با آن مرا به نقطه ای رساند که می شود با داشتن زمان کافی و بهر ه مندی از منابع کانونی به نقاط پایدار و مثبت رسید و امیدوار قدم ها بالاتری بر داشت.
- 9-چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسهی تیزهوشان رفتید، پیوستگی خود را به آزمونها حفظ کردید؟
چون من به کمک این آزمون ها توانستم در آزمون های تیز هوشان قبول شوم هدف اصلی من نتیجه گرفتن برای کنکور است و یک ماراتن علمی بزرگ تا آن زمان در آزمون های کانون شرکت خواهم کرد و پیوستگی و بدون غیبت خود را حفظ خواهم کرد.
- 10-روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
سوال های اشتباه را با دلیل اشتباه آن در کتاب درسی پیدا می کردم و سوال های درست هم در حال مرور کردن آن می شدم و نکات مهم هر درس را به صورت جداگانه در دفتر کلاسور ارزیابی به صورت درس محور و تاریخ محور یاداشت برداری می کردم .تا سوالی از دستم خارج نشود
- 11-دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟
- خیر
- 12-برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟
- بله برنامه از پیش تعیین شده به کمک خانم مسعودی پشتیبانم تهیه می کردم و اجرایی می نمودم که حداقل چند وقت قبل امتحان آن مطلب را به طور کامل یاد می گرفتم و هر شب قبل خواب آن درس ها را مرور می کردم تا مباحث برایم دشوار نشود
- 13-برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟
با شروع سال نهم و از مهر به بعد که علاوه بر دروس عادی و برنامه راهبردی تیز هوشان جز برنامه درسی من گنجانده می شد .برنامه را عملیاتی می کردم و برای هر آزمون برنامه جداگانه ای داشتم .
- 14-از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعتودقت، 12آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
از کتاب هوش کلامی و غیر کلامی و سرعت و دقت را جز برنامه درسی می گنجاندم که برایم تاثیر گذار بود هر شب به صورت روتیم شبانه از ساعت 10شب تا 11و نیم کتاب های هوش را زماندار برای خودم اجرایی می کردم و نتیجه کار را به پشتبانم خانم ام البنین مسعودی در شاد گزارش می دادم تا جایی که بعضی از شب ها تا ساعت 1شب هم این تست ها طول می کشید
- 15-از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
علاوه برکتاب های هوش از کتاب سه سطحی ریاضی و علوم جز منابع کانونی اصلی من به شمار می رفت که تست های این کتاب های اصلی را دهها بار کار می کردم و در دفتر پاسخبرگ یاداشت برداری می کردم و چندی بار دوره می کردم
- 16-با چه روشی کتابهای خود مطالعه میکردید؟ اول درسنامه میخواندید یا اول تست میزدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتابها به چه صورت بود؟
اول سراغ کتاب می رفتم و به صورت کامل آن را می خواندم و بعد درس نامه را برای یادگیری بهتر با تست های متعدد به تثبیت می رساندم
- 17-هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟
هر کدام از این کتاب ها را چندین بار دوره و تکرار می کردم
- 18-چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟
تلاشم این بود که حداقل هر شب پس از اتمام استعداد تحصیلی شروع به درس استعداد تحلیلی داشته باشم حتی هر شب برای 30دقیقه
- 19-برنامه شما در دوران جمعبندی (اردیبهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟
به صورت روزانه و به صورت فشرده دروس تیز هوسان را با یک برنامه ریزی دقیق به جلو حر کت می کردم و در هر زمان مشخص شده کتاب ها را مرور می کردم
- 20-آیا در آزمونهای طرح 3+3 شرکت کردید؟
بله صد در صد بدون غیبت و حصوری شرکت کردم و در همان روز کارنامه را بررسی می کردم و تحلیل آزمون را از یاد نمی بردم و این آزمون ها توانست حرکت بهتری برای هر درس را به ارمغان بیاورد
