مصاحبه با محمد فرهمند دانش آموزی که هیچ آزمونی را از دست نداد !

آزمون‌ها مانند پله‌های نردبان هستند و تمام تلاش‌های من به نتیجه میرسد .

مصاحبه با محمد فرهمند دانش آموزی که هیچ آزمونی را از دست نداد !

نام و نام خانوادگی: سید محمد فرهمند کناری 

مقطع و رشته: 12 تجربی 

نام شهر و استان: مازندران - فریدونکنار

میانگین تراز:

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است:1402

شغل و تحصیلات مادر: کارشناس ارشد - کارمند

شغل و تحصیلات پدر:کارشناس ارشد - کارمند

1-شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه‌ای کسب کردند؟ خیر – خودم با کانون آشنا شدم

 

2-چند سال و چه سال‌هایی دانش‌آموز کانون بوده‌اید؟ یک سال – 11 ام تجربی

 

3-در چند آزمون اصلی و چند آزمون هدیه شرکت کرده‌اید؟ همه را

 

4-دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟

 

5-شما تا چه حد خود را یک دانش‌آموز کانونی می‌دانید؟

معیارها این موارد است: 

- من یک دانش‌آموز بی‌غیبت یا کم‌غیبت در آزمون‌های اصلی بودم.  

من در آزمون‌های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کردم. 

من با برنامه راهبردی آزمون‌های کانون هماهنگ بودم یا برنامه راهبردی را برای خودم شخصی سازی می‌کنم. 

د) منابع من کانونی بود.  

 

6-چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟ خسته نشدید؟ (فرض مصاحبه با قهرمانان پیوستگی می باشد)خیر –برای موفقیت باید تلاش کرد .

 

7-آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟ خیر - نداشتم

 

8-پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟با استمرار در مرور و تسلط بر درسها

 

9- آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟ خیر

اگر پاسخ‌تان مثبت است،الف) انگیزه‌تان چه بود؟ ب) فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود؟ 

 

10- آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ بله 

اگر پاسخ‌تان مثبت است، الف) انگیزه‌تان چه بود؟ ب) فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود؟ آشنایی با سوالات بیشتر و فهم بهتر

 

11-از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.

 

12-مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه شخصی سازی می‌کنید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه بود؟ بله

 

13-آیا روش بازیابی (RETRIEVE) را می‌شناسید، اگر این روش را می‌شناسید، آن را چگونه یاد گرفتید؟ با مقالات آقای قلم چی 

 

14-روش مطالعه‌ی شما چگونه است؟ آیا با روش بازیابی درس می‌خوانید یا دوباره‌خوانی می‌کنید؟ بازیابی

 

15-در کدام درس‌ها بیشتر از روش بازیابی استفاده کنید؟ و تأثیر این روش برای شما چه بود؟ زیست – تسلط بیشتر 

 

16-روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کنید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کنید؟ همه سوالات را

 

17-آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟ چگونه با این مسئله مواجه شدید؟ چه تصمیمی گرفتید؟ خانواده چه کمکی به شما کرد؟ بله – تصمیم گرفتم مصمم تر درس بخوانم 

 

18-پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟ چه کمکی به شما می‌کنند؟ مادرم – هم کمکی که لازم باشد

 

19-کدام درس‌ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس‌ها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمون‌ها چه نمره‌ای برای این درس‌ها کسب می‌کنید؟ زیست شناسی – 20 

 

20-در طول این سال‌ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش،آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟ بله – فیزیک و ریاضی 

 

21- به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زدید یا مسأله حل می‌کنید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کنید، در طول سال و در ماه‌های مختلف این نسبت چه تغییری می‌کند؟ به طور میلانگین 4 ساعت در روز تست می زنم و 3 ساعت روخوانی و مرور 

 

22-کدام بازه‌ی زمانی در موفقیت تحصیلی شما نقش پررنگ‌تری داشته است: تابستان، پاییز، دی‌ماه، نیم‌سال دوم، دوران طلایی نوروز، خردادماه و امتحانات نهایی ؟ دلیل این موضوع چیست؟ نوروز – تلاش و وقت بیشتر

 

23-کدام نقش آزمون‌های کانون برای شما پررنگ‌تر بود: نقش برنامه‌ای، آموزشی یا سنجشی؟ دلیل‌تان برای این انتخاب را بگویید. سنجش – چون نشان می دهد به چه اندازه تلاش داشته ام 

 

24-سال گذشته کانون روی کشف دو سؤال ساده در هر آزمون تمرکز داشت، آیا شما می‌توانستید سؤال‌های ساده آزمون را تشخیص دهید؟ بله

آیا این مهارت و توانایی در طول سال بهبود پیدا کرد؟ بله

 

25- به طور میانگین در هر آزمون تعداد اشتباه‌های شما چند تا بوده است؟ نمی دانم 

 

27- هنگام بررسی آزمون‌ها به کدام‌یک اولویت بیشتری می‌دهید؟ 

الف) بررسی اشتباهات  

ب) بررسی سؤال‌های ساده 

 

28- نقش مدرسه در موفقیت شما چگونه بوده است؟ هیچی

 

29-در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درس‌ها می‌روید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف می‌کنید؟ بله – باتحلیل و مرور مجدد 

 

30-آیا اعضای خانواده کارنامه‌ی شما را می‌بینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آن‌ها با این افت چگونه است؟ بله – انگیزه می دهند برای آزمون بعدی 

 

31-دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟ بله – مطالعه هدف مندتر

 

32-کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟ سه سطحی – سوالات خوب و سطح بندی شده

 

33- شما خود را در کانون چه نوع قهرمانی می‌دانید؟ 

1) قهرمان پیوستگی  

2) قهرمان پیشرفت 

 

34-کدام‌یک از روش‌های مدیریت زمان را استفاده کردید: روش دو خودکار، روش ضربدر و منها، روش زمان‌های نقصانی و روش استراتژی بازگشت؟ در چه زمانی از سال از کدام روش استفاده کردید؟ هیچکدام 

 

35-استفاده شما از گوشی و فضای مجازی در چه حدی بود؟ آیا مدیریتی بر این مسئله داشتید؟ بله – به اندازه کافی

 

36-آیا پدر یا مادرتان هم کانونی بودند و در آزمون‌های برنامه‌ای شرکت می‌کردند؟ اگر این طور هست در چه سالی؟ چه نتیجه‌ای گرفتند؟خیر

 

37-دلیل این که در آزمون‌های تابستان شرکت کرده‌اید چه بود؟ مرور سال قبل و جمع بندی کلی 

 

38-برنامه شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه بود؟

 

39-فکر می‌کنید مهم‌ترین ویژگی که شما دارید و باعث می‌شود خوب درس بخوانید، چیست؟ حوصله و انگیزه

 

40-آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص می‌دهید؟ چه کارهایی می‌کنید؟ بله – تعلیم دیدن

 

41-آیا خواندن و نوشتن را قبل از دوران مدرسه یاد گرفتید؟ چه کسی به شما یاد داد؟ بله - مادرم 

 

42-قبل از دوران دبستان پدر و مادر برای شما کتاب می‌خواندند؟ چه کتاب‌هایی؟ الان مطالعه غیردرسی دارید؟ بله – خیر 

 

43-آیا برای درس خواندن با دوستان صمیمی خود در ارتباط هستید؟ در مورد چه چیزی با هم گفت و گو می‌کنید؟ وضعیت درسی دوستان شما چگونه است؟ بله – در مورد مطالب درسی 

 

44-آیا معلم خاصی هست که بخواهید از ایشان تشکر کنید؟ در چه درسی؟ دلیل این قدردانی چیست؟ بله – زیست – تدریس عالی و مفهومی

 

45-آیا در آزمون دروس عمومی روز پنجشنبه شرکت می‌کنید؟ خیر

 

46-روش مطالعه‌ موفق شما برای دروس عمومی چه بود؟مرور و خواندن

 

Menu