نام و نام خانوادگی: حدیثه فرهادی
نام شهر و استان: نظراباد، البرز
رتبه کنکور سراسری: 4000
نام رشته قبولی و دانشگاه: فقه و حقوق دانشگاه تهران
سال های حضور در کانون:2 سال
شغل و تحصیلات مادر: خانه دار
شغل و تحصیلات پدر: کارمند
مصاحبه گر: محبوبه مولوی
چه عواملی باعث شد کانون قلمچی را برای دوران تحصیلی خود انتخاب کنید؟
من در مدرسه قلمچی تحصیل میکردم و از این طریق با کانون آشنا شدم. در تابستان سال دهم در آزمونها ثبتنام کردم و با افزایش تراز و پیشرفت مناسب، در سالهای بعد بورسیه شدم.
آیا برنامههای آموزشی و آزمونهای کانون توانستند نقاط قوت و ضعف شما را به درستی مشخص کنند؟
بله، برنامه راهبردی مسیرم را مشخص میکرد. همیشه درسهای مدرسه را زودتر از معلم مطالعه میکردم و این موضوع باعث رضایت کادر مدرسه بود.
از کدام منابع یا خدمات کانون بیشترین استفاده را کردید؟ (مثل کتابها، آزمونها، پشتیبانی و غیره)
در تمام آزمونها شرکت کردم و بیشتر منابعم کتابهای قلمچی بود. در سال آخر، برای افزایش درصد عربی از کتاب سهسطحی استفاده کردم و توانستم پیشرفت کنم و به درصد ۸۰ برسم.
آزمونهای کانون چگونه به پیشرفت شما کمک کردند؟
وقتی آزمون می دهیم یک راهبرد و یک هدف برای خودمون قرار می دهیم و ذهن رو از سردرگمی خارج می کنیم. من می دانستم هر دو هفته آزمون دارم و یک برنامه راهبردی ، وقتی انجام می دادم و برنامه ریزی می کردم، انگیزه پیدا می کردم و از نظم مطالعاتی که داشتم لذت می بردم و این با برنامه بودن آزمون ها رغبت و پیشرفت من رو افزایش داد.
بهترین درس شما در کنکور چه بود و چرا فکر می کنید در آن موفق شدید؟
بالاترین درصد من در جامعه شناسی بود. اما از نظر خودم بهترین عملکردم در درس علوم و فنون بود که 50 درصد زدم و به شدت درس سختی بود. علت این موفقیت این بود که در تحلیل آزمون تمام نکات رو داخل کتاب می نوشتم و آزمون بعد همان را مرور می کردم و تعداد تست زیادی داشتم و روتین هرروز می زدم.
برای تقویت بهترین درس خود چه منابع و روشهایی استفاده کردید؟
کتاب تست جامع فلسفه و منطق قلم چی و تحلیل کارنامه استفاده کردم.
ضعیفترین درس شما در کنکور چه بود؟
ریاضی ضعیفترین درسم بود؛ چون اولین دوره تغییرات کنکور بود و به شدت سطح سوالات بالا بود و پیشنهاد می کنم دانش اموزان ریاضی را از پایه دهم کاملا جدی تمرین کنند، قطعا نتیجه عالی خواهند گرفت.
آیا در دوران تحصیل از دفتر برنامهریزی استفاده می کردید؟ اگر بله، چقدر به نوشتن و پایبندی به آن اهمیت میدادید؟
بله از بهترین نقاط قوتم دفتربرنامه ریزی بود و همیشه آخر شب تمام گزارش کارم رو داخلش کامل یاداشت می کردم. زیرا یکی از مواردی که انگیزه می گرفتم نگاه کردن به روند مطالعم بود.
چه بازخوردی از مشاوران کانون در مورد دفتر برنامهریزی دریافت می کردید؟
پشتیبان هایی که داشتم هرسری چک می کردند و خیلی تشویقم می کردند و نکته ای اگر بود در داخل آن یاداداشت می کردند.
آیا ویژگی خاصی در کتابهای کانون وجود داشت که باعث شد آنها را به منابع دیگر ترجیح دهید؟
پیمانه ای بودن و شناسنامه داشتن باعث ترجیح دادن من شد و در وقتم خیلی صرفه جویی می کردند.

چگونه برنامهریزی شخصی خود را با برنامههای کانون هماهنگ می کردید؟
به کمک برنامه راهبردی سعی می کردم تمام بودجه بندی رو بخوانم و بعد تایم آن هارا با مدرسه هماهنگ می کردم.
چه چیزی شما را ترغیب کرد تا بعد از دوران تحصیل به عنوان پشتیبان فعالیت کنید؟
من از ابتدا ارتباط گرفتن با دانش اموزان رو دوست داشتم و خیلی علاقه داشتم از تجربه های دوران تحصیلی خودم استفاده کنم و به بقیه منتقل کنم. چون در کانون فعالیت داشتم با سازوکار آن کاملا آشنا بودم و در واقع بهترین شغل دانشجویی است.
به نظر شما بهترین ویژگی یک پشتیبان خوب چیست؟
این که متناسب با ویژگی و سطح هر دانش اموز به او کمک کند و عیار علمی خودش رو بالا ببرد ، تا بتواند مقدار زیادی به دانش اموز منتقل کند، ارتباط گیری خوب با دانش اموز هم می تواند به دانش اموز انگیزه بدهد و کمک برای رفع مشکلات درسیش کند و نیز همیشه از پشتیبان کمک بخواهد.
به عنوان یک پشتیبان، چگونه تجربههای خودتان را به دانشآموزانتان منتقل می کنید؟
علاوه بر جلسات حضوری وتماس با همه دانش اموزان از طریق کانال و گروه هرروز با آن ها در تماس هستم.
چگونه با دانشآموزانی که انگیزه کمتری دارند یا در برنامهریزی مشکل دارند برخورد می کنید؟
وقتی برنامه ریزی درست باشد، انگیزه به نوبه خود ایجاد می شود ( این را طبق تجربه ای که به عنوان مشاور داشتم می گویم) پس در مرحله اول اصول برنامه ریزی شخصی و درست و هماهنگ با مدرسه رو به آنها توضیح می دهم. اول می گویم یک برنامه سبک داشته باشد، بعد ساعت مطالعه و تست ها را تنظیم کند و به مرور زمان برنامه قوی تری تنظیم می کند ، این به خاطر این است که اگر ابتدا برنامه پر حجمی داشته باشد، دوباره بی انگیزگی حاصل می شود .
فکر می کنید نقش پشتیبان تا چه اندازه در موفقیت یک دانشآموز تأثیر دارد؟
وقتی شما یک راهنما دارید که تمام این مسیر رو طی کرده است و نتیجه درست آن را هم دیده، با خیال راحت تری به هدف فکر می کنید و راهکارهای پیشنهادی او را اجرا می کنید.
به دانشآموزانی که تازه به کانون پیوستهاند چه توصیهای دارید؟
توصیه می کنم هرگز از برنامه راهبردی جدا نشوند و حتما بودجه بندی هر آزمون را رعایت کنند. چون در کانون ایستگاه های جبرانی به شدت خیال دانش اموز را راحت می کنند و توصیه دیگه ای که دارم راجب تحلیل ازمون هاست که اصلی ترین کار هر آزمون دهنده ای است و قطعا تاثیر آن را در نتیجه آزمون بعد خواهند دید.
