نام و نام خانوادگی: محمد اصلانی
نام شهر و استان : تهران
چند سال دانش آموز کانون بودهاید : فقط سال دوازدهم
ورودی سال : 1403
مصاحبهگر : هادی مجیدی
لطفاً خودتان را معرفی کنید ؟
با سلام و عرض ادب محمد اصلانی هستم فارغ التحصیل دبیرستان ماندگار البرز دانشجوی مهندسی برق دانشگاه شهید بهشتی
به نظر شما چه عواملی باعث شدهاند که در کنکور خودتان نتیجه بگیرید ؟
بودن در جمع دانش آموزان البرزی و فضای رقابتی کنکور.
به نظرتان مهمترین خود ویژگی مثبت شما چه بوده که باعث شده به اینجا برسید؟
داشتن نظم در درس خواندن و استفاده حداکثری از معلم های برتر کشور که در دبیرستان ماندگار البرز حضور داشتند و برنامه ریزی اصولی و پایبندی به آن.
چرا کانون را انتخاب کردید ؟ به نظر شما مهمترین ویژگی آزمونهای کانون چیست ؟ آیا در آزمونهای کانون غیبت داشتید ؟ در این ارتباط تاثیر غیبت بفرمایید ؟
صرفاً برای علاقهای که نسبت به فضای آموزشی داشتم و دوست نداشتم با پایان ۱۲ سال تحصیلی شخصی خودم به آن خاتمه بدهم .
مهمترین ویژگی کانون از نظر من این است که دانش آموزقریب به یقینِ تمام رقبای خودش در کنکور را میتواند در این آزمون ببیند و روند پیشرفت آنها را بررسی کند همانطور که میدانید از از ۳۰ نفر برتر کنکور سال گذشته ۲۹ نفر دانش آموز کانونی بودند که خود جای افتخار برای کانون و مهر تایید بر کیفیت آن است.
در آزمونهای کانون به صورت منظم شرکت میکردم و غیبت نداشتم.
غیبت در آزمون به هیچ عنوان پذیرفته نیست چون فاصله بین هر دو آزمون متوالی دو هفته است و دانش آموز با غیبت در یکی از این آزمونها فاصله ای یک ماهه با آزمون بعدی میگیرد و از چرخه کنکور و رقابت با سایر دانش آموزان علی الخصوص دانشآموزان برتر خارج میشود و جبران کردن آن بسیار سخت میباشد.
درصدهای کنکور خودتان را لطفاً میفرمایید؟
کنکور اردیبهشت :
ریاضی ۵۰
فیزیک ۴۴
شیمی ۳۵
کنکور تیر :
ریاضی ۴۶
فیزیک ۹۱
شیمی ۱۰
در طول سال کنکور چه درسهایی تغییر روش مطالعه داشتید؟
در درس فیزیک :
قبل از کنکور اردیبهشت بجای جمعبندی اصولی درس فیزیک به خواندن بیش از حد درسنامه از منابع متفاوت میپرداختم ولی با توجه به تجربهای که از کنکور اول کسب کرده بودم با جمعبندی مناسب از فصلهای گوناگون فیزیک ۱ و ۲ و ۳ به زدن تستهای بیشتر از کنکورهای سال قبل پرداختنم ..
و در آخر موفق شدم که درصد فیزیکم را از اردیبهشت تا تیر دو برابر کنم...
چرا پشتیبان کانون شدید؟
به خاطر علاقهای که به فضای آموزشی داشتم در طول ۳ سال تحصیلی دبیرستان توانستم برنامهریزیهایی بکنم که به آنها پایبند باشم و از آنها نتیجه بگیرم.
این عناوین باعث شد تا بعد از کنکور هم به آن خاتمه ندهم و آن را در قالب پشتیبان آموزشی ادامه دهم...
چگونه میان تحصیل در دانشگاههای برتر و کارتان تعادل ایجاد میکنید؟
با استفاده از برنامهریزیهایی که با توجه به شرایط گوناگون کاری برای خودم انجام میدهم و عدم اتلاف وقت و بهینه سازی فعالیتهای روزمرهام و اولین بندی آنها ...
آیا سابقه تدریس دارید ؟
به صورت خصوصی و در درسهای فیزیک 1 و 2 و 3 و ریاضی 1 و حسابان 1 و 2 و هندسه 1و 2 و 3 و آمار واحتمال
آیا برای کار کردن با دانش آموزان تقسیم بندی خاصی برای خودتان دارید یا از روش دیگری استفاده میکنید؟
بله نسبت به نوع مدرسهای که در آن تحصیل میکنند سبک مشاوره برنامهریزی که برای آنها انجام میدهم متفاوت است.
آیا در پروژه امتحانات روش خاصی برای پیشرفت دانشآموزان خود داشتید؟
پیشنهاد کردن به افزایش ساعت مطالعه در این برهه زمانی که امری است واضح و استفاده از سوالات امتحان رسمی سال قبل و کتابهای پرتکرار و دیگر کتابهای مشابه ازنشر قلمچی ..
چند دانش آموز تحت پوشش دارید؟
برای حفظ کیفیت تحصیل در دانشگاه و تاثیر بیشتر روی دانش آموزان به صورت متمرکز تعداد تحت پوشش هم از ۱۰ الی ۲۰ نفر هستند.
به نظر شما چه چیزی باعث میشود که با وجود رقابت بالا در بین رتبه برترها دانش آموز پیشرفت کند؟
مهمترین اصل به نظر بنده این است که دانش آموز کمیت مطالعه ؛ یعنی مدت زمانی که در روز درس میخواند را در گام اول افزایش دهند و سپس به کیفیت آن ؛ اعم از افزایش تعداد تست روزانه و امثالهم بپردازند..
بهترین منبع برای افزایش کمیت مطالعه در حالت کلی استفاده از برنامهریزی اصولی و در حالت بهتر استفاده از دفتر برنامهریزی قلم چی است.
تکنیکها و روشهای مدیریت زمان را چقدر در جلسات آزمون استفاده میکنید؟
استفاده از این روشها متناسب با سطح دانش آموز متغیر میباشد..
و همه دانش آموزان الزام به استفاده از آن را ندارند ولی در سطوح بالا و در آینده نزدیک (برای دانش آموزان ضعیف) به استفاده از آن ناچار خواهند شد..
آیا در کار پشتیبانی مطالعات مشاورهای و یا آزاد مناسب است ؟ شما چقدر مطالعات مشاورهای داشتید توضیح بدهید؟
در پاسخ به سوال اول باید بگویم در هر کار استفاده از مطالب مشاورهای مفید و کارآمد است حال که ما در قامت پشتیبان آموزشی هستیم کاربرد آن برای ما چند برابر میشود..
در بین این مقالات و کتابها در قالب مشاوره و توسعه فردی از کتاب های آقای جیمز کلیر استفاده میکنم و خواندن کتابهای این نویسنده را (علی الخصوص کتاب عادت های اتمی که به نتیجه انجام کار های کوچک در دراز مدت میپردازد) به دانش آموزان،دانشجویان و.... پیشنهاد میکنم.
آخرین سوال ما این است که اگر دانش آموز تنها سال دهم و دوازدهم را آزمون بدهد از نظر شما کار درستی انجام داده است ؟ توضیح میدهید؟
در حالت کلی قلم چی فضایی است که دانش آموزان برتر، هر پایه در سالهای دهم یازدهم و دوازدهم به صورت مستمر در حال آزمون دادن هستند
این نکته را میتوان در مصاحبه با نفرات برتر کنکور سالهای گذشته دید...
جدا شدن از این روند آموزشی همراه با برترینهای کشور میتواند یکی از بزرگترین ضربههای آموزشی را به دانش آموز وارد کند..
