نام و نام خانوادگی : علیرضا گودرزی
از چه سالی عضو کانون هستید؟ از سال ۱۴۰۲
شغل پدر : کارمند بانک
شغل مادر : معلم
پشتیبان و مصاحبه گر : علی زارع
جمعبندی را تعریف کنید؟ منظور از جمعبندی چیست؟ چه رویکردی را باید برای برنامهریزی دوران جمعبندی در پیش گرفت؟
منظور از جمعبندی، مرور و تقویت مباحث خوانده شده است. یعنی بتوانیم مواردی که وقت گذاشتیم را دوباره در ذهن بازیابی کنیم.
شما دوران جمعبندی خود را از چه زمانی آغاز کردید؟ چرا آغاز شما از آن زمان بود و چه زمانی، مناسبترین زمان برای آغاز این دوران است؟
چند دوره برای جمعبندی مناسب هستند: شهریورماه، دی ماه و عید.
دوران نوروز چه تاثیری در برنامهریزی شما داشت؟ به نظر شما دوران نوروز چالش است یا فرصت؟
از طرفی یک فرصتی برای جمعبندی و جلو انداختن خود است، از طرفی هم میتواند چالشهایی با خودش داشته باشد.
وضعیت آزمونهای شما قبل از شروع دوران جمعبندی به چه صورت بود؟
متوسط.
آیا این تصور درست است که باید از همه نظر صد شد و سپس وارد دوران جمعبندی شد؟
خیر. تو دوران جمعبندی و مرورها میتوانیم مباحثی که خواندیم را به مراتب بالاتر ببریم و گام به گام باید پیش رفت.
دوران جمعبندی شما بیشتر به آزمون زدن میگذشت یا مطالعه؟ نحوه تعادل بین مطالعه و آزمون باید به چه صورت باشد؟
اول از همه آزمون و بعد از آن در مباحثی که نیاز به بازیابی قویتر داشت، به درسنامه یا جزوه مراجعه میکردم.
برای جلوگیری از فراموشی مباحث با توجه به اینکه هر چه زمان جلوتر میرود، از زمان مطالعه مباحث میگذرد چه میکردید؟ آیا فراموش میکردید؟
روتین شبانه به من برای فراموش نشدن مباحث کمک میکرد.
آیا شرکت در آزمون را فدای برنامه میکردید و در آزمون برنامهای در دوران جمعبندی غیبت میکردید یا اهمیت آزمون خیلی برای شما بالاتر بود؟
آزمونها را شرکت میکردم و ایرادهای خودم را از آزمونها میفهمیدم چون آزمونها سوالات بروز هستند و سعی میکردم با کمک مشاور، آزمونهای دوران جمعبندی را لابهلای این آزمونها جای دهم.
اهمیت تحلیل آزمون در این دوران به چه صورت است؟ نحوه تحلیل باید به چه صورت باشد؟
مهمترین بخش آزمون تحلیل آن است و باید نکات استخراجی در دفتری مخصوص یادداشت شود.
از چه منابعی برای دوره آزمونی و تمرین و ایجاد استراتژی آزمون استفاده میکردید؟ آیا تنها حل سوالات کنکور سراسری در این زمان کمککننده است؟
در کنار حل سوالات کنکورها، از نقاط ضعف خودم به صورت مبحثی تست میزدم و از آزمونهای مبحثی کانون در سالهای قبل استفاده میکردم.
آیا شرایط آزمونی را هم سعی میکردید در تمرین آزمونها رعایت کنید؟ کمی راجع به این موضوع و شرایط آزمون توضیح دهید.
بله، کاملاً لباس مناسب میپوشیدم، خوراکیهای همیشگی استفاده میکردم و زمان را دقیق رعایت میکردم.
اهمیت طبقهبندی در این دوران به چه صورت است؟ طبقهبندی درست به چه صورت است؟
طبقهبندی خوب باعث میشود ذهن آدم منظم شود و باید از تابلوی نوروزی استفاده شود تا نقاط ضعف و قوت کامل و مشهود در بیاید.
اگر دانشآموزان خلاصهنویسی نکردند نگران باشند یا میتوانند از خلاصهنویسی دیگران استفاده کنند؟ خودتان خلاصهنویسی میکردید؟
در درسهای ریاضی و فیزیک به صورت فرمولنامه خلاصهنویسی میکردم و یکسری تریکهای به دست آمده از تستها را یادداشت میکردم. اما در شیمی علاوه بر تریکهای استخراجی، بعضی از نکات حفظی و مفهومی را یادداشت میکردم. در زیست فقط نکات استخراجی حاشیه کتاب کافی بود.
اگر دانشآموزان انجام ندادهاند، میتوانند از منابع خلاصه و کمحجم استفاده کنند.
