سرژ یقیازاریان؛ازمیانگین تراز 6600تادکترای برق امیرکبیر-بخش اول

از طریق یکی از دوستان نزدیکم که خودش عضو کانون بود و پیشرفت چشمگیری در درس هایش داشت، آشنا شدم. او همیشه از منابع،

سرژ یقیازاریان؛ازمیانگین تراز 6600تادکترای برق امیرکبیر-بخش اول

سرژ یقیازاریان تبریزی

تهران

شغل و تحصیلات پدر: مهندس مکانیک (کارمند)-  لیسانس مکانیک دانشگاه تهران 

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار -  لیسانس شیمی آلی دانشگاه آزاد تهران مرکز

رتبه ۵۱۷ منطقه ۱ و ۱۰۰۰ کشوری کنکور ریاضی سال ۹۷

رشته و دانشگاه قبولی: مهندسی برق گرایش الکترونیک قدرت، دانشگاه امیرکبیر

( هر سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری در صنعتی امیرکبیر)

تعداد سال کانونی: 3 سال

میانگین تراز کانونی: 6600


مصاحبه گر: شیلا کیانی

 شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه ای کسب کردند؟  

از طریق یکی از دوستان نزدیکم که خودش عضو کانون بود و پیشرفت چشمگیری در درس هایش داشت، آشنا شدم. او همیشه از منابع، برنامه ریزی های منظم و آزمون های استاندارد کانون صحبت می کرد، در کنکور خود نیز موفق شد و در یکی از رشته های مهندسی دانشگاه تهران قبول شد؛  تجربه مثبت او انگیزه ی بیشتری برای من ایجاد کرد که به کانون بپیوندم و از امکانات آن بهره ببرم و به شرکت در برنامه های کانون علاقه مند شوم. 

 

 نمره های امتحان نهایی و تراز سوابق تحصیلیتان چند شد؟ 

در امتحانات نهایی، تمام نمراتم در دروس اصلی ۲۰ شد، چرا که از ابتدا برنامه ریزی دقیقی برای مطالعه این دروس داشتم و با دقت بالا تمامی نکات را مرور می کردم. معدل کل امتحانات نهایی که به صورت هماهنگ در منطقه 6 تهران و دبیرستان ماندگار البرز برگزار می شد، 92/19 شد. تراز سوابق تحصیلی ام نیزهم تقریبا بالا بود و حدود 9۸۰۰ شد. این نتیجه به دلیل مطالعه مداوم، حل نمونه سوالات مختلف و توجه به جزئیات کتب درسی به دست آمد. سوابق تحصیلی تأثیر در دوره کنکور ما به صورت تاثیر مثبت درنظر گرفته شده بود که با توجه به عملکرد قابل قبول در کنکور، سوابق تحصیلی در نتیجه و تراز پایانی کنکور تاثیری نداشت. 

 

سرژ یقیازاریان؛ازمیانگین تراز 6600تادکترای برق امیرکبیر-بخش اول


دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟ 

(بهترین دستاورد مدیریت صحیح آزمون وکنترل استرس بود و همچنین آشنایی با فضای کنکور و سوالاتی فراتر از کنکور)

دستاوردهایم از شرکت در آزمون های کانون بسیار ارزشمند بودند و به موفقیت نهایی ام در کنکور  و همچنین در ادامه در دانشگاه کمک بزرگی کردند.

 مهمترین این دستاوردها عبارتند از: 

    1-برنامه ریزی دقیق و هدفمند: آزمون های کانون باعث شدند یک برنامه منظم و ساختارمند برای مطالعه داشته باشم. 

هر آزمون یک هدف کوتاه مدت بود که من را برای رسیدن به هدف بزرگ تر، یعنی موفقیت در کنکور، هدایت می کرد. 

شرکت در آزمون های کانون برای من بستری بود که بتوانم اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت خود را به دقت تعریف و برای دستیابی به آن ها برنامه ریزی کنم: 

 1-1-اهداف کوتاه مدت :هر آزمون یک نقطه عطف بود، من برای هر آزمون هدف مشخصی تعیین می کردم، مثلاً تسلط کامل بر یک مبحث خاص یا افزایش درصد در یک درس. این هدفگذاری کوتاه مدت کمک کرد تا بتوانم به صورت مرحله ای پیشرفت کنم و اعتماد به نفسم را افزایش دهم. 

 2-1-اهداف میان مدت: در طول دوره شرکت در آزمون ها، به دنبال بهبود مستمر ترازم بود. 

هدفم این بود که هر ماه تراز خود را حداقل  2۰۰ واحد افزایش دهم، همچنین، تلاش می کردم نقاط ضعف کلیدی ام را در بازه های زمانی میان مدت به نقاط قوت تبدیل کنم؛ مثلاً اگر در ابتدای دوره در درس شیمی ضعف داشتم، با مطالعه هدفمند و مرور مداوم، آن را به یکی از بهترین دروسم تبدیل کردم. 

 3-1-اهداف بلندمدت :از همان ابتدا هدف اصلی من قبولی در رشته مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر بود. به همین دلیل، تمام برنامه ریزی ها و آزمون های کانون را به عنوان یک مسیر طولانی مدت در نظر می گرفتم که باید به طور مستمر در آن پیشرفت کنم. دستیابی به یک تراز بالا و آشنایی کامل با سبک سوالات کنکور از اهداف بلندمدت من بود که در نهایت محقق شدند.  

همین روند باعث شد که مقطع کارشناسی ارشد و قطع دکتری را  بعنوان دانشجوی نخبه بدون آزمون در همین دانشگاه ادامه دهم؛ ترکیب این سه نوع هدفگذاری باعث شد بتوانم هر روز انگیزه بیشتری برای تلاش داشته باشم و هر موفقیت کوچک را در مسیر رسیدن به هدف بزرگتر مدنظر بگیرم. آزمون های کانون به من کمک کردند، این نظم ذهنی و رویکرد هدفمند را به بهترین شکل ممکن در عمل پیاده کنم. 

۲- شناسایی نقاط قوت و ضعف: با شرکت در آزمون ها، به خوبی متوجه شدم در چه مباحثی نیاز به تمرین بیشتری دارم و کدام موضوعات را تسلط بیشتری دارم. این شناسایی کمک کرد که زمانم را بهینه تر مدیریت کنم. 

  1. افزایش سرعت و دقت :آزمون های زمانبندی شده ی کانون باعث شدند سرعت عمل و دقت من در حل تست ها بهبود یابد، به خصوص در دروس وقتگیر مانند ریاضیات و فیزیک. 
  2. آشنایی با سوالات استاندارد :سوالات آزمون های کانون شباهت زیادی به سوالات کنکور داشتند و این باعث شد که هنگام شرکت در کنکور، هیچ احساس غریبی نکنم و با آمادگی کامل به سوالات پاسخ دهم. 
  3. تقویت روحیه رقابتی: حضور در آزمون ها و مشاهده ترازها و رتبه ها باعث ایجاد انگیزه و رقابت سالم در من شد. این رقابت من را به تلاش بیشتر واداشت و اعتماد به نفسم را تقویت کرد. 

در نهایت، آزمون های کانون به من کمک کردند تا با یک دید واقع بینانه و اعتماد به نفس بالا در کنکور شرکت کنم و بهترین نتیجه ممکن را کسب کنم. 

 

 

شما در آزمون ها به صورت آنلاین شرکت می کردید یا به صورت حضوری؟ چرا؟ 

من در آزمون ها به صورت حضوری شرکت می کردم، و این تصمیم دلایل مشخصی داشت: 

  ایجاد حس رقابت واقعی: شرکت حضوری در محیط آزمون به من کمک کرد تا حس و حال واقعی کنکور را تجربه کنم. وقتی در کنار دیگر داوطلبان با فضای مشابه کنکور قرار می گرفتم، انگیزه و تمرکز بیشتری پیدا می کردم. 

  مدیریت زمان :حضور در آزمون حضوری به من کمک کرد تا استرس خود را کنترل کنم و مهارت مدیریت زمان را در شرایط مشابه کنکور واقعی تقویت کنم. از طرفی وقتی می دانستم آزمون حضوری دارم، برنامه ریزی ام دقیق تر و منظم تر می شد. چرا که باید به موقع آماده می شدم، منابع را مرور می کردم و در زمان مشخصی در محل آزمون حضور پیدا می کردم. این نظم باعث شد مدیریت وقتم بهتر شود. 

تعهد بیشتر به برنامه ریزی:وقتی در آزمون حضوری شرکت می کردم، احساس مسئولیت بیشتری نسبت به مطالعه و آمادگی داشتم، چرا که می دانستم باید در یک محیط واقعی آزمون بدهم و نتایجم با دیگر داوطلبان مقایسه می شود. 

تعهدبه هدف نهایی: 

وقتی برای آزمون حضوری برنامه ریزی می کردم، حس می کردم وارد یک مسیر جدی و هدفمند شده ام. این احساس تعهد به من کمک کرد که همیشه در بهترین حالت خود باشم و نسبت به آزمون ها و نتایج آن ها مسئولیت بیشتری احساس  کنم.

 

پیوستگی در آزمون ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟ 

پیوستگی در آزمون ها یکی از مهم ترین عوامل پیشرفت من بود، چرا که این روند منظم و تکراری به شکلی هدفمند من را به سمت موفقیت هدایت کرد. تأثیرات این پیوستگی به چند شکل بود: 

۱- ایجاد ریتم منظم در مطالعه: آزمون های دوره ای به من کمک کردند که یک برنامه ریزی منظم برای مطالعه داشته باشم؛ هر آزمون مثل یک ایستگاه در مسیر کنکور بود و من را وادار می کرد که طبق زمانبندی خاصی مباحث را مرور کنم. این ریتم باعث شد تمام دروس را به طور یکنواخت و بدون تأخیر مطالعه کنم. 

۲- پیگیری پیشرفت در طول زمان: شرکت مداوم در آزمون ها این امکان را فراهم کرد که به صورت دقیق پیشرفت خود را رصد کنم. از اولین آزمون تا آزمون های نزدیک به کنکور، متوجه افزایش تراز و کاهش نقاط ضعف خود میشدم. این مشاهده پیشرفت مداوم باعث افزایش اعتماد به نفس و انگیزه من میشد. 

۳-تقویت قدرت تحلیل و ارزیابی: با هر آزمون یاد گرفتم که چگونه نتایج را تحلیل کنم، دلایل افت یا پیشرفت را پیدا کنم و راهکارهایی برای بهبود ارائه دهم. این عادت تحلیلی کمک کرد که مشکلات را در کوتاه ترین زمان ممکن حل کنم و در آزمون بعدی بهتر عمل کنم. 

۴-آمادگی ذهنی برای شرایط مختلف: پیوستگی در آزمون ها باعث شد ذهنم به چالش های مختلف عادت کند، گاهی در آزمون ها سوالات سخت تری مطرح می شد یا درصدهایم کمتر از حد انتظار بود، اما این روند کمک کرد که به شکست ها واکنش منطقی نشان دهم و برای بهبود تلاش کنم. 

۵-تمرکز بر هدف بلندمدت: پیوستگی در آزمون ها به من یاد داد که موفقیت یک مسیر طولانی و تدریجی است. این مداومت باعث شد که انگیزه ام حفظ شود و حتی در روزهایی که خسته یا ناامید بودم، به یاد بیاورم که هر آزمون یک قدم در مسیر رسیدن به هدف نهایی ام است. 

۶-ایجاد عادت های مثبت: شرکت مرتب در آزمون ها، عادت های خوبی مثل مرور مداوم، تست زنی منظم و برنامه ریزی روزانه را در من تقویت کرد. این عادت ها نه تنها برای کنکور، بلکه برای مراحل بعدی زندگی ام هم بسیار مفید بودند. 

از طرفی پیوستگی در آزمون ها به این دلیل اهمیت حیاتی داشت که هر آزمون یک بخش از برنامه راهبردی کانون را پوشش می داد .

اگر یک آزمون را شرکت نمی کردم، در واقع معادل یک ماه از برنامه ریزی کانون عقب می افتادم. 

این موضوع دو نتیجه مهم داشت: 

۱- به هم خوردن نظم مطالعاتی :عدم شرکت در یک آزمون باعث می شد که یک یا چند مبحث به طور کامل از چرخه مطالعه خارج شود. این وقفه می توانست تسلط روی مباحث آینده را هم تحت تأثیر قرار دهد، چرا که تمام آزمون ها به صورت زنجیروار به یکدیگر متصل بودند. 

۲- از دست دادن فرصت اصلاح اشتباهات :هر آزمون فرصتی بود برای شناسایی نقاط ضعف و اصلاح آن ها. غیبت در یک آزمون به این معنا بود که این فرصت طلایی از دست می رفت و ممکن بود همان نقاط ضعف در آزمون های بعدی تکرار شوند. 

بنابراین، شرکت در تمام آزمون ها به صورت منظم به من کمک کرد تا مطابق برنامه راهبردی پیش بروم، از پیشرفت مداوم خود مطمئن باشم و نه تنها آمادگی علمی، بلکه آمادگی ذهنی برای روز کنکور داشته باشم.

 

آیا در آزمون های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت میکردید؟  انگیزه تان چه بود؟ فایده آزمون های هدفگذاری برای شما چه بود؟ 

 بله، من در آزمون های هدفگذاری و آزمون های مشابه پارسال کانون به طور مداوم شرکت می کردم و این کار تأثیر زیادی بر پیشرفتم داشت. دلایل شرکت در این آزمون ها عبارتند از: 

آزمون های هدفگذاری: آزمون های هدفگذاری به من کمک می کردند تا با تعیین هدف های مشخص برای هر مرحله از مطالعه، مسیر پیشرفت خود را بهتر برنامه ریزی کنم. این آزمون ها به من می آموختند که چگونه نقاط ضعف خود را شناسایی کنم و در بازه های زمانی کوتاه، تلاش کنم تا آن ها را بهبود دهم. 

آزمون های مشابه پارسال: آزمون های مشابه پارسال کانون به من این امکان را می داد که خود را با شرایط کنکور سال های گذشته مقایسه کنم و با ساختار سوالات و نحوه طراحی آن ها آشنا شوم. این آزمون ها برای من مثل شبیه سازی کنکور واقعی عمل می کردند و به من کمک می کردند تا درک بهتری از نوع سوالات و چگونگی مدیریت زمان در روز کنکور پیدا کنم. 

آشنایی با روند آزمون ها: شرکت در این آزمون ها باعث می شد که با نحوه ی طراحی سوالات، فشار زمان و استرس های مختلف آشنا شوم و از آن ها به عنوان فرصتی برای خودشناسی استفاده کنم. این آشنایی باعث کاهش اضطراب در روز کنکور شد. 

در نتیجه، این آزمون ها به من کمک کردند تا خود را در شرایط واقعی تری ارزیابی کنم و با دقت بیشتری برای کنکور آماده شوم. 


از کدام یک از کارنامه های جعبه ابزار کارنامه استفاده می کردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکرکنید. 

استفاده از کارنامه اشتباهات و کارنامه 5 نوع درس در کانون برای من از اهمیت ویژه ای برخوردار بود، زیرا این کارنامه ها ابزارهای بسیار مفیدی برای شناسایی نقاط ضعف و برنامه ریزی دقیقتر بودند.

کارنامه اشتباهات و کارنامه 5 نوع درس به من این امکان را می داد که به صورت دقیق تر نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کرده و استراتژی مطالعاتی خود را بهینه کنم. این کارنامه ها نه تنها کمک می کردند که دروس را با دقت بیشتری مطالعه کنم، بلکه باعث می شد تا از اشتباهات خود درس بگیرم و برای آزمون های بعدی آمادگی بیشتری داشته باشم. 

سرژ یقیازاریان؛ازمیانگین تراز 6600تادکترای برق امیرکبیر-بخش دوم

https://www.kanoon.ir/Article/348952


 سرژ یقیازاریان؛ازمیانگین تراز 6600تادکترای برق امیرکبیر-بخش سوم

https://www.kanoon.ir/Article/348954                    

Menu