گفت و گو با دانش آموز قهرمان پیوستگی

آزمون‌های برنامه ای کانون باعث شد ارزیابی جامع از نحوه‌ی مطالعه داشته باشم و به مرور توانستم بهترین و مناسب‌ترین روش مطالعه را برای هردرس پیدا کنم .

گفت و گو با دانش آموز  قهرمان پیوستگی

نام و نام خانوادگی:   سید ایمان حسینی

مقطع و رشته: دوازدهم تجربی

نام شهر و استان: استان کردستان شهرستان سقز 

میانگین تراز :6700

از چه سالی عضو کانون بوده اید  و  در چند آزمون شرکت کرده اید ؟از سال 1400 و مجموعا 57 آزمون شرکت کرده ام 

شغل و تحصیلات مادر :فرهنگی و کارشناسی آموزش ابتدایی 

شغل و تحصیلات پدر :فرهنگی  کارشناسی ارشد علوم تربیتی آموزش پرورش ابتدایی 


 

  • 1-شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه‌ای کسب کردند؟
  • خواهرم چند سال قبل از من کنکور داشت من از طریق ایشان با کانون آشنا شدم . ایشان هم اکنون دانشجوی سال آخر پرستاری است .

 

2-چند سال و چه سال‌هایی دانش‌آموز کانون بوده‌اید؟ 

3 سال پایه ی هشتم دهم و یازدهم و در حال حاضر نیز در آزمون های دوازدهم شرکت کرده ام. 

 

3-در چند آزمون اصلی و چند آزمون هدیه شرکت کرده‌اید؟ 

در همه ی آزمون های اصلی و همچنین اکثر آزمون های هدیه شرکت کرده ام .

 

4-دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟

آزمون های برنامه ای کانون باعث شد ارزیابی جامع از نحوه ی مظالعه داشته باشم و به مرور توانستم بهترین و مناسب ترین روش مطالعه را برای هردرس پیدا کنم . همچنین شرکت مستمر در آزمون ها اضطراب و استرس جلسه آزمون را در من کاهش داد. 

 

5-شما تا چه حد خود را یک دانش‌آموز کانونی می‌دانید؟

من در تمام آزمون های کانون بدون غیبت شرکت کرده ام و پیوستگی کاملی با برنامه ی راهبردی داشته ام و با اطمینان به برنامه ی راهبردی یک برنامه ی شخصی سازی شده متناسب با وضعیت مطالعه ی خودم تنظیم می کنم .


6-چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟ خسته نشدید؟

 نه اصلا آزمون دادن برای من جزیی از روند درس خواندنم شده است و باعث می شود سنجش جامعی از روند مطالعه ام در طول هفته بدست بیاورم .

 

7-آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

 خیر به هیچ وجه. به نظرم غیبت کردن در آزمون ها باعث می شود دانش آموز خودش را گم کند و قیاس دقیقی از خود در بازه ی زمانی طولانی نداشته باشد. 

 

8-پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

 پیوستگی در آزمون ها منجر به افزایش مهارت های فراشناختی می شد و امکان شناخت بیشتری از خودم را فراهم می کرد و می توانستم میزان پیشرفتم را به صورت دقیق ببینم. 

 

9- آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟ 

بله بارها شرکت کردم و آزمون های هدف گذاری باعث می شود که میزان یادگیری مطالب خوانده شده در هفته ی اول را سنجش کنم و براساس نقاط ضعف و قوتم به روند مطالعه ام در هفته دوم جهت بدهم. 


10- آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است، الف) انگیزه‌تان چه بود؟ ب) فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود؟ بله شرکت کرده ام برای گسترش دید و آشنایی با دیدگاه طراحان سال های قبل و همچنین سنجش خود قبل از آزمون اصلی و شناسایی نقاط ضعف و تلاش برای رفع آن ها. 

 

11-از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.

قبل از هر چیز سراغ کارنامه ی اصلی می روم اما تقریبا از همه ی کارنامه ها استفاده می کنم چون هر کارنامه می تواند اطلاعات ارزشمندی از وضعیت درسی ام در اختیارم بگذارد. 


12-مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه شخصی سازی می‌کنید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه بود؟

بله قطعا. سعی می کنم بودجه بندی آزمون مربوطه را بین روزهای دو هفته تقسیم کنم و هدفم این است که میزان بودجه بندی آزمون مربوطه را در طول دو هفته به خوبی فرا گرفته و یادگیری ام را کامل کنم. اغلب مطالعه ویادگیری مطالب را در هفته اول به اتمام می رسانم و هفته ی دوم را به افزایش سطح تسلط و جمع بندی و حل آزمون اختصاص می دهم .

 

13-آیا روش بازیابی (RETRIEVE) را می‌شناسید، اگر این روش را می‌شناسید، آن را چگونه یاد گرفتید؟

بله نام این روش را در مقاله آقای قلم چی خوانده ام البته قبلا هم در مقطع متوسطه اول این روش را اجرا می کردم اما با خواندن مقاله آقای قلم چی توانستم با دید بهتری آن را اجرا کنم. 

 

14-روش مطالعه‌ی شما چگونه است؟ آیا با روش بازیابی درس می‌خوانید یا دوباره‌خوانی می‌کنید؟

 برای دروس ریاضی وفیزیک و بخش های محاسباتی شیمی از روش بازیابی استفاده می کنم اما برای درس زیست و مفاهیم شیمی سعی می کنم در صورت داشتن زمان از روش بازخوانی استفاده کنم. 

 

15-در کدام درس‌ها بیشتر از روش بازیابی استفاده کنید؟ و تأثیر این روش برای شما چه بود؟

در دروس محاسباتی از این روش استفاده می کنم و باعث می شود در زمان صرفه جویی شود و همچنین تست های متنوعی را هم حل می کنم. 

 

16-روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کنید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کنید؟

در صورت امکان کل سوالات را تحلیل می کنم اما بیشتر تمرکزم بر سوالات غلط و نزده است. 

 

17-آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟ چگونه با این مسئله مواجه شدید؟ چه تصمیمی گرفتید؟ خانواده چه کمکی به شما کرد؟

 بله پیش آمده است و اغلب کمی ناراحت می شدم با کمک  وانگیزه خانواده و همچنین راهنمایی های پشتیبان خوبم (آقای سوران عبدخدا) خیلی سریع مشغول به تحلیل و شناسایی نقاط ضعف و قوتم می شدم.  

 

18-پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟ چه کمکی به شما می‌کنند؟

 پدرم بیشترین نظارت را بر روند تحصیلی ام دارد و مادر و خواهرم هم همیشه به من انگیزه می دهند. 

 

19-کدام درس‌ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس‌ها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمون‌ها چه نمره‌ای برای این درس‌ها کسب می‌کنید؟

ریاضی بعد از تدریس معلم برای مرور نکات ایشان به سراغ حل تست های سطح اول کتاب سه سطحی می روم. معمولا سطح دشوار تر کتاب های سه سطحی آخرین تست هایی است که برای حل به سراغ شان می روم در امتحان نهایی 20 و در آزمون های کانون اکثرا نمره ام بالاتر از 7 از 10 است .

 

20-در طول این سال‌ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟

در درس زیست شناسی اغلب چالش داشتم اما به مرور با مشورت با رتبه های برتر توانستم وضعیتم را در این درس بهبود بخشم هر چند هنوز کامل به هدفم نرسیدم. 

 

21- به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زدید یا مسأله حل می‌کنید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کنید، در طول سال و در ماه‌های مختلف این نسبت چه تغییری می‌کند؟ 

اکثر تایم را به تست زدن اختصاص می دهم. 


22-کدام بازه‌ی زمانی در موفقیت تحصیلی شما نقش پررنگ‌تری داشته است: تابستان، پاییز، دی‌ماه، نیم‌سال دوم، دوران طلایی نوروز، خردادماه و امتحانات نهایی ؟ دلیل این موضوع چیست؟

 به نظرم تابستان بهترین وقت برای رسیدن به تسلط مطالب خوانده شده است. 

 

23-کدام نقش آزمون‌های کانون برای شما پررنگ‌تر بود: نقش برنامه‌ای، آموزشی یا سنجشی؟ دلیل‌تان برای این انتخاب را بگویید.

به نظرم هر سه مورد بسیار مهم است اما وجه تمایز یک کانونی با سایر دانش آموزان این است که می تواند با برنامه ی راهبردی مطالب را بخواند و به کمک آزمون های برنامه ی کانون به فراشناخت برسد و نقاط ضعف و قوت خود را تشخیص دهد. 

 

24-سال گذشته کانون روی کشف دو سؤال ساده در هر آزمون تمرکز داشت، آیا شما می‌توانستید سؤال‌های ساده آزمون را تشخیص دهید؟

آیا این مهارت و توانایی در طول سال بهبود پیدا کرد؟ 

در حال تلاش برای بهبود این مهارت هستم و سعی می کنم آن را در آینده ارتقا دهم. 

 

25- به طور میانگین در هر آزمون تعداد اشتباه‌های شما چند تا بوده است؟  

میزان اشتباهاتم آزمون به آزمون کمتر می شود و در عوض به درست و بدون پاسخ تبدیل می شود. 

 

27- هنگام بررسی آزمون‌ها به کدام‌یک اولویت بیشتری می‌دهید؟ 

الف) بررسی اشتباهات 

ب) بررسی سؤال‌های ساده 

اولویتم بررسی سوالات اشتباه است اما تحلیل سوالات ساده ای که اشتباه پاسخ داده ام اهمیت ویژه ای دارد. 


28- نقش مدرسه در موفقیت شما چگونه بوده است؟

 در مدرسه با چالش های جدیدی برخورد می کنم و حل این چالش ها باعث می شود مهارت هایم را همه جانبه گسترش دهم همچنین از تمامی معلمانم متشکرم که تمام موفقیت هایم را مدیون زحمات شان هستم. 

 

29-در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درس‌ها می‌روید؟ 

ایرادات هر درس را چگونه برطرف می‌کنید؟ابتدا به سراغ نمرات دروس زیست و ریاضی می روم و به کمک پاسخنامه تشریحی ایراداتم را رفع می کنم. 

 

30-آیا اعضای خانواده کارنامه‌ی شما را می‌بینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آن‌ها با این افت چگونه است؟ 

بله در صد و تراز تک تک دروس را تحلیل می کنیم و با مشورت هم بهترین راه حل مشکلات را می یابیم. 

 

31-دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟

بله مهم ترین چیزی که دفتر برنامه ریزی به من یاد داد که منظم باشم و انگیزه ام را برای افزایش ساعت مطالعه دو چندان کرد. 

 

32-کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟ 

از کتاب های سه سطحی به دلیل طبقه بندی سوالات برای هر سه پایه استفاده می نمایم همچنین کتاب زیست تصویری کانون با بیان جزییات اشکال به من در پی بردن به نکات نهفته کمک می کند همچنین کتاب زیست برآیند دوازدهم استفاده می کنم که به نظرم با اختلاف بهترین منبع حال حاضر بازار می باشد. 

 

33- شما خود را در کانون چه نوع قهرمانی می‌دانید؟ 

قهرمان پیوستگی که به کمک پیوستگی می توانم به پیشرفت هم برسم.  

 

34-کدام‌یک از روش‌های مدیریت زمان را استفاده کردید: روش دو خودکار، روش ضربدر و منها، روش زمان‌های نقصانی و روش استراتژی بازگشت؟ در چه زمانی از سال از کدام روش استفاده کردید؟ 

 من مدیریت زمان شخصی سازی شده و مخصوص به خود را دارم که تلفیقی از هر 4 روش به علاوه روش رباتیک است. 

 

35-استفاده شما از گوشی و فضای مجازی در چه حدی بود؟ آیا مدیریتی بر این مسئله داشتید؟ 

میزان استفاده ی من از فضای مجازی زیاد نیست و بیشتر زمانم در فضای مجازی صرف مطالعه ی مطالب مربوط به کنکور می شود. 

 

36-آیا پدر یا مادرتان هم کانونی بودند و در آزمون‌های برنامه‌ای شرکت می‌کردند؟ اگر این طور هست در چه سالی؟ چه نتیجه‌ای گرفتند؟

 خیر

 

 

37-دلیل این که در آزمون‌های تابستان شرکت کرده‌اید چه بود؟

باعث حفظ پیوستگی ام در درس خواندن می شود و نتایج هر آزمون باعث جهت دادن به روند مطالعه ام می شود. 

 

38-برنامه شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه بود؟ 

درس های پایه دهم و یازدهم را مطابق با برنامه کانون به صورت موازی پیش می برم. 

 

39-فکر می‌کنید مهم‌ترین ویژگی که شما دارید و باعث می‌شود خوب درس بخوانید، چیست؟ 

پشتکار و صبرم باعث رشد تحصیلی ام شده است. 

 

40-آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص می‌دهید؟ چه کارهایی می‌کنید؟

 بله چند روز در هفته را به دوچرخه سواری و ورزش اختصاص داده ام بعد از ظهر جمعه هایی که آزمون دارم به والیبال با دوستان می پردازم.

 

41-آیا خواندن و نوشتن را قبل از دوران مدرسه یاد گرفتید؟ چه کسی به شما یاد داد؟

 بله در حد یادگیری تصویری کلمات. خواهرم در این رابطه با من کار می کرد. 

 

42-آیا معلم خاصی هست که بخواهید از ایشان تشکر کنید؟ در چه درسی؟ دلیل این قدردانی چیست؟

ضمن تشکر و قدردانی از همه ی معلم هایم می خواهم به طور بخصوص از معلم ریاضی ام جناب آقای حیدر زارعی تشکر کنم ایشان در تفهیم مطالب بسیار سخت خیلی خوب عمل می کنند و همیشه به من انگیزه می دهند .

 

 

مطالب مرتبط

Menu