نام و نام خانوادگی: فاطمه بیگدلی
پایه : نهم
نام شهر و استان:زرین رود، زنجان
میانگین تراز:۵۳۰۰
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است: از سال ۱۴۰۲ و ۱۶آزمون
شغل و تحصیلات مادر: دیپلم
شغل و تحصیلات پدر: دیپلم
مصاحبهگر : زهرا بهزادپور
1-شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
از طریق خانواده
2-دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟
پیشرفت در دروس و قبولی در آزمون تیزهوشان
3-آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟
خیر؛
4-از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.
کارنامه های روز آزمون برای اطلاع از تراز و درصد وکارنامه اشتباهات برای رفع اشکال
5-مطابق برنامهی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامهریزی می کردید؟
بله
به صورت هفته ای برنامه ریزی میکردم
6-کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟
علوم،ریاضی، دینی
ابتدا درس نامه سپس تست
7-در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟
خیر؛
8-روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟
در روز های مدرسه درکل ۴ الی ۷ ساعت و ۲ الی۳ ساعت از این تایم را تست میزدم
و در روز های تعطیل ۵ ال ۹ ساعت و ۳الی۴ ساعت از این تایم تست میزدم
9-دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده بود؟
خیر؛
10-چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسهی تیزهوشان رفتید، پیوستگی خود را به آزمونها حفظ کردید؟
زیرا باعث پیشرفت در دروس و آشنایی با محیط امتحان و سوالات میشود
و تا حدودی از نوسانی درس خواندن جلوگیری می کند.
11-روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
در اولین فرصت اشتباهات خود را مشخص کرده و با پاسخنامه تشریحی آنهارا بررسی میکردم که چرا اشتباه بوده
همچنین تست های که درست بود اما پیچیده و تست هایی که نزده بودم را نیز تحلیل میکردم
12-دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟
بله؛
دو سال در جشنواره خوارزمی
چهار سال مسابقات قرآنی و هنری
مسابقات ورزشی و.....
13-برنامه شما برای دوره امتحانات چیست؟ برای کسب نمره بالا چه راهکاری بکار می برید؟
از یک برنامه ریزی مناسب برای امتحانات استفاده میکنم و قبل از شروع امتحانات برای آنها آماده میشوم
14-برای آزمون تیزهوشان از چه زمانی شروع به مطالعه کردید؟
با اینکه دیر بود از دی ماه به صورت جدی شروع کردم و اولین گام ثبت نام در کانون بود
15-از چه منابعی (هوش کلامی، هوش غیرکلامی، سرعتودقت، 12آزمون) برای بخش استعداد تحلیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکر شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
هیچکدام
16-از چه منابعی (1500تست، سه سطحی ریاضی، سه سطحی علوم و سه سطحی عمومی) برای بخش استعداد تحصیلی استفاده کردید؟ از این کتاب (نام کتاب ذکری شود) چگونه استفاده، مطالعه و تمرین کردید؟
۱۵۰۰تست
با عنوان منبع سوم
17-به توصیه چه کسانی این منابع را تهیه کردید؟
مسئولین ثبت نام در کانون
18-کدام قسمت کتابها (درسنامه، سوالها و پاسخنامه) برایتان جالب بود و به شما کمک کرد؟ توضیح دهید.
درسنامه چون از این مطالب جدیدی یاد میگرفتم لذت میبردم
19-روش استفاده شما از پاسخنامه کتابها به چه صورت بود؟ بعد از حل چند تست پاسخنامه را نگاه میکردید؟ برای سوالات صحیح نیز پاسخنامه تشریحی را میخواندید؟
بستگی به نوع درس و تعداد تست ها داشت
در دروس عمومی ۱۵ الی۲۰ تست
و دروس تخصصی ۸ ای ۱۵ تست
ودر تست های زیاد ابتدا تست های زوج را میزدم و تحلیل میکردم سپس تست های فرد را
20-با چه روشی کتابهای خود مطالعه میکردید؟ اول درسنامه میخواندید یا اول تست میزدید؟توضیح دهید.
ابتدا به یک یا دو تست نگاه مختصری می انداختم سعی میکردم آنها را حل کنم سپس شروع به مطالعه درسنامه میکردم و بعد از آن با دقت بیشتری به زدن تست های مرتبط میپرداختم .
21-هرکدام از منابع را فقط یکبار مطالعه کردید یا مطالعه آن را تکرار کردید؟
خیر؛ برخی از مباحث یک منبع را دوبار یا بیشتر مطالعه کردم
22-چگونه بین مطالعه استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تناسب و تعادل ایجاد کردید؟
با برنامه ریزی مناسب
و اینکه به جز رعایت برنامه و داشتن استعداد تحلیلی در برنامه
تایم کوتاهی از هرشب را به استعداد تحلیلی اختصاص میدادم
23-برنامه شما در دوران جمعبندی (اردیبهشت و خردادماه) به چه صورت بود؟
در اردیبهشت به مرور و رفع اشکال پرداختم در خردا ماه مرور دروس امتحانات نهایی و در وقت های باقی مانده تست میزدم
24-آیا در آزمونهای طرح 3+3 شرکت کردید ؟
خیر؛
