نام و نام خانوادگی : پارسا جعفری
پایه : هفتم
نام شهر و استان : تهران
میانگین تراز : ۶۷۰۰
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است : یک سال ۲۳ ازمون
مدرسه پذیرفته شده: علامه حلی ۵
شغل و تحصیلات مادر : خانه دار
شغل و تحصیلات پدر : کارمند بانک
مصاحبه گر : بیتا قائدرحمت
1. شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
من از طریق برادرم که عضو کانون بود، با آزمونها آشنا شدم. وقتی دیدم برنامهریزی دقیق و منابع خوبی دارند، تصمیم گرفتم عضو بشوم.
2. دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
بزرگترین دستاورد من، پیدا کردن نقاط ضعف و قوت خودم بود. آزمونها کمک کردند تا بفهمم کدام درسها نیاز به زمان بیشتری دارند و چطور باید برای هر درس هدفگذاری کنم و در نهایت کانون به من کمک کرد که در آزمون تیزهوشان قبول شوم و به مدرسه علامه حلی راه پیدا کنم.
با برنامه درس خواندن را به من یادداد و کمک کرد که بهتر بتوانم نتیجه بگیرم.
3. آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت میکردید؟ دلیل آن چیست؟
بله، همیشه در آزمون هدفگذاری شرکت میکردم، چون کمک میکرد قبل از آزمون اصلی، میزان آمادگی خودم را بسنجیم و اگر اشکالی داشتم، قبل از آزمون اصلی برطرف کنم و برای محک بیشتر خودم از این آزمون ها استفاده می کردم.
4. مطابق برنامهی راهبردی درس میخواندید؟ چگونه برنامهریزی میکردید؟
بله، برنامهی اصلی من همان برنامهی راهبردی بود. هر هفته طبق آن جلو میرفتم و اگر از برنامه عقب میماندم و برای خودم باتوجه به برنامه ریزی کانون برنامه می چیدم.
5. کدام درسها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درسها چگونه بود؟
ریاضی و هوش غیر کلامی نقطه قوت من بودند. برای ریاضی همیشه بعد از مطالعهی درسنامه، تعداد زیادی تست میزدم و برای انواع هوش هم درسنامه + کمک های مادرم و برادرم و پدرم و کلاس های آموزشی دیگر استفاده میکردم .
6. در طول این سالها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟
بله، درس فارسی برایم کمی چالش داشت . با درسنامه خود را تقویت کردم کردم ،سپس توانستم در هوش کلامی هم درصد خود را بالا ببرم و آنرا تبدیل به نقطه قوت خود کنم ، سپس با استفاده از تست آنرا تثبیت میکردم.
7. روزی چند ساعت درس میخواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص میدادید؟
بهطور میانگین ۳ الی ۴ ساعت در زمان مدرسه مطالعه میکردم. حدود ۹۰ درصد این زمان را به تست زدن اختصاص میدادم و در دوران تابستان مطالعه ام بیشتر بود.
8. دفتر برنامهریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟
بله، همیشه دفتر برنامهریزی داشتم. این دفتر باعث شد منظم باشم و پیشرفتم را ببینم. حتی در کارهای غیر درسی هم منظمتر شدم و یاد گرفتم که با برنامه ریزی می توان به تمام اهداف خود رسید.
9. چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسهی تیزهوشان رفتید، پیوستگی خود را به آزمونها حفظ کردید؟
زیرا دوست دارم از بقیه دانش آموزان بهتر باشم و در ورودی به دوره اول متوسطه بدرخشم و جرو نفرات برتر باشم.
10. روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
اول همهی پاسخها را مرور میکردم، بعد سؤالات غلط و نزده را مشخص میکردم. برای هر اشتباه دلیل پیدا میکردم تا دوباره تکرار نشود و برای خودم نکته سوال را در دفتر خودآموز می نوشتم.
11. دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟
بله، در کنار درس، مهارت برنامهریزی و مدیریت زمان یاد گرفتم که در زندگی هم به کارم میآید ، یاد گرفتم بتوانم چند کار را باهم انجام دهد و در هر چند کار موفق باشم.
12. برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری به کار میبرید؟
ابتدا درسنامه و تست سپس در زمان امتحانات بیشتر مرور میکنم سعی میکنم برای هر درس قبل از امتحان یک مرور کلی داشته باشم.
13. برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟
از تابستان قبل شروع کردم تا زمان کافی برای یادگیری و تست زدن داشته باشم.
14. از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعتودقت، ۱۲ آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
من از کتاب هوش کلامی و غیرکلامی کانون استفاده کردم. اول درسنامهها را میخواندم و بعد تستهای هر بخش را میزدم ، از کتاب ۲۰ آزمون سرعت و دقت را استفاده کردم.
15. از چه منابعی (۱۵۰۰ تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
استعداد تحلیلی (هوش کلامی و غیرکلامی )
سه سطحی
کتاب های هوش کانون به طور کامل برای شروع خیلی خوب بودند و سه سطحی ها هم باعث تثبیت مطالب شدند ود نهایت تمام این کتب باعث بالا اومدن تراز من شدند.
16. با چه روشی کتابهای خود مطالعه میکردید؟ اول درسنامه میخواندید یا اول تست میزدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتابها به چه صورت بود؟
اول درسنامه را دقیق میخواندم، بعد تستها را میزدم. پاسخنامه را برای تحلیل و رفع اشکال استفاده میکردم، نه فقط برای دیدن جواب ، تحلیل را با کمک مادرم یا پدرم انجام میدادم تا نکته های بیشتری بیاموزم.
17. هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟
هر کتاب یک بار در صورت مشکل چند بار میخواندم تا ایراداتم برطرف شود.
18. چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟
هر روز برای هر دو بخش وقت میگذاشتم، اما نزدیک آزمون تمرکزم بیشتر روی مفاهیمی بود که برایم یادگیری شان سخت بود و این مسئله به من کمک کرد تا با پیدا کردن نقاط ضعفم به موفقیت برسم.
19. برنامه شما در دوران جمعبندی (اردیبهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟
تستهای مهم را دوباره مرور میکردم و آزمونهای شبیهساز میزدم تا آمادگی کامل پیدا کنم.
20. آیا در آزمونهای طرح ۳+۳ شرکت کردید؟
بله، چون این آزمونها خیلی شبیه آزمون اصلی بودند و باعث شد استرسم کم شود.
