نام و نام خانوادگی:علی بابایی
پایه :هفتم
نام شهر و استان:لرستان خرم آباد
میانگین تراز:۷۰۰۰
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده اید:کلاس پنجم.تقریبا همه آزمونها را شرکت کردم.
شغل و تحصیلات مادر:کارشناسی کامپیوتر_خانه دار
شغل و تحصیلات پدر:کارشناس ارشد عمران_کارمند
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ ازطریق پدرومادر و دوستان
دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟آزمونهای کانون در یادگیری نظم و برنامه ریزی و مرورهای منظم و تنظیم سرعت تست زدن خیلی به من کمک کرد
آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟
معمولا سعی میکردم شرکت کنم و دید بهتری برای شرکت در آزمون به من میداد.
از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.
ازکارنامه آزمونها و کارنامه هدف گذاری بیشتراستفاده میکردم
مطابق برنامهی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامهریزی می کردید؟ من بعداز تحلیل آزمون باتوجه به برنامه راهبردی کانون برای دوهفته بعد برنامه ریزی میکردم و معمولا با تست مطالب را تثبیت میکردم .
کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟ ریاضی و علوم نقطه قوت من هستند چون سعی میکنم انها را درقالب تست یادبگیرم
در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ بله دردروس حفظی باچالش هایی مواجه شده ام که بامرور زیاد توانسته ام تاحدودی ضعف خودرابرطرف کنم
روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟بعدازمدرسه ودرصورت نداشتن امتحان دو تاسه ساعت مطالعه داشتم که این زمان رابین دروس اختصاصی و عمومی تقسیم میکردم و تایمی راهم به تست زدن اختصاص میدادم
چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسهی تیزهوشان رفتید، پیوستگی خود را به آزمونها حفظ کردید؟ هدف من از آزمون دادن حفظ نظم و پیوستگی وهدف گذاری درمطالعه است که طبیعتا مطالعه برای آزمون به پیشرفت در دروس مدرسه هم کمک میکند
روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟در بعد از ظهر آزمون پاسخنامه را دانلود میکردم و تست های نزده وغلط را بررسی میکردم
دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟در زمینه ورزشی فعالیت میکنم و به ورزش های گروهی علاقه دارم
برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟مطالعه باید درطول سال پیوسته باشد و به فرجه امتحان موکول نشودوتست زدن واستفاده ازروش بازیابی درکنارمطالعه تشریحی میتواند درتثبیت مطالب بسیارکمک کننده باشد
برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟ازتابستان پنجم به ششم
از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعتودقت، 12آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟ ازکتابهای هوش کمپلکس استفاده میکردم
از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟ازکتاب های۳سطحی ریاضی و علوم بعد ازیادگیری تشریحی برای سنجش خودم استفاده میکردم
به توصیه چه کسانی این منابع را تهیه کردید؟ازتوصیه های معلم مدرسه و کانون استفاده کردم
کدام قسمت کتابها (درسنامه، سوالها و پاسخنامه) برایتان جالب بود و به شما کمک کرد؟ توضیح دهید.پاسخ نامه ها را دوست داشتم چون باوجود صحیح زدن تست باز هم به سراغ پاسخنامه تشریحی میرفتم و اغلب نکات جدیدی را یاد میگرفتم.
روش استفاده شما از پاسخنامه کتابها به چه صورت بود؟ بعد از حل چند تست پاسخنامه را نگاه میکردید؟ برای سوالات صحیح نیز پاسخنامه تشریحی را میخواندید؟
بعد از هر تست پاسخنامه را چک میکردم و پاسخ سوالات صحیح را نیز میخواندم
با چه روشی کتابهای خود مطالعه میکردید؟ اول درسنامه میخواندید یا اول تست میزدید؟توضیح دهید.ازهردو روش استفاده میکردم.گاهی ازروش بازیابی استفاده میکردم اول چندتست میزدم واینطوری متوجه میشدم که کدام مطلب راباید بیشتربخوانم وکارکنم .
هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟معمولا یکبار میخواندم ولی در بعضی جاها که مشکل داشتم برمیگشتم ودوباره ازهمان کناب مطلب را میخواندم
چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟همیشه زمانی رابرای تحلیل سوالهای هوش وریاضی درنظر میگرفتم درکنار آن به مطالعه دروس مدرسه نیزمی پرداختم
برنامه شما در دوران جمعبندی (اردیبهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟ درمنزل از خودم آزمون زماندار میگرفتم و از آزمونهای جمع بندی کانون هم استفاده میکردم
