نام و نام خانوادگی: نگین منصوری
مقطع و رشته: دوازدهم تجربی
نام شهر و استان: تهران
نام مدرسه: دبیرستان محدثه
میانگین تراز: 6500
تعداد سالهای حضور در کانون: ۲ سال
شغل و تحصیلات مادر: خانهدار، دیپلم
شغل و تحصیلات پدر: کارشناس آزمایشگاه دانشگاه صنعتی شریف، کارشناسی ارشد مهندسی مواد
مصاحبهگر : آوا نوری
مهم ترین دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چیست؟
دستاورد من از شرکت در آزمونهای کانون شامل بهبود در مدیریت زمان، شناخت نقاط قوت و ضعف درسی، افزایش اعتماد به نفس در آزمونها و تسلط بیشتر بر مباحث درسی بود.
تا چه حد خود را یک دانش آموز کانونی می دانید؟
حضور منظم در آزمونها و استفاده از برنامه راهبردی از جمله ویژگیهایی است که من را به یک دانشآموز کانونی تبدیل کرده است. با کمک برنامه راهبردی، برنامه خودم را مینویسم و شخصیسازی میکنم تا در آزمونها خود را بسنجیم و در آزمونهای هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت میکنم.
به نظرشما علت اینکه باید درآزمون ها به طور پیوسته شرکت کرد چیست؟
پیوستگی در آزمونها موجب افزایش ثبات مطالعه، شناسایی نقاط ضعف و تنظیم استراتژی مناسب برای بهبود شد.
با آزمون های هدفگذاری آشنا هستید؟ چه روزی را برای شرکت در این آزمون اختصاص میدهید و شرکت در این آزمون چه کمکی به شما کرده است؟
در آزمونهای هدفگذاری شرکت میکنم. انگیزه من از این شرکت تقویت مهارتها و مرور مطالب است و از آن برای شناسایی پیشرفتهای کوچک و تقویت اعتمادبهنفس بهره میبرم
با آزمون های مشابه پارسال آشنا هستی؟ چه روزی را برای شرکت در این آزمون اختصاص میدهید و چه کمکی به شما کرده است؟
در آزمونهای مشابه پارسال نیز شرکت میکنم. انگیزه من از شرکت در این آزمونها سنجش توانایی حل مسائل و آمادگی بیشتر است و فایده آن آشنایی با الگوی آزمون و افزایش دقت در پاسخدهی است.
کدام یک از کارنامه های کانون برای شما بیشتر مفید بوده است؟ نحوه استفاده از این کارنامه را توضیح دهید.
از کارنامه تحلیل دروس برای شناسایی نقاط ضعف و کارنامه روند برای بررسی پیشرفت تراز استفاده میکنم.
نحوه برنامه ریزی شما برای اینکه بتوانید به طور کامل به بودجه بندی برسید چیست؟ مطالب در چه روزی به اتمام میرسد و برای کسب نتیجه بهتر چگونه به مرور میپردازید؟
بله، برنامه راهبردی را با تمرکز بر نقاط ضعف خود شخصیسازی کرده و زمان بیشتری به آنها اختصاص میدهم.
تحلیل آزمون چه مقدار برای شما حائز اهمیت است؟ روش خود را برای تحلیل لطفا توضیح دهید.
برای تحلیل آزمونها ابتدا سؤالات غلط و بدون پاسخ را بررسی کرده و سپس به تحلیل نکات کلیدی سایر سؤالات میپردازم.
تاکنون در آزمونی دچار افت تراز شده اید؟ نحوه مواجهه شما با افت ترازت چه بود؟ خانواده شما چه بازخوردی در این زمینه داشتند؟
در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدم که با تغییر روش مطالعه و مشورت با مشاور این مشکل را رفع کردم. خانواده نیز با حمایت روحی کمک کردند.
نقطه قوت شما کدام درس است؟ روش مطالعه شما در این درس چیست؟
درس ریاضی نقطه قوت من است. با تمرین مستمر و حل نمونه سؤالات متعدد نمرات بالایی کسب میکنم.
روش شما برای تبدیل نقطه ضعف ها به نقطه قوت چیست؟ آیا تجربه ای از این موضوع دارید؟
درس زیست که ابتدا برای من ضعیف بود، با تغییر روش مطالعه و استفاده از تستهای هدفمند به نقطه قوت تبدیل شد.
کانون روی کشف 2 سوال ساده در هر آزمون تمرکز دارد، آیا تلاشی برای کسب این مهارت کرده اید؟ از تجربه خود بیشتر برایمان توضیح دهید.
توانستم سؤالات ساده را با تمرین و بررسی آزمونها تشخیص دهم و این مهارت را هنگام تست زدن به صورت آموزشی تقویت کردم.
به طور میانگین تعداد اشتباهات شما در هر آزمون چند تا بوده است؟
به طور میانگین ۴ تا ۵ اشتباه در هر آزمون داشتم.
هنگام بررسی آزمون ها به کدام یک اولویت بیشتری می دهید؟
هنگام بررسی آزمونها اولویت من بررسی اشتباهات برای جلوگیری از تکرار آنها است.
در کارنامه ابتدا به سراغ نمره کدام درس می روید؟ چرا؟
در کارنامه ابتدا نمره دروسی که در آنها ضعف دارم را بررسی میکنم و تلاش میکنم نقاط ضعف را با مطالعه و تمرین بیشتر رفع کنم.
آیا از دفتر برنامه ریزی استفاده میکنید؟ در مدیریت زمان و بهبود روند چه کمکی به شما کرده است؟
دفتر برنامهریزی دارم که باعث مدیریت بهتر زمان و تنظیم اولویتها میشود. این دفتر به من کمک کرده است تا مطالعه هدفمند و هوشمندانهای برای آزمونها داشته باشم.
کدام یک از کتاب های کانون را استفاده میکنید؟ بهترین ویژگی ای که این کتاب ها برای شما داشتند چه بود؟
کتابهای تست سه سطحی و جمعبندی کانون را استفاده میکنم. ویژگی اصلی این کتابها تنوع و سطحبندی مناسب سؤالات است.
مهم ترین ویژگی که برای رسیدن به موفقیت به شما کمک می کند چیست؟ توضیح دهید؟
مهمترین ویژگی که باعث میشود خوب درس بخوانم، پشتکار و برنامهریزی منظم است. هدفمند بودن به من انگیزه میدهد تا تلاش مداوم داشته باشم.
