نام و نام خانوادگی: ساینا پیرمحمدی
نام مدرسه: آفتاب و مهتاب
پایه : ششم
نام شهر و استان: کوهدشت ، لرستان
میانگین تراز : ۶۲۴۰
سال های حضور در کانون : ۱سال
تعداد آزمون : ۱۷ آزمون
شغل و تحصیلات مادر : کارمند ، کارشناسی ارشد
شغل و تحصیلات پدر : مدیر دفتر خدمات قضایی ، دکترا
مصاحبه گر : سعیده مرادی
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
مادرم سال های قبل عضو کانون بوده است.
دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟
کانون به من در کنترل استرس در سر جلسه ،مدیریت زمان و برنامه ریزی درست کمک کرد.
آیا در آزمون هدف گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟
بله، هم در آزمون های هدف گذاری و هم در آزمون مشابه پارسال شرکت کردم ،شرکت در این آزمون ها به من برای آزمون کانون و همچنین برای رفع اشکال های آزمون قلم چی خیلی کمک کرد.

مطابق برنامه ی راهبردی درس میخواندید؟
من بر اساس برنامه راهبردی برنامهریزی میکردم ، به این صورت برنامهریزی میکردم که اول درسهای سخت را میخواندم و بعد از اینکه دشواری برای من از بین میرفت به سراغ درسهای سادهتر میرفتم و آن ها را هم دوره میکردم ، تمام درسهایم را دوره و دوباره تکرار میکردم و این گونه برای آزمون کانون آماده میشدم.
کدام درسها نقطه قوت شماست؟
نقطه قوت من در دروس تحصیلی درس ریاضی و علوم و درس های عمومی و در دروس تحلیلی درسهای هوش ریاضی ،هوش منطقی، هوش تصویری و هوش فضایی بوده است ، روش مطالعه من برای دروس تحصیلی این گونه بود که اول سعی میکردم آن مبحث را به خوبی متوجه بشوم و بعد به سراغ کتاب مربوطه می رفتم و تست میزدم تا ایرادات جزئی هم برطرف بشود ، روش مطالعه من برای دروس تحلیلی این گونه بود که اول به درسنامه مراجعه میکردم و بعد از اینکه متوجه مبحث شدم به سراغ تست می رفتم و بعد از اینکه تستهای مربوطه را زدم به سراغ پاسخنامه می رفتم سعی میکردم ایراداتم را برطرف کنم.
روزی چند ساعت درس می خواندید؟
من میانگین ساعت درس خواندنم به ۱۰ ساعت میرسید و من برای دروس تحصیلی اول توضیحش را میخواندم و بعد تست می زدم ، اما من چون در دروس تحصیلی مشکلی نداشتم به همین دلیل زمان زیادی را برای خواندن این درس اختصاص نمی دادم اما برای درس تحلیلی که مهم تر است زمان بیشتری اختصاص می دادم حدودا ۸۰ درصد زمان می دادم.
دفتر برنامه ریزی داشتید؟
بله ، من وقتی در آزمون های کانون شرکت می کردم بعد از اینکه جواب آزمون می آمد من برای رفع اشکال قسمت هایی که به نتیجه دلخواه نرسیده بودم به دفتر برنامه ریزی مراجعه می کردم تا دلیل این نتیجه را متوجه بشوم و برای آزمون بعدی بیشتر روی این قسمت ها تمرکز کنم ، البته من نقاط قوتم را رها نمی کردم.

روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
دوباره همه تست ها را چه غلط و چه درست از اول می زدم ، آن دسته از سوالات که در آزمون درست بوده را دلیلش را در پاسخنامه جویا می شدم ، اگر دلیل حل این سوال با دلیل من تطبیق داده می شد آن را رها می کردم اما اگر دلیل پاسخنامه با دلیل من یکی نبود سعی می کردم دلیل پاسخنامه را به خاطر بسپارم ، راه حل من برای تحلیل سوال هایی که در آزمون غلط و یا نزده بودم این بود که دوباره سعی می کردم آن سوال را حل کنم اگر توانستم آن راه حل را در یک دفترچه کوچک یاداشت می کردم اما اگر نتوانستم دلیل حل آن سوال را از پاسخنامه جویا می شدم.
دستاورد یا مهارت غیر درسی هم دارید؟
بله، من در رشتههای ورزشی (شنا،والیبال،کاراته ) و در زمینه هنری (خطاطی ، کار با رزین)مهارت دارم.
برنامه شما برای دوره امتحانات چه بود؟
اول برای آن امتحانی که قرار بود در چند روز آینده برگزار شود مطالعه می کردم و در کنارش برای امتحانی که برای من سخت بود مطالعه می کردم.
برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟
از مهر کلاس ششم (۱۴۰۳) شروع کردم.
از چه منابعی برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟
من از ۱۲ آزمون استفاده کردم ، من اول به سراغ کتاب هایی که درسنامه داشتند می رفتم و درسنامه آن مبحث را مطالعه می کردم و بعد تست می زدم و بعد از آن که کاملا متوجه این مبحث شدم به سراغ کتاب هایی که درسنامه نداشتند می رفتم.
از چه منابعی برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟
من از سه سطحی ریاضی ، سه سطحی علوم ، سه سطحی فارسی ،سه سطحی عمومی ،ریاضی آبی و علوم آبی استفاده می کردم ، من اول به سراغ کتاب هایی که درسنامه داشتند میرفتم و اول درسنامه آن را به خوبی مطالعه میکردم و بعد تست آن کتاب را میزدم و بعد از اینکه آن مبحث را کامل متوجه شدم به سراغ کتابهایی که درسنامه نداشتم میرفتم.
با چه روشی کتابهای خود مطالعه میکردید؟
روش من برای تست زنی در کتابها این بود که اول به سراغ کتابهایی که درسنامه داشتم میرفتم و در اول درسنامه آنها را به خوبی مطالعه میکردم و تست آن کتاب را میزدم ،بعد از اینکه کامل متوجه آن مبحث شدم به سراغ بقیه کتابهای میرفتم ، من با کمک پاسخنامه تمام تستهایم را تصحیح میکردم و بعد آن تستهایی را که بر اساس تصحیح کردن درست درآمده بود را دوباره از اول میزدم و دلیل آن را با دلیل پاسخنامه مقایسه میکردم اگر دلیل من هم با دلیل پاسخنامه تطبیق داشت آن را رها میکردم اما اگه دلیل پاسخنامه با دلیل متفاوت بود سعی میکردم دلیل پاسخنامه را به خاطر بسپارم و بعد دلیل آن را در دفترچه کوچک یادداشت میکردم، بعد به سراغ تست هایی که غلط یا نزده بودن میرفتم دوباره سعی میکردم آنها را حل کنم اما اگر باز هم نمی توانستم به پاسخنامه مراجعه میکردم و بعد سعی میکردم که متوجه دلیل حل شدن آن سوالها بشوم و دوباره دلیل آنها را در دفترچه کوچکی یادداشت میکردم.
هر کدام از منابع را فقط یک بار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟
من تقریباً تمام کتابهایم را چند دور خواندم (البته با دقت) ، عملاً چند دور خواندن من برای رفع تکلیف نبود و سعی میکردم آن کتاب را به خوبی یاد بگیرم و اشتباه هایم را دوباره تکرار نکنم به نظر من یک دور با دقت خواندن یک کتاب بهتر از چند دور خواندن یک کتاب و فقط برای رفع تکلیف است.
چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟
من از اول در درس استعداد تحصیلی خوب بودهام اما هیچ اطلاعاتی از استعداد تحلیلی نداشتم با کمک معلمانم و با استفاده از کتابها و تمام آزمونهای اصلی قلم چی توانستم در این درس پیشرفت کنم.
برنامه شما در دوران جمعبندی به چه صورت بود؟
من برای این دوران کتاب جدیدی را تهیه نکردم و فقط آن کتاب هایی را که داشتم دوباره مرور میکردم، اول به سراغ کتابهای جمعبندی رفتم و تمام کتاب جمعبندی را با دقت خواندم و بعد به سراغ آزمونهای تیزهوشان سالهای گذشته رفتم (سال های ششم به هفتم و نهم به دهم ) و آن ها را خواندم.
آیا در آزمونهای طرح 3+3 شرکت کردید؟
بله من در آزمونهای ۳+۳ کانون شرکت کردم و قبولی در تیزهوشان به من خیلی کمک کرد.
