نام و نام خانوادگی: نیلگون صالحی
مقطع و رشته: دوازدهم تجربی
نام شهر و استان: تهران-تهران
از چه سالی عضو کانون بوده؟ از سال یازدهم
تحصیلات مادر: فوق لیسانس روانشناسی
تحصیلات پدر: دیپلم ریاضی
میانگین تراز: ۵۵۳۵
مصاحبهگر: محدثه منصوریخواه
پیوستگی در آزمون ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟
پیوستگی در آزمونها باعث میشود که سعی کنیم در دو هفتهی تایم آزمون مباحث رو تمام کنیم و از برنامه عقب نمانیم.
مطابق برنامه ی راهبردی حرکت میکنید؟
بله برنامه من طبق برنامه راهبردی هست و سعی میکنم با استفاده از برنامه راهبردی دقیق تر درس بخوانم.
چگونه برای دو هفته برنامه ریزی میکنید؟
کنار دروس و امتحانات مدرسه برای آزمون ها هم میخونم.
نقاط قوت شما کدام درس ها است؟
شیمی و زیست؛ اول کتاب را دقیق میخوانم بعد درسنامه آن قسمت را و بعد تست کار میکنم و ایرادات را دوباره در کتاب درسی مطالعه میکنم و در آخر مرور میکنم.
دفتر برنامه ریزی دارید؟
بله
تکمیل دفتر چه کمکی به شما میکند؟
تلنگری بود برای تلاش بیشتر در هفته ی بعد.
تحلیل آزمون را چگونه انجام میدهید؟
معمولا جمعه بعد از آزمون یا حداکثر تا شنبه سعی میکنم دوباره سوالات رو بررسی و حل کنم و بعد نکات آن را وارد کتاب کنم.
با آغاز نیم سال دوم چه تغییراتی در برنامه تان ایجاد کردید؟ چرا؟
سعی کردم ساعت مطالعم را افزایش دهم چون با نزدیک شدن به کنکور حساسیت این دوره بیشتر شده است.
در ازمون ها حضوری شرکت میکنید یا غیر حضوری ؟ چرا؟
در اکثر آزمونها حضوری شرکت میکنم تا بتوانم محیط را به شرایط کنکور شبیهسازی کنم.
نقش آموزشی خانواده،بالاخص پدر و مادر در این سال ها چگونه بوده؟
بسیار کمککننده و پشتیبان من هستند.
تکنیک ها و روش های مدریت زمان را، تمرین و استفاده میکنید؟
بله
در طول دورهی آموزشی با چه چالشهایی مواجه شدهاید؟
درگیری هایی که مدرسه برای دانش آموزان ایجاد میکرد و خواسته های بیش از اندازه دبیران پایه دوازدهم به خصوص دبیران عمومی.
روزی چند ساعت درس میخوانید؟ چند درصد از زمان خود را به تستزدن اختصاص میدهید؟
۷ تا ۱۰ ساعت درس میخوانم و بین ۴۰ تا ۶۰ درصد آن را به تست زدن اختصاص میدهم.
چه برنامه ای برای امتحانات نهایی دارید ؟
مطالعه روزانه ی دروس عمومی به علاوه تخصصی.
در آخر اگر بخواهی نکته یا توصیه ای به همه داوطلبانی که این مصاحبه را میخوانند بگویی چیست؟
سعی کنید در هر شرایطی تلاش کنید و ناامید نشوید.
