از دانش آموز کانون تا قبولی در رشته مهندسی صنایع دانشگاه الزهرا

نام و نام خانوادگی : سارا الماسی رتبه کنکور سراسری : 2306 رشته‌ی تحصیلی : مهندسی صنایع نام دانشگاه : الزهرا(س)

از دانش آموز کانون تا قبولی در رشته مهندسی صنایع دانشگاه الزهرا

نام و نام خانوادگی : سارا الماسی

رتبه کنکور سراسری : ۲۳۰۶

رشته ی تحصیلی : مهندسی صنایع

نام دانشگاه : الزهرا(س)

شهر محل سکونت : تهران

شغل و تحصیلات پدر : خیاط- دیپلم 

شغل و تحصیلات مادر: خانه‌دار- دیپلم

تعداد سال های کانونی: ۱ سال

میانگین تراز کانونی : ۶4۰۰


۱. لطفاً خودتان را معرفی بفرمایید و اشاره‌ای داشته باشید به رتبه کنکور، رشته قبولی، دانشگاه محل تحصیل. همچنین بفرمایید از چه زمانی همکاری خود را با کانون آغاز کرده‌اید.


سلام، من سارا الماسی هستم، دانشجوی ترم هشتم کارشناسی مهندسی صنایع دانشگاه الزهرا (س). در کنکور سراسری سال ۱۴۰۴ با کسب رتبه ۲۳۰۶ منطقه یک، در رشته مهندسی صنایع پذیرفته شدم. همکاری خود با کانون فرهنگی آموزش از تیرماه سال ۱۴۰۴ آغاز کردم و از آن زمان تاکنون در مسیر رشد علمی و حرفه‌ای خود همراه کانون بوده‌ام.


۲. چه عواملی در دوران تحصیل، شما را به سمت شرکت در آزمون‌های برنامه‌ای کانون سوق داد؟ در این مسیر، نقش خانواده، مدرسه یا افراد تأثیرگذار چگونه بود؟


یکی از دلایل اصلی تمایل من به شرکت در آزمون‌های کانون، کیفیت بالای برنامه راهبردی این مجموعه بود که از نظر حجم مطالب، پیشرفت تدریجی و منطقی و همچنین آزمون‌های استاندارد و جامع، کاملاً با نیازهای داوطلبان کنکور هماهنگ بود. همچنین، خانواده‌ام در این مسیر نقش حمایتی بسیار مهمی داشتند؛ آنها همواره در جریان روند پیشرفت و نقاط ضعف من بودند و با حمایت روحی و انگیزشی خود به من کمک می‌کردند تا انگیزه‌ام حفظ شود. مدرسه و معلمان نیز با ارائه راهنمایی‌های مناسب، در شکل‌گیری مسیر تحصیلی‌ام نقش موثری داشتند.


۳. به‌عنوان فردی که تجربه موفقیت در آزمون سراسری را داشته‌اید، مهم‌ترین ویژگی یک برنامه‌ریزی اثربخش و بلندمدت را چه می‌دانید؟


مهم‌ترین ویژگی یک برنامه‌ریزی مؤثر، هماهنگی دقیق آن با توانایی‌ها و ظرفیت‌های فردی داوطلب است. برنامه‌ای که حجم دروس آن متناسب باشد، منسجم و پیوسته باشد و بتواند در عین پوشش کامل مطالب، از پراکندگی و فشار زیاد جلوگیری کند، بهترین نتیجه را به همراه خواهد داشت. همچنین انعطاف‌پذیری در برنامه به داوطلب اجازه می‌دهد در صورت نیاز تغییرات لازم را اعمال کند و این از نکات کلیدی در موفقیت بلندمدت است.


۴. در مسیر آمادگی برای کنکور، کدام مهارت یا ویژگی فردی‌تان را کلید تمایز خود از سایر داوطلبان می‌دانید؟ اگر ممکن است، مصداقی از این تمایز ارائه دهید.


نگاه واقع‌بینانه به مسیر و حفظ استمرار در مطالعه مهم‌ترین ویژگی من بود که باعث تمایزم از سایر داوطلبان شد. به عنوان مثال، در طول سال‌های مطالعه، همواره سعی کردم با برنامه‌ای منظم و پیوسته، بدون افت و خیز زیاد پیش بروم؛ حتی در روزهایی که انگیزه‌ام کمتر بود، تلاش می‌کردم حداقل زمان مشخصی را به مطالعه اختصاص دهم تا روند پیشرفت متوقف نشود. این استمرار باعث شد که در درازمدت موفقیت قابل توجهی کسب کنم.


۵. تحلیل شما از نقش پشتیبان در موفقیت دانش‌آموزان چیست؟ آیا در دوران دانش‌آموزی خود، پشتیبان شما تأثیر مشخصی در پیشرفت‌تان داشته‌است؟


نقش پشتیبان در موفقیت دانش‌آموزان بسیار کلیدی است. پشتیبان با بررسی دقیق روند پیشرفت دانش‌آموز، تحلیل واقع‌بینانه کارنامه‌ها و ارائه راهکارهای منطقی و کاربردی، به دانش‌آموز کمک می‌کند نقاط قوت خود را تقویت و نقاط ضعف را بهبود دهد. در دوران دانش‌آموزی، پشتیبان من نقش بسیار مؤثری در حفظ استمرار مطالعه و شناسایی دقیق نقاط قوت و ضعفم داشت که بدون شک به پیشرفت من کمک بزرگی کرد.


۶. اکنون که در جایگاه پشتیبان با دانش‌آموزان کار می‌کنید، چگونه از تجربه دوران دانش‌آموزی‌تان در مسیر پشتیبانی بهره می‌برید؟


اولین گام برای من ایجاد حس اعتماد در دانش‌آموز است تا او بتواند به راحتی مشکلات و دغدغه‌هایش را بیان کند. سپس با توجه به تجربه شخصی خود، تلاش می‌کنم برنامه‌ریزی و راهکارهای فردی و متناسب با توانایی‌ها و شرایط هر دانش‌آموز ارائه دهم تا انگیزه و تمرکز آنها حفظ شود. همچنین اهمیت استمرار و پیگیری را همواره به دانش‌آموزان یادآوری می‌کنم تا مسیرشان هدفمند و مؤثر باشد.


۷. بسیاری از دانش‌آموزان در طول مسیر مطالعه دچار افت انگیزه یا ناامیدی می‌شوند. چه توصیه‌ای برای عبور از این مقاطع دارید؟


یکی از مهم‌ترین راهکارها، یادآوری و تمرکز بر نقاط قوت و موفقیت‌های گذشته است تا دانش‌آموز بداند که توانایی پیشرفت دارد. همچنین بررسی روند رشد در طول زمان کمک می‌کند تا ناامیدی و احساس بی‌نتیجه بودن از بین برود. توصیه می‌کنم دانش‌آموزان در این مواقع با پشتیبان یا مشاور خود صحبت کنند و از راهنمایی‌های تخصصی بهره ببرند. استمرار در مطالعه و بازنگری منظم برنامه نیز از عوامل مهم حفظ انگیزه است.


۸. اگر بخواهید تنها یک ویژگی شخصیتی یا مهارت کلیدی برای موفقیت در آزمون سراسری را نام ببرید، آن چیست و چرا آن را مهم‌تر از سایر عوامل می‌دانید؟


استمرار و نظم در مطالعه و برنامه‌ریزی را مهم‌ترین ویژگی می‌دانم. زیرا استمرار باعث می‌شود که یادگیری به صورت تدریجی و پیوسته اتفاق بیفتد و ذهن فرصت کافی برای تثبیت مطالب پیدا کند. این پیوستگی، نظم ذهنی ایجاد می‌کند و ساختار مناسبی برای مدیریت زمان و استرس در روز آزمون فراهم می‌آورد. بدون استمرار، حتی بهترین منابع و برنامه‌ها نیز کارایی لازم را نخواهند داشت.


۹. نگاهی به آینده تحصیلی و شغلی خود دارید؟ تصور می‌کنید همکاری با کانون چه نقشی در توسعه فردی و حرفه‌ای‌تان داشته‌است؟


برای آینده تحصیلی و شغلی‌ام برنامه‌های مشخصی دارم و در تلاش هستم به‌صورت مستمر مهارت‌های علمی و حرفه‌ای خود را توسعه دهم. همکاری با کانون فرهنگی آموزش برای من صرفاً یک شغل نبود، بلکه فرصتی ارزشمند برای یادگیری مهارت‌هایی مانند مسئولیت‌پذیری، مدیریت زمان، ارتباط مؤثر با دانش‌آموزان و اولیا و آشنایی با فضای آموزشی حرفه‌ای بود. این تجربه باعث شد دید وسیع‌تر و دقیق‌تری نسبت به مسیر شغلی و علایق خود پیدا کنم و انگیزه‌ام برای ادامه تحصیل و رشد بیشتر شود. به نظرم همکاری با کانون نقشی اساسی در توسعه فردی و حرفه‌ای من داشته و پایه‌ای برای موفقیت‌های آینده خواهد بود.


۱۰. در پایان، اگر بخواهید پیامی به دانش‌آموزانی بدهید که اکنون در مسیر آماده‌سازی برای کنکور قرار دارند، آن پیام چه خواهد بود؟


پیام من به دانش‌آموزان این است که حفظ استمرار در روند مطالعه و شرکت منظم در آزمون‌های برنامه‌ای، کلید موفقیت است. همچنین تحلیل دقیق نتایج آزمون‌ها و خلاصه‌نویسی مؤثر به شما کمک می‌کند نقاط ضعف را شناسایی و برطرف کنید. پشتکار، نظم و ایمان به خودتان، شما را در مسیر دشوار کنکور همراهی خواهد کرد. به یاد داشته باشید که موفقیت حاصل تلاش مستمر و برنامه‌ریزی منسجم است و هر قدم کوچک، شما را به هدف نهایی نزدیک‌تر می‌کند.

مطالب مرتبط

Menu