نام و نام خانوادگی : مهران برمکی
رشته و دانشگاه قبولی : آموزش الهیات فرهنگیان شهید مدرس سنندج
نام شهر و استان : شهرستان بانه ، استان کردستان
میانگین تراز : 6100
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است : 1403 ، 17 آزمون
شغل و تحصیلات مادر : زیر دیپلم ، خانه دار
شغل و تحصیلات پدر : زیر دیپلم ، میوه فروش
درصدهای کنکور 1404 : ریاضی:۸
فنون:۲۶
علوم اجتماعی:۷۱
روان شناسی:۴۰
عربی:۵
تاریخ جغرافیا:۳۲
فلسفه و منطق:۲۰
اقتصاد:۳۵
تعلیم و تربیت اسلامی:۴۶
هوش و استعداد معلمی:۵۱
تراز کنکور : 8224
تراز سوابق تحصیلی : 7138
مصاحبهگر : جمال شریفی
1.از چه زمانی و چگونه به رشته معلمی و دبیری و دانشگاه فرهنگیان علاقهمند شدید؟ چه عواملی سبب ایجاد این علاقه شد؟
از دوران دبیرستان کمکم متوجه شدم که به کار معلمی علاقه دارم، چون همیشه از توضیح دادن درس به همکلاسیها و کمک کردن به بقیه لذت میبردم. همین حسِ اثرگذاری و اینکه میدیدم توضیحات من باعث یادگیری دیگران میشه، باعث شد به شغل دبیری علاقهمند بشم. از طرفی خانوادهام همیشه به ارزش معلمی تأکید داشتن و همین موضوع هم انگیزه من رو بیشتر کرد. به همین دلیل دانشگاه فرهنگیان رو بهعنوان بهترین مسیر برای رسیدن به این هدف انتخاب کردم.
2.در خانواده و اطرافیان شما چه کسانی دبیر بودند؟
پسر عموی بابام
3.کدام معلمهای تان در این علاقه تاثیرگذار بودند؟
چند تا از معلمهام نقش مهمی داشتن، مخصوصاً معلم ادبیات دبیرستانم که همیشه با عشق و صبر درس میداد و حتی بیرون از کلاس هم حامی دانشآموزها بود. همین رفتار صمیمی و دلسوزانهش باعث شد به معلمی بهعنوان یک شغل ارزشمند نگاه کنم. همینطور معلم جغرافیا که با روشهای متفاوت درس میداد و باعث شد بفهمم معلم میتونه هم یاد بده هم انگیزه و امید منتقل کنه. این دو معلم بیشترین تأثیر رو روی علاقه من گذاشتن.
4.فکر میکنید اگر معلم شوید، شبیه کدام معلم خود خواهید شد؟ چرا؟ (ذکر نام دبیر، درس و مقطع)
فکر میکنم اگر معلم بشم، بیشتر شبیه معلم جغرافیا در دبیرستان پایه دوازدهمم، آقای رشیدزاده خواهم بود. چون ایشون همیشه با صبر و حوصله درس میدادن، به همهی دانشآموزها توجه میکردن و کلاسشون پر از انگیزه و آرامش بود. من هم دوست دارم همونطور که ایشون باعث علاقه ما به درس شدن، بتونم برای شاگردام الهامبخش باشم و در کنار آموزش، به رشد شخصیتیشون هم کمک کنم.
5.توجه شما بیشتر به کدام منابع فرهنگیان بود؟
یشتر تمرکزم روی منابع اصلی خود کنکور انسانی بود؛ مخصوصاً دروس تخصصی مثل ادبیات، عربی و تاریخ. اما در کنار اونها، منابع و جزواتی که مخصوص دانشگاه فرهنگیان تهیه شده بودن رو هم مرور میکردم تا بیشتر با فضای مصاحبه و اهداف این دانشگاه آشنا بشم. همچنین به اطلاعیهها و مصاحبههای مربوط به فرهنگیان توجه میکردم تا بدونم چه معیارهایی براشون مهمه و توجه ویژه ای هم به منابع تعلیم و تربیت اسلامی داشتم و هم هوش و استعداد معلمی.
6.از چه زمانی مطالعه برای فرهنگیان را شروع کردید؟
از بهمن ماه ۱۴۰۳
7.برای بخش استعداد تحلیلی چه کار ویژه هایی انجام دادید؟
برای بخش استعداد تحلیلی، تمرینهای متنوعی انجام دادم تا مهارت تحلیل و حل مسئلهام تقویت بشه. تستها و مسائل مشابه سالهای قبل رو حل کردم، تمرکزم روی درک دقیق صورت مسئله و پیدا کردن راهحل منطقی بود. علاوه بر این، سعی کردم تمرینهای زماندار انجام بدم تا سرعت و دقتم هم بالا بره و آماده مصاحبه و آزمون عملی بشم.
8.آیا در آزمونهای کانون در بخش فرهنگیان شرکت میکردید؟
بله
9. پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
پیوستگی در آزمونها باعث شد که نقاط قوت و ضعف خودم رو بهتر بشناسم و هر بار روی بهبود ضعفهایم تمرکز کنم. مرور مستمر و تحلیل نتایج آزمونها به من کمک کرد روشهای مطالعهام رو بهینه کنم و تدریجاً پیشرفت کنم. همین استمرار باعث شد هم سرعت پاسخدهیام بالاتر بره و هم اعتمادبهنفسم در آزمونها افزایش پیدا کنه.
10. بهترین درس شما در کنکور کدام است؟ روشهای مطالعه خود را در این درس به صورت آیتموار بنویسید.
بهترین درس من در کنکور علوم اجتماعی بود. روشهای مطالعهام به صورت آیتموار:
1. مطالعه دقیق کتاب درسی و یادداشتبرداری نکات کلیدی.
2. حل تستهای سالهای گذشته برای درک بهتر الگوهای سؤال.
3. تحلیل و بررسی پاسخهای درست و غلط برای تقویت مهارت تفکر انتقادی.
4. مرور منظم نکات و یادداشتها قبل از آزمونها.
5. شرکت در آزمونهای آزمایشی و بررسی نتایج برای بهبود مستمر.
این روش باعث شد هم به عمق مطالب مسلط شوم و هم بتوانم سریع و دقیق به سؤالات پاسخ بدهم.
