گفتگو با تانیا داوطلب قبولی تیزهوشان ششم از آستارا

مطالب جدیدی نمیخواندم و فقط تست میزدم و تمرین تکرار میکردم.

گفتگو با تانیا داوطلب قبولی تیزهوشان ششم از آستارا

نام و نام خانوادگی تانیا خلیل­نیا

پایه ششم

نام شهر و استان آستارا- گیلان

میانگین تراز 5500

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است  1400

شغل و تحصیلات مادر خانه­دار-دیپلم

شغل و تحصیلات پدر کابینت ساز-دیپلم

 

مصاحبه‌گر : کوثر خدام

 

  1. شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
  2.  

توسط معلم خود

  1. دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟

قبول شدن در تیزهوشان-برنامه ریزی برای درس­ها و آزمون­ها- اهمیت دادن به نقطه ضعف و قوت

  1. آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟

بله سعی میکردم تا جایی که امکانش هست از آزمون هدف گذاری برای سئوالات شبیه به آزمون استفاده کنم و از آزمون مشابه پارسال استفاده کنم تا با سئوالات بیشتری آشنا بشم.

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامه‌ریزی می کردید؟

سعی میکردم شبیه برنامه­ی آزمون بخوانم و بیشتر برای تست وقت میگذاشتم. بهمین منظور برنامه شخصی سازی کرده بودم

کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟


درس­های ریاضی، فارسی و علوم سعی میکردم وقت بیشتری برای این درس­ها بزارم. و از کتاب­های آبی و سه سطحی برای تست زدن بیشتر استفاده کنم.

  1. در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟
  2.  

بله اوایل برخی از دروس­ها مشکل بود برام مثل ریاضی ولی با تغییر روش آن را به نقطه قوت تبدیل کردم.

  1. روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟

6 ساعت-بیشتر زمان را به تست زدن اختصاص میدادم. در حدود سه یا چهار ساعت

  1. دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟

 

بله سعی میکردم طبق برنامه پیش بروم. و نقاط ضعف و قوت مطالعه­ام را بررسی و بر اساس ترازم زمان مطالعه­ام را تغییر دهم.

 

  1. چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسه‌ی تیزهوشان رفتید، پیوستگی‌ خود را به آزمون‌ها حفظ کردید؟
  2.  

برای اینکه آزمونهای قلم­چی یکی از عوامل موفقیت من بود. و آینده­ام را در پیوستن به کانون قلم­چی بیشتر لمس میکردم.

  1. روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟

با تحلیل آزمون و نوشتن نکته و پیدا کردن نکات ضعف تونستم برای آزمون آماده­تر باشم.

  1. دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟

سعی میکنم با برنامه و تست زدن پیش بروم. و بیشتر کتب سه سطحی کار کنم.

  1. برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟ خودم را آماده میکنم و دو بعدی کار میکنم یعنی هم تشریحی و هم تستی میخوانم.
  2. برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟

از سال پنجم دبستان ولی قبل از آن آشنایی با سئوالات هوش داشتم.

 

  1. از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعت‌ودقت، 12آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟

از کتاب­های هوش کلامی و سرعت و دقت استفاده میکردم. برای هوش کلامی با تست زدن ولی برای هوش سرعت و دقت با تست زدن و مدیریت زمان.

  1. از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟

 

من از کتاب­های ریاضی و علوم و ... زیاد استفاده کردم چون برای آزمون بهتر بودند و برای آزمون خیلی موثر.

  1. با چه روشی کتاب‌های خود مطالعه می‌کردید؟ اول درس‌نامه می‌خواندید یا اول تست می‌زدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتاب‌ها به چه صورت بود؟

 

ابتدا درسنامه را مطالعه میکردم و نکته­های مهم را یاد میگرفتم و بعد از مطالعه درسنامه و تست زدن را برای درک بهتر موضوع درس انتخاب میکردم و سعی میکردم از پاسخنامه نکته برداری کنم.

  1. هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟

سعی میکردم در بعضی دروس یک بار مطالعه کنم و در صورت مبهم بودن منابع کتاب از روش تکراری استفاده میکردم.

 

  1. چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟

با تکرار کردن بهتر موضوع درس را میفهمیدم

  1. برنامه شما در دوران جمع‌بندی (اردی‌بهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟

 

مطالب جدیدی نمیخواندم و فقط تست میزدم و تمرین تکرار میکردم.


  1. آیا در آزمون‌های طرح 3+3 شرکت کردید؟

 

بله و استفاده فراوان بردم.

Menu