نام و نام خانوادگی : زهرا ملّاحی
مقطع و رشته : دهم ادبیات و علوم انسانی
نام شهر و استان : رشت،گیلان
میانگین تراز: 6024
سالهای حضور در کانون: یک سال
چند آزمون شرکت کرده است: 15
شغل و تحصیلات مادر: لیسانس زبان انگلیسی.خانه دار
شغل و تحصیلات پدر: دیپلم کار دانش.مشاور املاک
مصاحبهگر : نسترن صفری
- تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟
به دلیل اهمیت امتحانات خرداد ماه بیشتر تمرکز مطالعه ام بر پیشرفت در تحصیل و دوره کتاب های درسی ام بود.
با توجه به کارنامه نیم سال اول؛ چه برنامه ای برای دوران طلایی نوروز دارید؟
مرور دروس خوانده شده برای جلوگیری از گزند فراموشی!
- سال گذشته برنامه موفق شما برای دوران طلایی نوروز چه بود و چه نتیجه ای داشت؟
با استفاده ی بهینه از زمان،افزون بر مرور دروس،کمی به مطالعه ی دروس جدید پرداختم.
- پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
ممتد بودن امتحانات و شرکت کردن در آنها، محک خوبی برای سنجش دانسته هایم بوده و سبب آشنایی با سوالات احتمالی دروس شده اند و اینکه در زمان خواندن دروس، به عمق مطالب توجه بیشتری داشته باشم تا کمتر چیزی از قلم بیوفتد.
- آیا در آزمونهای مشابه پارسال شرکت میکنید؟ اگر پاسختان مثبت است، الف) انگیزهتان چه بود؟ ب) فایده آزمونهای هدفگذاری برای شما چه بود؟
خیر، اما سوالات کانون را برای کسب نمره ی بیشتر در امتحانات مدرسه استفاده کرده و موثر واقع بوده اند.
- شرکت در این آزمونها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟
سبب این شده که دیدگاه معلم را برای طرح سوال بهتر دریابم و هنگام خواندن دروس، سوالات پر شانس تر جهت وجود داشتن در آزمون را حدس بزنم.
- نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟
با توجه به علاقه ی بسیاری که به درس منطق دارم، سعی در این بود که بهتر عمل کنم.همچنین دروس ادبیات فارسی و انگلیسی که عموما درصد های خوبی به آنها اختصاص گرفته، هرگاه مطالعه ی بهتری در دروس جغرافیا،جامعه شناسی و اقتصاد داشتم، طبعا در نتایج و درصد ها نیز مشاهده می شد.
- دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما میکند؟
بله دارم.این دفتر گاهی کمک می کند انگیزه ی لازم برای شروع فعالیتی را کسب کنم و گاهی باعث ایجاد محدودیت در انجام برخی امور می شد.در کل باید برنامه منعطف نوشته شود و در پایان هر برنامه، از عملکرد خود راضی باشیم ،خصوصا در تنگنای زمانی امتحانات مدرسه، این مورد بسیار مهم است.چون بدون استفاده ی صحیح از زمان، نمیتوان به هیچ عنوان مطابق انتظارات عمل کرد.پس با قرار دادن اوقات تشویقی یا انگیزه ای برای اتمام یک یا چند مبحث، زمان بهتر کنترل می شود.
- در چه درسهایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟ روش مطالعه این درسها را توضیح میدهید؟
برای مثال با کمی جابه جایی زمان در حین آزمون، سوالات ریاضی را شروع به تحلیل می کردم و سعی بر این بود که آزمون به آزمون، تلاش بیشتری در این درس داشته باشم.همچنین اخذ امتحان در نزدیکی های آزمون های قلمچی به افزایش درصد ها کمک می کرد.
- تحلیل آزمون را چگونه انجام میدهید؟
ابتدا سعی می کردم به نقاط قوت هر آزمون توجه کنم تا ببینم با توجه به هماهنگی یا عدم آن میان مدرسه و آزمون ها، چگونه عمل کرده ام.در صورتی که تعداد اشتباهات بیشتری داشتم، سعی می کردم ریسک کمتری بکنم تا گرفتار نمره منفی نشوم.
- نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سالها چگونه بود؟
خانواده با پشتیبانی و تشویق به ادامه دادن،همیشه انگیزه را به من برمی گردانَد و یاد می گیرم همیشه می گذرد اما اینکه چگونه می گذرد در دستان ماست و می توان کاری کرد که مطلوب تر پیش برود.
- اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟ با چه راهکاری توانستید پیشرفت کنید؟
عمومی:۵۷۸۷
اختصاصی:۷۱۱۰
عمومی:۶۷۸۲
اختصاصی:۶۱۹۴
