گفتوگو با قبولیهای آزمون تیزهوشان 1404-1405
نام و نام خانوادگی: شهراد محتشم
شهر و استان محل سکونت: تهران
پایه قبولی: هفتم
مدرسه تیزهوشان پذیرفتهشده: علامه حلی 6
شغل و تحصیلات مادر: فوق لیسانس کشاورزی
شغل و تحصیلات پدر: مدیر فنی شرکت عمرانی و فوق لیسانس مهندسی عمران
نام مصاحبهگر: خانم باقیزاده
1. لطفاً خودتان را معرفی کنید و بگویید در کدام مدرسه تیزهوشان قبول شدید.
من شهراد محتشم هستم و امسال در آزمون تیزهوشان سال 1404_1405 شرکت کردم و علامه حلی 6 قبول شدم.
2. چه کسی پیگیر اصلی درس خواندن شما بود و چگونه به شما کمک میکرد؟
پدرم و خانم باقیزاده پیگیر تحصیلی من بودند. خانم باقیزاده با بررسی کارنامه ها و کمک در یادگیری مطالب درسی همراه من بود.
3. آیا در جلسه آزمون تیزهوشان از تکنیکهای مدیریت زمان استفاده کردید؟ توضیح دهید.
بله سوالاتی که در زمان مقرر حل میشد رو حل میکردم، تست هایی که بلد نبودم را ضربدر میزدم به حل نمیکردم، سوالات زمان بر رو هم مشخص میکردم تا اگر در انتهای آزمون زمان اضافه آوردم به آنها برگردم.
4. آیا در آزمون وقت کم آوردید؟
نه همه آنهایی که بلد بودم جواب بدم حتی سوالات زمانبر رو هم رسیدم
5. آیا سوالات آزمونهای کانون را تحلیل میکردید؟ چگونه؟
بله همه آزمون ها رو تحلیل کامل کردم.
ابتدا سوالات غلط و نزده، سپس سوالات درست که اگر راه حل بهتری هست از آن استفاده کنم.
6. آیا در آزمونهای کانون غیبت داشتید؟ چند بار؟
فقط یک بار، چون در آزمون ورودی مدرسه دیگری هم شرکت کردم، البته آن آزمون رو هم بصورت آنلاین شرکت کردم.
7. پیوستگی در شرکت در آزمونها چه تأثیری در پیشرفت شما داشت؟
کاهش استرس وکمک به مدیریت زمان بیشترین تأثیری بود که آزمون ها برای من داشت.
8. فایده شرکت در آزمونهای کانون برای شما چه بود؟
با سبک سوالات خیلی آشنا بودم، بارها و بارها خودم رو محک زدم و ترسی نداشتم.
9. آیا مطابق برنامه راهبردی درس میخواندید؟ آن را چگونه شخصیسازی میکردید؟
بله مطابق با مباحثی که در آزمون میآمد مطالعه میکردم و هم به درسم میرسیدم هم به بازی و...
10. روش شما برای تحلیل آزمونها چگونه بود؟ آیا همه سوالات را تحلیل میکردید؟
بله همه رو تحلیل میکردم، بخصوص غلط ها و نزده ها چون به جواب درست نرسیده بودند.
11. هنگام بررسی آزمونها به کدام درس اولویت بیشتری میدادید؟ چرا؟
ریاضی و هوش چون اهمیت بیشتری داشتند و تثبیت بیشتر آنها باعث رشد من میشد.
12. در طول روز چند ساعت مطالعه داشتید؟ چه مقدار از آن به تست اختصاص داشت؟
بین ۳ تا ۴ ساعت. حدودا ۷۰٪ زمان من مختص تست های هوش بود.
13. آیا دفتر برنامهریزی داشتید؟ استفاده از این دفتر چه کمکی به شما کرد؟
داشتم و کامل پر میکردم. چون هم جمع ساعت مطالعه و هم جمع تست های هر روزم را آن یادداشت میکردم و مراقب بودم به هدف گذاریای که با خانم باقیزاده انجام دادم برسم.
14. بهترین درس شما در آزمون تیزهوشان چه بود؟ روش مطالعه آن چگونه بود؟
هوش ریاضی منطقی و تصویری من در کلاس های هوش کانون از اواسط تابستان شرکت کردم و دوره جمع بندی رو هم بطور مستمر حضور داشتم.
15. پشتیبان شما چه کمکی در مسیر قبولی به شما کرد؟
پیگیری زیادشون درباره مطالعهم و کمک به برنامه ریزی و یاددهی مطالب مهم.
16. آیا در کلاس هوش شرکت کردید؟ چه تأثیری داشت؟
بله روش های تستی هر مطلب رو توضیح میدادند و ن فقط با کلاس های هوش کانون قبول شدم و از جای دیگه آموزشی دریافت نکردم.
17. از کدام کتابهای کانون استفاده میکردید؟ دلیل انتخاب هرکدام چه بود؟
کتاب های طبقه بندی و سه سطحی همه رو داشتم.
کتاب های مربعی هوش و ۲۰ آزمون سرعت و دقت و ۱۲ دوره آزمون جامع هوش.
بخاطر درسنامه های قوی و تست های پیشرفتهشان.
18. اگر به گذشته برگردید، چه تغییری در روند مطالعه یا آزمونهای آزمایشی خود ایجاد میکنید؟
قریبا هیچی چون بنظرم همه چی عالی بود از برنامهریزی های پشتیبانم تا تدرس ها و سطح آزمون ها همه چی اوکی بود.
19.در روزهای نزدیک به آزمون چه کارهایی برای آرامش و آمادگی بیشتر انجام دادید؟
روز قبل آزمون تست نزدم.
20. چه توصیهای برای دانشآموزانی که امسال قصد شرکت در آزمون تیزهوشان دارند دارید؟
زیاد تست بزنند و از آخر کتاب همه سوالات رو چه درست چه غلط و چه نزده همه رو تحلیل کنند.
21. آیا در کنار درس خواندن، زمانی برای تفریح یا فعالیتهای غیر درسی داشتید؟ چگونه آنها را مدیریت میکردید؟
بله با برنامه ای که داشتم به همه چیز میرسیدم.
