مصاحبه با مهسا طالب زاده دانش آموز قبولی تیزهوشان

مصاحبه با مهسا طالب زاده دانش آموز قبولی تیزهوشان فرزانگان رودهن

مصاحبه با مهسا طالب زاده دانش آموز قبولی تیزهوشان

نام و نام خانوادگی:مهسا طالب زاده

پایه :ششم ابتدایی

نام شهر و استان:پردیس-تهران

میانگین تراز:5500

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است:از تابستا سال1403

شغل و تحصیلات مادر:خانه دار-لیسانس

شغل و تحصیلات پدر:کنترل کیفیت آسانسور-لیسانس

 

مصاحبه‌گر : مهناز مومنی

 

  1. شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ 

از طریق یکی از آشنایانمان با قلمچی آشنا شدم و در آزمون ها ثبت نام کردم.


  1. دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟

من از طریق آزمون های قلم چی با نمونه سوالات بیشتری آشنا شدم و شرکت در آزمون ها باعث شده استرسم نسبت به فضای آزمون کمتر شود.

 

  1. آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟

بله شرکت می کردم و این آزمون ها باعث شد من خودم را قبل از آزمون بسنجم و با نمونه سوالات متوع آشنا شوم.

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامه‌ریزی می کردید؟

بله من مطابق برنامه راهبردی پیش می رفتم و معمولا در هفته اول مطالب را مطالعه می کنم و در هفته دوم بیشتر نمونه سوال و تست کار می کنم.


  1. کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟

در درس های هوش کلامی و تصویری عملکرد خوبی داشتم و روش مطالعه ام به این صورت بود که 25دقیقه  مطالعه داشتم و 5 دقیقه استراحت می کردم.

 

  1. روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟

ساعت مطالعه من روزانه5الی6ساعت بود و روزانه 2ساعت را ویدیو آزموشی مشاهده می کردم و 2الی3ساعت بعد را تست کار می کردم.


  1. دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟

بله من دفتر برنامه ریزی داشتم و این دفتر باعث شد من در ساعات مطالعه ام نظم پیدا کنم و پیشرفت خودم را در هر هفته بسنجم.

 

  1. روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟

من اول پاسخنامه را می بینم و بعد سوالاتی را که درست جواب دادم را مرور می کردم و سوالاتی را که اشتباه جواب دادم یا اصلا حل نکردم را دوباره حل می کردم و نکات مهمشان را یادداشت می کردم.

 

  1. برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟

من در این دوران اول کتاب درسی را مطالعه می کردم و بعد درسنامه را مطالعه می کردم و بعد سراغ تست می رفتم.


  1. برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟

من از همان اول که وارد پایه ششم شدم برای آزمون تیزهوشان مطالعه داشتم و در ابتدا روزانه2ساعت و بعد روزانه5الی6 ساعت مطالعه می کردم.


  1. از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعت‌ودقت، 12آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟

از هوش کلامی،هوش غیرکلامی ،سرعت و دقت استفاده کردم .اول ویدیو آموزشی مشاهده می کردم و بعد تست کار می کردم و تحلیل آن ها را انجام می دادم.

 

  1. با چه روشی کتاب‌های خود مطالعه می‌کردید؟ اول درس‌نامه می‌خواندید یا اول تست می‌زدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتاب‌ها به چه صورت بود؟

اول کتاب را مطالعه می کردم و بعد درسنامه و تست کار می کنم و برای استعداد تحلیلی ویدیو آموزشی مشاهده می کردم و بعد تست کار می کردم.


  1. هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟

من هر منبعی را 2الی 3بار مرور می کردم و اگر باز هم در تست هایی مشکل داشتم آن سوالات را در دفتر جداگانه می نوشتم تا دوباره برای آن ها زمان بگذارم.


  1. چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟

من بیشتر زمانم را برای استعداد تحلیلی می گذاشتم و برای استعداد تحصیلی هم 2 ساعت در روز زمان می گذاشتم.

 

  1. برنامه شما در دوران جمع‌بندی (اردی‌بهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟

من اول برای درس های مدرسه و امتحانم زمان می گذاشتم و بعد اگر زمانی باقی می ماند برای تست های استعداد تحلیلی می گذاشتم.

 

 مصاحبه با مهسا طالب زاده دانش آموز قبولی تیزهوشان

 

Menu