نام و نام خانوادگی : امیر رضا خادم
رتبه سال 1403 : 25 منطقه ،83 کشوری
نام شهر و استان: خراسان جنوبی، بیرجند
میانگین تراز: 6900
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است : یازدهم و دوازدهم
شغل و تحصیلات مادر: فرهنگی ، فوق لیسانس
شغل و تحصیلات پدر: کارمند ، لیسانس
درصدهای کنکور 1403:
اردیبهشت:
ریاضی 45 ادبیات :63.34 علوم اجتماعی:91.12 روانشناسی:51.12 زبان عربی:88.34 تاریخ و جغرافیا:78.67 فلسفه و منطق:45 اقتصاد:60
تیر:
ریاضی:26.67 ادبیات:61.12 علوم اجتماعی :100 روانشانسی:73.34 زبان عربی:76.67 تاریخ و جغرافیا:64 فلسفه و منطق:46.67 اقتصاد:31.12
تراز کنکور :11594
تراز سوابق تحصیلی:10604
مصاحبهگر : الهام اسماعیلی
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجهای کسب کردند؟
از طریق همکلاسی ها مخصوصا دانش آموزانی که از تابستان شروع کرده بودند و در تابستان با برنامه مطالعه کردند سطح خیلی خوبی داشتند.
نمرههای امتحان نهایی و تراز سوابق تحصیلیتان چند شد؟
فنون ،جغرافیا،ریاضی و آمار، فارسی، عربی 20
زبان:19.5 تاریخ:19.25 فلسفه:18 جامعه شناسی :19.25 سلامت: 17.75
دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
با برنامه درس خواندن مهمترین ویژگی کانون است چون از اول که شروع کردم به مطالعه نظم نداشتم اما بعد شروع برنامه کانون به مرور نظم در مطالعه ایجاد شد و راحت تر پیش می رفتم.
آیا در آزمونهای کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمونها چه بود؟
بله تاقبل نوروز سال دوازدهم منظم شرکت می کردم اما نوروز به بعد برنامه فشرده داشتم و تا حدودی غیبت داشتم.
پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
شرکت در آزمون ها برایم یک جو رقابتی داشت مخصوصا در شهر خودمان سعی می کردند با شرکت در آزمون یک رقابت با هم رشته هایم داشته باشم و این رقابت برایم لذت بخش بود.
آیا در آزمونهای هدف گذاری و مشابه پارسال شرکت میکردید؟ انگیزهتان چه بود؟
بله مشابه پارسال و شرکت می کردم، بیشتر برای جمع بندی و مرور و تست زنی آزمون می دادم اما اکثر مواقع ثبت نمی کردم اما دقیق پاسخ نامه را مطالعه می کردم.
از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.
کارنامه اصلی ، اولویت برایم تراز و رتبه بود بعد سراغ درسی که عملکرد ضعیفی داشتم می رفتم و برای رفع ضعف برنامه ریزی می کردم.
مطابق برنامهی راهبردی درس میخواندید؟ چگونه شخصی سازی میکردید، توضیح دهید که روشتان چگونه بود؟
بله . ابتدا دروسی که ضعیف تر بودم وقت بیشتری در برنامه قرار می دادم و به ترتیب دروس در برنامه چیده می شد در هفته اول بیشتر برنامه مطالعاتی کتاب داشتم و در هفته دوم بیشتر تست زنی انجام می دادم.
روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه بود؟ آیا همهی سؤالات را تحلیل میکردید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی میکردید؟
تحلیل را از همان عصر جمعه شروع می کردم . سر جلسه آزمون سوالات شک دار را داخل دفترچه سوال مشخص می کردم . ابتدا با سوالات اشتباه و نزده شروع می کردم و بعد مرور پاسخ های درست دو وقت سه ساعته برای تحلیل آزمون قرار می دادم.
آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟ چگونه با این مسئله مواجه شدید؟ چه تصمیمی گرفتید؟ خانواده چه کمکی به شما کرد؟
در شروع سال دوازدهم به دلیل فشرده بودن برنامه دچار افت شدم و تا نیم سال اول سخت بود. اما در نیم سال دوم به دلیل مدرسه نرفتن وقت بیشتری را به مطالعه اختصاص می دادم و توانستم جبران کنم.خانواده با روحیه و انگیزه دادن بامن همراه بودند.
پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟ چه کمکی به شما میکردند؟
تمام خانواده به نوعی همراه بودند و حمایت می کردند و شرایط منزل را به گونه ای محیا بود که به راحتی بتوان مطالعه کرد.
کدام درسها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درسها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمونها چه نمرهای برای این درسها کسب میکردید؟
جامعه شناسی و روانشناسی هر دو در مدرسه 19 یا 20 و در آزمون ها 90-100
در طول این سالها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟
بله درس عربی ضعیف بودم کلا این درس از پایه ضعیف بودم و در سال دهم در درس عربی دچار چالش شدم اما با مطالعه بیشتر و تغییر منبع مطالعاتی به نتیجه رسیدم.
به طور میانگین و در بازههای مختلف چند ساعت تست میزدید یا مسأله حل میکردید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی میکردید، در طول سال و در ماههای مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟
دروس رشته انسانی نیازمند مطالعه زیاد است حدودا 70 درصد مطالعه و30 درصد تست زنی مطالعه در بازه های مختلف فرق می کرد اما اگراز لحاظ ساعت در نظر بگیرم از 11 ساعت مطالعه 8 ساعت مطالعه باقی تست زنی بود .
کدام بازهی زمانی در موفقیت تحصیلی شما نقش پررنگتری داشته است: تابستان، پاییز، دیماه، نیمسال دوم، دوران طلایی نوروز، خردادماه و امتحانات نهایی یا دوران جمعبندی؟ دلیل این موضوع چیست؟
تابستان مخصوصا یازدهم به دوازدهم که پایه راجمع بندی کردم مخصوصا دهم که کمی ضعیف تر بودم تقویت کردم.
در جلسه کنکور آیا توانستید سؤالهای سادهتر را تشخیص دهید؟
حدودا اکثریت سوالات را پاسخ دادم وسطح سوالات به راحتی قابل تشخیص بود.
آیا در کلاسهای درس مدرسه شرکت کردید؟ نقش مدرسه در موفقیت شما چگونه بود؟
نیم سال اول دوازدهم بله شرکت می کردم اما نیم سال دوم خیر شرکت نمی کردم. حضور در مدرسه و صحبت با دوستان جو رقابتی برایم ایجاد می کرد و باعث می شد با انگیزه ادامه بدهم و تلاش کنم.
دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟
بله داشتم . مفید بود کمک می کرد ساعات مطالعه را حفظ و تقویت کنم و و روند مطالعاتی را بررسی کنم.
کدام یک از کتابهای کانون را استفاده میکردید؟ این کتابها چه ویژگیهایی دارند؟
اکثرا از کتاب های کانون استفاده می کردم مخصوصا کتاب آبی در دروس روان شناسی و فنون برایم بسیار کاربردی و مفید بود هم تست زنی هم جمع بندی این دو درس
بهترین درس شما در کنکور کدام است؟ روشهای مطالعه خود را در این درس به صورت آیتموار بنویسید.
در کنکور تیر جامعه شناسی بود......1. متن کتاب درسی 2.تست زنی
اگر در آزمون تیرماه نسبت به آزمون اردییبهشت ماه پیشرفت قابل ملاحظهای داشتید، توضیح دهید که در طی ماههای بین این دو آزمون چه برنامهای اجرا کردید؟
تیرماه افت داشتم بیشتر تمرکزم روی امتحانات نهایی بود.
کدام درس در جلسهی کنکور شما را غافلگیر کرد؟ واکنش شما به این موضوع چگونه بود؟ چقدر توانستید خودتان را مدیریت کنید؟
در کنکور اردیبهشت درس ریاضی در صورتی که سوالات ساده بود برای آخر گذاشتم و تا حدودی وقت کم آوردم اما تلاش کردم تا جایی که می توانم پاسخ بدهم و در درس فلسفه و منطق بی دقتی زیاد داشتم و اشتباهاتم زیاد بود.
در طول سال چقدر به رتبه فکر میکردید؟ خانواده شما چه انتظاری از شما داشتند؟ استرس و نگرانی ناشی از فکر کردن به رتبه را چگونه مدیریت میکردید؟
زیاد فکر می کردم به رتبه ... اما از طرفی تلاش و ساعت مطالعه را زیاد کرده بودم تا بتوانم بهترین نتیجه را کسب کنم.خانواده این انگیزه را
می دادند که با تلاشی که دارم به نتیجه می رسم .
اگر دوباره به گذشته برگردید چه کارهایی را انجام نمیدهید؟ چرا؟
شاید رقابت با دیگران را انجام نمی دادم و سعی می کردم رقیب اصلی خودم باشم. و با تقویت نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف به نتیجه برسم.
استفاده شما از گوشی و فضای مجازی در چه حدی بود؟ آیا مدیریتی بر این مسئله داشتید؟
با شروع سال تحصیلی استفاده از گوشی و فضای مجازی کم شد به طوری که در طول روز حدود 1ال 1.5 ساعت استفاده می کردم.
آیا پدر یا مادرتان هم کانونی بودند و در آزمونهای برنامهای شرکت میکردند؟ اگر این طور هست در چه سالی؟ چه نتیجهای گرفتند؟
خیر کانونی نبودند.
دلیل این که در آزمونهای تابستان شرکت کردهاید چه بود؟
تابستان برایم خیلی اهمیت داشت هم بتوانم جمع بندی پایه را انجام بدهم مخصوصا پایه دهم و از طرفی پیش خوانی دوازدهم و رسیدن به دروس مهم بود.
برنامه شما برای مطالعه درسهای دهم و یازدهم چگونه بود؟
تابستان :یازدهم به دوازدهم بهترین زمان برای جمع بندی دروس پایه بود.
چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟
در نیم سال دوم مدرسه شرکت نمی کردم زمان بیشتری برای مطالعه داشتم . با افزایش زمان مطالعه در نیم سال دوم به راحتی به تمام مباحث رسیدم.
فکر میکنید مهمترین ویژگی که شما دارید و باعث میشود خوب درس بخوانید، چیست؟
رقابت جو بودم و این حس رقابت باعث انگیزه و تلاش بیشتر من می شد و با انگیزه بیشتری در آزمون ها شرکت می کردم و کارنامه رابررسی می کردم.
آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص میدادید؟ چه کارهایی میکردید؟
بله اما بیشتر روز جمعه بعد آزمون وقت برای در کنار خانواده بودن قرار می دادم و بهترین تفریح من در کنار خانواده بودن هست .
آیا خواندن و نوشتن را قبل از دوران مدرسه یاد گرفتید؟ خیر
فکر میکردید چنین رتبهای کسب کنید؟ خاطره لحظه اعلام نتایج را برای ما تعریف میکنید؟
بله فکرش را می کردم. موقع اعلام نتایج در حرم امام رضا (علیه سلام ) بودم و با دیدن نتیجه بسیار خوشحال شدم.
کدام قسمت از سایت کانون برای شما کاربرد بیشتری داشتید؟
در سایت کانون مصاحبه ها رو نگاه می کردم .
