نام و نام خانوادگی: آیسودا قاسمی زارع
نام شهر و استان: البرز - هشتگرد
رشته و دانشگاه قبولی: دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران
رتبه سال 1401:رتبه 95منطقه3 کنکور تجربی
میانگین تراز و رتبه کنکور: 7000
سالهای حضور در کانون: 2 سال
شغل و تحصیلات مادر: دیپلم ریاضی
شغل و تحصیلات پدر: دیپلم انسانی
مصاحبهگر: خانم مهندس فاطمه کیان
دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
شرکت در آزمونهای کانون به من کمک کرد تا با انواع سوالات متنوع آشنا شوم و شناخت بهتری نسبت به آنها به دست آورم. با توجه به تنوع سوالات کنکوری که برخی دشوار و برخی ساده هستند، شرکت در این آزمونها باعث شد تا با ساختار کنکور و نوع سوالات بیشتر آشنا شوم و آمادگی خود را برای آزمون اصلی افزایش دهم.
آیا در آزمونهای کانون غیبت داشتید؟ دلیل پیوستگی شما با آزمونهای کانون چه بود؟
در آزمونهای کانون تقریباً همیشه حضور داشتم و تنها یک بار غیبت داشتم. چند آزمون را نیز به صورت مجازی شرکت کردم.
در کانون دو انتخاب داشتید: شرکت در آزمونها به صورت حضوری یا به صورت آنلاین. شما کدام را ترجیح میدادید؟
هر دو روش، حضوری و آنلاین، مزایای خاص خود را دارند و من ترجیح میدادم از هر دو موقعیت بهره ببرم. بنابراین هم به صورت حضوری در آزمونها شرکت میکردم و هم در آزمونهای مجازی حضور داشتم.
نسبت درس خواندن و تست زدن شما در درسهای مختلف چگونه بود؟
برای هر درس، زمان متفاوتی را برای مطالعه و تستزنی اختصاص میدادم. در درس زیستشناسی، زمان بیشتری را به مطالعه دقیقتر مطالب اختصاص میدادم. در سایر دروس نسبت تستزنی به مطالعه بیشتر بود تا بتوانم با روشهای مختلف پاسخگویی به سوالات آشنا شوم.
چند ساعت درس میخواندید؟
به طور میانگین، روزانه حدود ۱۰ ساعت مطالعه و تستزنی داشتم. البته در فصل بهار این میزان به دلیل تغییرات برنامهی مطالعاتی و نزدیکی به کنکور، کمی کاهش یافت.
مطابق برنامه راهبردی درس میخواندید؟
برنامهی راهبردی کانون را به عنوان الگوی اصلی مطالعاتی خود انتخاب کرده بودم و تمام تلاشم را میکردم که به آن برسم یا حتی از آن پیشی بگیرم تا آمادگی بهتری برای کنکور داشته باشم.
روش شما برای تحلیل آزمونها به چه صورت بود؟
روش تحلیل آزمونهایم به این صورت بود که تمامی تستها را تحلیل میکردم، اما سوالات غلط و نزده را با دقت بیشتری بررسی میکردم تا ضعفهای خود را برطرف کرده و عملکردم را بهبود بخشم.
آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟
خیر، در طول سال تحصیلی دچار افت تراز نشدم و پیشرفتی ثابت و صعودی داشتم. با تمرکز بر برنامههای درسی و بررسی دقیق عملکردم در هر آزمون، توانستم روند رشد تراز خود را حفظ کنم.
دفتر برنامهریزی داشتید؟
بله، دفتر برنامهریزی داشتم و به کمک آن توانستم زمان و تعداد تستهایم را به دقت تنظیم کنم. این دفتر به من کمک میکرد که علاوه بر تنظیم برنامههای درسی، برنامههای غیردرسی را نیز بهطور منظم انجام دهم.
کنکور اردیبهشت یا امتحانات نهایی یا کنکور تیر؛ هدف شما کدام بود؟
از بین گزینههای مختلف، کنکور تیر هدف اصلی من بود و برنامهریزی و تلاشهایم را بر اساس این هدف تنظیم کرده بودم. تمام انرژی و زحماتم را روی کنکور تیر متمرکز کرده بودم تا به نتیجه دلخواه برسم.
لذتبخشترین دستاورد آموزشی که امسال داشتید چه بود؟
کسب رتبهی دورقمی منطقهای در کنکور تجربی، مهمترین و شادیبخشترین دستاورد امسال من بود. این موفقیت برای من تجربهای ارزشمند بود که همیشه در خاطرم خواهد ماند.
استفاده شما از گوشی و فضای مجازی در چه حدی بود؟
برای کنترل استفاده از فضای مجازی و جلوگیری از هدر رفتن زمان، قسمتهای مختلف فضای مجازی را با رمزهای پیچیده محدود کرده بودم تا تمرکزم را بیشتر روی درس خواندن قرار دهم و زمانهای آزاد خود را برای مطالعه استفاده کنم.
پشتیبان تحصیلی شما در خانواده چه کسی است (پدر، مادر، خواهر و ...)، و نقش ایشان در موفقیت تحصیلی شما چگونه است؟
مادرم حامی و پشتیبان اصلی من بودند. ایشان با حمایتها و انگیزهبخشیهای بیپایان خود، حتی در مواقعی که احساس خستگی داشتم، به من انرژی دوباره میدادند و باعث میشدند تا با قوت قلب به مسیر خود ادامه دهم.
با توجه به تجربیاتتان به کنکوریهای سال بعد چه توصیهای میکنید؟
دوستان خوبم، هرچه زودتر شروع به مطالعه و برنامهریزی کنید. توصیهی اکید من این است که وقت را تلف نکنید و از سال دهم و حتی زودتر برای کنکور برنامهریزی دقیق داشته باشید و طبق برنامهریزی بهصورت پیوسته مطالعه کنند تا موفقیت خود را تضمین کنند.
