گفت و گو با مهدی ناصری نژاد قبولی تیزهوشان

گفت و گو با مهدی ناصری نژاد قبولی تیزهوشان نهم به دهم

گفت و گو با مهدی ناصری نژاد قبولی تیزهوشان

 نام و نام خانوادگی هادی ناصری نژاد

پایه دهم تجربی

نام شهر و استان شبستر – آذربایجان شرقی

میانگین تراز 6605

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است از پایه ی ششم – 72 آزمون

شغل و تحصیلات مادر خانه دار - دیپلم

شغل و تحصیلات پدر آزاد - دیپلم

 

مصاحبه‌گر : شبنم فرج الهی

 

  1. 1-شما چگونه با کانون آشنا شدید؟من از طریق برادر بزرگ ترم که در کانون ثبت نام کرده بود و با کانون نتایج خوبی به دست آورده بود با این مجموعه آشنا شدم و در آزمون ها ثبت نام کردم.

 

 

  1. 2-دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟ بهترین دستاوردم قبولی در مدرسه ی سمپاد بود و همچنین شناسایی سوالات ساده و تسریع در حل سوالات و اینکه نحوه ی شرکت در آزمون ها به همراه شیوه ی مدیریت زمان تنها بخشی از مواردی بود که من از کانون یاد گرفتم.

 

 

  1. 3-آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟بله- همیشه سعی من بر این است که شرکت کنم.شرکت در این آزمون ها من را برای آزمون اصلی آماده تر می کرد.

 

 

  1. 4-مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامه‌ریزی می کردید؟ بله- من مطابق برنامه ی راهبردی کانون مطالعه می کردم و طبق آزمون ها دری هایم را مطالعه می کردم و برنامه ریزی هایم از روی برنامه راهبردی و منطبق بر آن بود.

 

  1. 5-کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟نقطه قوت من در درس هایی چون علوم و هوش کلامی بود.من عمقی درس می خواندم- نمونه سوال تستی و تشریحی حل می کردم و حتما قبل از آزمون این درس ها مرور می کردم.

 

 

  1. 6-در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟بله- من درس هایی که کم اهمیت بودند را سطحی تر مطالعه می کردم اما با تغییر تکنیک های خوانشم توانستم نقطه ی ضعفم را شناسایی و تا حد امکان به نقطه مثبت تبدیل کنم.

 

 

  1. 7-روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟من 3 الی 4 ساعت مطالعه داشتم و بیشتر سعی ام بر این بود که تست زنی در صدر مطالعاتم باشد و بیشتر زمانم را بعد از درک مطالب صرف تست زدن می کردم.

 

 

  1. 8-دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟بله-اگر پیشنهاد الان من را هم بخواهید من توصیه ی 100 درصدی برای خریدش را دارم چون روند مطالعات را هم سو با برنامه های روزمره می کند و این عالی است.

 

 

 

  1. 9-چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسه‌ی تیزهوشان رفتید، پیوستگی‌ خود را به آزمون‌ها حفظ کردید؟چون استمرار رمز موفقیت است.پیوستگی در آزمون ها انسان را در یک مسیر برنامه ریزی شده می اندازد و اگر استمرار نباشد برنامه ریزی به طور کلی پوچ است.

 

  1. 10-روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟من سعی ام بر این بود که در بعد از ظهر روز جمعه ی بعد از آزمون دفترچه ام را تحلیل کنم و بعد از آن از طریق پاسخنامه ی آزمون به رفع اشکالاتم می پرداختم.

 

 

  1. 11-دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟من در زمان های فراغتم سعی بر پیشرفت در حرفه های ورزشی دارم.

 

  1. 12-برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟ امسال به خاطر تغییر از متوسطه 1 به متوسطه 2 باعث می شود که خودکار برنامه هایم فشرده شود تا بتوانم به صورت کامل دروس را پوشش دهم.هم عمقی بخوانم هم نمونه سوالات کتاب های پرتکرار را حل کنم.

 

  1. 13-برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟ من مطالعه ی خود را از مهر ماه پایه ی نهم شروع کردم و خوانش هایم بیشتر منطق با برنامه راهبردی کانون بود تا بتوانم آزمون ها را به خوبی پوشش دهم.

 

  1. 14-از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعت‌ودقت، 12آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟ من از هر سه ی این منابع(هوش کلامی-غیر کلامی و سرعت و دقت) برای پیش برد اهداف هوش و استعداد تحلیلی استفاده می کردم.ابتدا با ذرسنامه و حل سوالات پیش می رفتم و سپس تحلیل پاسخ نامه انجام می دادم.

 

  1. 15-از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟من از کتاب های آبی و سه سطحی  برای سه درس اصلی علوم و ریاضی و فارسی در بخش استعداد تحصیلی استفاده می کردم.هم از بخش درسنامه ی این کتاب ها و هم از بخش سوالات تستی کتاب ها استفاده می کردم.

 

 

  1. 16-با چه روشی کتاب‌های خود مطالعه می‌کردید؟ اول درس‌نامه می‌خواندید یا اول تست می‌زدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتاب‌ها به چه صورت بود؟اول تسلط کافی بر درسنامه پیدا می کردم و سپس قبل از حل نمونه سوالات تستی درسنامه را ها مرور می کردم.بعد به سراغ حل سوالات می رفتم و در نهایت تحلیل را انجام می دادم.

 

 

  1. 17-هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟ من مفاهیم را به هنگام تدریس کاملا گوش می دادم و متوجه می شدم سپس به حل سوالات منابع می پرداختم  و در صورت مشاهده ی نقص در درک یه موضوع دوباره مطالعه می کردم در غیر این صورت فقط یک بار مطالعه می کردم.

 

 

  1. 18-چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟مطالب استعداد تحصیلی را با برنامه ی مدرسه پیش می بردم و با برنامه ی راهبردی متناسب می کردم و بعد به سراغ تست می زنی می رفتم و منابع استعداد تحلیلی را در مابین این برنامه قرار می دادم.

 

 

  1. 19-برنامه شما در دوران جمع‌بندی (اردی‌بهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟ در اردیبهشت و خرداد برای جمع بندی -آزمون های جامع و کلی را حل می کردم و به مرور درس های خوانده شده می پرداختم تا تسلط کافی داشته باشم.

 

  1. 20-آیا در آزمون‌های طرح 3+3 شرکت کردید؟ بله – این آزمون ها بسیار کمک کننده برای آزمون اصلی قبل از آزمون تیزهوشان بود و توانستم به صورت حرفه ای مطالب را دوره کرده باشم.

 

Menu