گفت و گو با طاها علی پناهی از قبولین تیزهوشان از بناب

گفت و گو با طاها علی پناهی از قبولین تیزهوشان از قلم چی بناب

گفت و گو با طاها علی پناهی از قبولین تیزهوشان از بناب

نام و نام خانوادگی : طاها علی پناهی

پایه : ششم

نام شهر و استان : بناب . آذربایجان شرقی

میانگین تراز : 7200

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است : 1403 . همه آزمونها

شغل و تحصیلات مادر : خانه دار . لیسانس روانشناسی

شغل و تحصیلات پدر : دیپلم . زرگر

 

مصاحبه‌گر : رقیه برا

 

  1. شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ از طریق مدرسه و دوستانم با کانون آشنا شدم

 

 

  1. دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟ بهترین دستاورد من از شرکت در آزمون‌های کانون قبولی ام در تیزهوشان بود

 

 

  1. آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟ بله برای بهتر نوشتن آزمون‌ها

 

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامه‌ریزی می کردید؟ بله از نتایج آزمون‌ها نقاط ضعفم را پیدا می‌کردم و بوسیله آنها روی اشتباهاتم کار می‌کردم

 

 

  1. کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟ درس ریاضی با تمرین و تکرار زیاد و درس علوم مرور کردن

 

 

  1. در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟  درس ضعیف نداشتم

 

 

  1. روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟ ۴ الی ۵ ساعت مطالعه داشتم و یک ساعت تست می‌زدم

 

 

  1. دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟ بله در کارهایم نظم برقرار شده بود

 

 

 

  1. چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسه‌ی تیزهوشان رفتید، پیوستگی‌ خود را به آزمون‌ها حفظ کردید؟ چون به پیشرفت درسی هم کمک زیادی کرد آزمون‌های قلم‌چی را انتخاب کردم

 

  1. روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟ پاسخنامه را می‌گرفتم و از روی آن سوالاتی را که اشتباه یا غلط زده بودم را از آنجا چند بار می‌دیدم و مرور می‌کردم

 

 

  1. دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟ به غیر از درس ورزشم می‌کنم

 

  1. برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟ وقتی در مدرسه معلم سر کلاس درس می‌دهد با دقت گوش می‌کنم و در خانه بیشتر مرور می‌کنم

 

  1. برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟ از اول مهر برای کلاس ششم به کانون ثبت نام کردم

 

  1. از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعت‌ودقت، 12آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟ هوش کمپلکس . هزار و یک تست و به کلاس هوش میرفتم نا آنجایی که استاد تدریس میکرد در خانه تست میزدم 

 

  1. از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟ سه سطحی ریاضی . در خانه بعد از تدریس معلم از روی کتاب سه سطحی تمرین و تکرار میکردم 

 

 

  1. با چه روشی کتاب‌های خود مطالعه می‌کردید؟ اول درس‌نامه می‌خواندید یا اول تست می‌زدید؟ روش استفاده شما از پاسخنامه کتاب‌ها به چه صورت بود؟ اول درس نامه را میخواندم بعد از آن که مفهوم میشد شروع به تست آن قسمت میکردم و بعد جواب ها را از روی پاسخ نامه کتاب چک میکردم 

 

 

  1. هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟ مطالعه آنها را تکرار میکردم 

 

 

  1. چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟ با زمانبندی بیشتر 

 

 

  1. برنامه شما در دوران جمع‌بندی (اردی‌بهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟ اول به کتاب مدرسه نگاه میکردم بعد در آزمونهای هوش شرکت میکردم 

 

 

  1. آیا در آزمون‌های طرح 3+3 شرکت کردید؟ بله . بسیار مفید بود برایم 

 

 

 

Menu