نام و نام خانوادگی : زینب جلیلی
رتبه سال 1403: 731
رشته و دانشگاه قبولی: دکتری عمومی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه
نام شهر و استان: آذرشهر استان آذربایجان شرقی
میانگین تراز: 6345
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است:دهم تجربی ، 26 آزمون در پایه دوازدهم
شغل و تحصیلات مادر: خانه دار ، سوم راهنمایی
شغل و تحصیلات پدر: آزاد ، دیپلم
درصدهای کنکور 1403 تیر : زیست 68.15 فیزیک 65.56 شیمی 31.43 ریاضی 25.56 زمین شناسی60.00
تراز کنکور (اردی بهشت و تیر) : اردیبهشت 9323 ، تیر 9325
تراز سوابق تحصیلی : 10430
مصاحبهگر : مهشاد مرحمتی
- شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجهای کسب کردند؟ در دوران دبستان ، مدیر مدرسه ام پیشنهاد کرد کرد که در آزمون های کانون شرکت کنم ومن به پیشنهاد ایشان در کلاس سوم و ششم دبستان در آزمون های کانون شرکت کردم ؛ دومین دوره حضور من در آزمونهای قلمچی مربوط به مقطع دبیرستان بود که این بار به خواستم خودم و برای به چالش کشیدن سطح درسی ام در آزمون ها شرکت می کردم.
نمرههای امتحان نهایی و تراز سوابق تحصیلیتان چند شد؟ نمرات من در امتحانات نهایی رضایت بخش بودند؛ یعنی با در نظر داشتن سطح نسبتا دشوار سوالات نمرات خوبی کسب کردم و از این بابت خدا را شاکرم در سه درس دینی، عربی و فیزیک نمره ی ۲۰ ، در دروس ،زیست ریاضی فارسی هویت و سلامت نمرهی 75/19در درس شیمی نمره50/19 و در درس زبان نمره ی 25/19 کسب کردم؛ البته به نظرم در اصلاح اوراق کم لطفی کردند و در دروسی مثل ،زیست فارسی و سلامت که مطمئن بودم کامل نوشته ام و حتی وقتی با پاسخنام هی منتشر شده از سوی خود آموزش و پرورش چک کردم جوابهایی که در برگه امتحان نوشته بودم کاملا مطابقت داشتند و انتظار داشتم که در این دروس نمرهی کامل کسب کنم ولی متاسفانه نمره ی بیجا از من کسر کردند که بی شک در تراز سوابقم تاثیر داشت ؛ تراز سوابق من ۱۰۴۳۰شد.
دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟ شرکت در آزمون های کانون جنبه های مثبت بسیاری داشت از جمله اینکه باعث می شد با شناسایی نقاط قوت و ضعف عملکرد بهتری در آزمون های بعدی داشته باشم ، همچنین با امتحان کردن استراتژی های مختلف در هر آزمون ، بهترین شیوهی پاسخگویی به سوالات رو متناسب با سطح خودم انتخاب کنم
آیا در آزمونهای کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمونها چه بود؟ خیر ، در سال دوازدهم در همه ی آزمون ها حضور داشتم چون شرکت نکردن در هر آزمون به این معنا بود که من حدود یک ماه عملکرد خودم را ارزیابی نکرده باشم و ندانم که بازده مطالعه ام چگونه بوده است و این برای یک دانش آموز کنکوری می تواند پیامدهای بدی داشته باشد.
پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟ پیوستگی در آزمون ها سبب می شد تا من یک چشم انداز نسبت به برنامه و عملکرد خودم داشته باشم و برنامه ام رو طوری تنظیم کنم که به اهداف مدنظرم در طول بازه ی مشخص شده برسم ، وقتی به طور مستمر در آزمون ها شرکت می کنیم کمک میکند تا اشتباهاتی را که به طور مداوم در روند مطالعه و آزمون دادن مرتکب می شویم گام به گام شناسایی و رفع کنیم.
مطابق برنامهی راهبردی درس میخواندید؟ چگونه شخصی سازی میکردید، توضیح دهید که روشتان چگونه بود؟ بله؛ از آنجایی که به نظرم بودجه بندی آزمون های امسال کانون به نسبت منطقی بود ترجیح می دادم طبق برنامه راهبردی پیش بروم و مطابق آن برنامه ریزی کنم؛ با در نظر گرفتن اینکه طبق برنامه ی راهبردی در آزمون پیش رو در چه درسی قوت و ضعف دارم برنامه را شخصی سازی کرده و زمانم را بین مباحث و دروس تقسیم بندی می کردم
آیا روش بازیابی را میشناسید؟ در کدام درسها بیشتر از روش بازیابی استفاده کردید؟ و تأثیر این روش برای شما چه بود؟ بله؛ من برای دروس اختصاصی ام به ویژه درسی مثل زیست شناسی به جای این که هربارمطالب را دوباره خوانی کنم از روش بازیابی استفاده می کردم؛ به این صورت که در هر جلسه ی مطالعه ی زیست پیش از آنکه شروع به خواندن مطلب جدید کنم ، از مطالب جلسه ی پیش تست می زدم و به این شیوه مرور انجام می دادم، این روش هم در زمان صرفه جویی کرده و هم به تثبیت مطالب آموخته شده کمک زیادی می کند
روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه بود؟ آیا همهی سؤالات را تحلیل میکردید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی میکردید؟ برای تحلیل آزمون معمولا از ویدیوهای تحلیل آزمونی که به طور رایگان ارائه می شد استفاده می کردم روند، من این گونه بود که ابتدا سعی می کردم تست هایی را که به هردلیلی سر جلسه موفق به پاسخگویی نشده ام در خانه حل کنم و جواب دهم چون وقتی در شرایط آرام خانه میتوانی به پاسخ درست برسی اعتماد به نفست بیشتر میشود و متوجه میشوی علت پاسخ ندادنت بیشتر مربوط به مدیریت روانی آزمون است در وهله ی بعد سوالاتی را که اشتباه پاسخ داده ام سوالات نزده و در آخر تست هایی که درست جواب داده بودم را بررسی می کردم اشتباهاتم معمولا زیاد نبود چرا که می دانستم پاسخ های شک دار و شانسی احتمال نمره ی منفی گرفتن دارد و مهم تعداد پاسخ های درست است نه تعداد تستی که جواب می دهم و به همین دلیل تا از پاسخ تستی مطمئن نمی شدم وارد پاسخبرگ .نمی کردم. نکته ی مهمی که در بررسی سوالاتی که درست جواب میدهیم وجود دارد این است که متوجه می شویم دیدگاه طراح چگونه بوده ، آیا ما نیز با دیدگاه مشابه به تست پاسخ داده ایم یا خیر وقتی آنالیز خودم از نحوه عملکردم در آزمون به اتمام می رسید از ویدئوهای تحلیل آزمون برای رفع اشکال استفاده می کردم
چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟ برای نی مسال دوم تحلیل آزمون ها را با دقت و جدیت بیشتری انجام دادم افزایش تعداد تست و برقراری تعادل بین مطالعه ی دروس پایه و دوازدهم کمک کرد عملکرد بهتری نسبت به نیمسال اول داشته باشم همچنین مطالعه با برنامه ی پیشروی سریع کانون باعث شد تمرکز بیشتری به خرج دهم و با اینکه کمی مدیریت بودجه بندی سریع سخت بود ولی توانستم با افزایش ساعت مطالعه ، بازدهی ام را بالاتر ببرم
فکر میکنید مهمترین ویژگی که شما دارید و باعث میشود خوب درس بخوانید، چیست؟ اراده و سخت کوشی دو ویژگی بارزی است که اطرافیانم همیشه به آن اشاره دارند و عامل موفقیت من بر می شمارند از نظر خودم با علاقه درس خواندن و نگاه تحلیل گرانه داشتن باعث عملکرد مطلوب من هنگام مطالعه می شود
آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص میدادید؟ چه کارهایی میکردید؟ بله قطعا؛ چرا که مسیر کنکور طولانی و فرسایشی است و اگر زمان کافی به استراحت اختصاص ندهی در طول مسیر به مشکل بر می خوری ساعت های استراحت من طولانی نبودحتى زمان صرف غذا هم محدود بود با این حال بعد هر قسمت مطالعاتی ۱۰ تا ۱۵ دقیقه استراحت می کردم تفریح خاصی نداشتم ولی تماشای تلویزیون و گوش دادن به موسیقی را در برنامه ی فراغت خود داشتم
آیا خواندن و نوشتن را قبل از دوران مدرسه یاد گرفتید؟ چه کسی به شما یاد داد؟ نه زیاد ولی تا حدودی به کمک مادرم بلد بودم
قبل از دوران دبستان پدر و مادر برای شما کتاب میخواندند؟ چه کتابهایی؟ الان مطالعه غیردرسی دارید؟ بله ، کتابهای قصه ؛ الان هم به مطالعه ی کتاب های غیر درسی به ویژه کتاب هایی با موضوعات روانشناسی و کتاب های شعر علاقه مند هستم.
آیا برای درس خواندن با دوستان صمیمی خود در ارتباط هستید؟ در مورد چه چیزی با هم گفت و گو میکنید؟ وضعیت درسی دوستان شما چگونه است؟ زیاد نه ولی در دوران کنکور به طور محدود باهم در ارتباط بودیم؛ راجع به مسائل درسی منابعی که استفاده می کنیم و روشهای مطالعاتی صحبت .می کردیم همه ی دوستانی که در دایرهی ارتباطی من در سال کنکور حضور داشتند وضعیت درسی و تحصیلی شان خیلی خوب بود.
آیا معلم خاصی هست که بخواهید از ایشان تشکر کنید؟ در چه درسی؟ دلیل این قدردانی چیست؟ مایلم از استاد علی بزرگ زاده ی عزیز که دبیر فیزیک هستند تشکر کنم؛ تدریس مفهومی ایشان مرا به درس فیزیک علاقه مند کرد و کمک کرد من از درصدهای زیر ۳۰ به درصد ۷۷ درآزمونهای کانون و درصد ۶۵ در کنکور تیرماه برسم، صمیمانه از ایشان متشکرم
فکر میکردید چنین رتبهای کسب کنید؟ خاطره لحظه اعلام نتایج را برای ما تعریف میکنید؟ راستش طبق تخمین رتبه هایی که کرده بودم انتظار رتبه ی بهتری داشتم، چرا که در کنکور سال قبل با درصدهای مشابه من در آزمون سراسری رتبه به مراتب بهتری کسب کرده بودندولی متاسفانه امسال رتبه دهی عادلانه ای صورت نگرفت و من در زمان اعلام رتبه ها نیز از این بابت کمی ناراحت شدم ، با این حال خانواده ام بسیار خوشحال بودند و می گفتند که رتبه ی خوبی کسب کرده ام
روش مطالعه موفق شما برای دروس عمومی چه بود؟ من دروس عمومی را از اول سال مطالعه می کردم و اجازه نم یدادم که درس ها روی هم جمع شوند از نیم سال دوم به بعد هم در برنامه ی هر روزم مطالعه دروس عمومی را به صورت روتین داشتم و از زمان های مرده ی روزم برای مرور لغات زبان استفاده می کردم مهمترین نکته در مطالعه دروس عمومی مرور چندین باره و حل نمونه سوالات مختلف و استاندارد است.
دلیل انتخاب رشتهتان چه بوده است؟ این رشته اولویت چند شما بود؟ من قبل ورود به دبیرستان با عشق به رشته ی پزشکی ، تجربی را انتخاب کردم . علاقه ی من به درس زیست شناسی و مباحث این کتاب، رغبت مرا به انتخاب رشته ی پزشکی بیشتر می کرد به همین دلیل اولین اولویت من در انتخاب رشته پزشکی بود
کدام قسمت از سایت کانون برای شما کاربرد بیشتری داشتید؟ در صفحه ی شخصی قسمت داشبورد ، آزمون های آنلاینی که وجود داشت ، به صورت کوئیزهای موضوعی برای آنالیز میزان یادگیری هر مبحث مفید و کمک کننده بود.

