گفت وگو با رقیه حسینی ؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم انسانی از فریدن

گفت وگو با رقیه حسینی ؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم انسانی از فریدن برتر انسانی

گفت وگو با رقیه حسینی ؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم انسانی از فریدن

 نام و نام خانوادگي :ابوالفضل محمدي  

پايه : دوازدهم   

نام شهر و استان : شهرستان فريدن –شهر داران – استان اصفهان   

ميانگين تراز :٦٢١٥  معدل :١٩,٤١  

سالهاي حضور در كانون : ٢سال  

چند آزمون شركت كرده است : ١١ آزمون  

شغل و تحصيلات مادر : خانه دار –كارشناسي   

شغل و تحصيلات پدر :نظامي – كارداني   

تراز و درصد دروس كنكور اردبهشت :تراز ٨٥٠٠  

رياضي :٠   علوم وفنون ادبي: ٦١     علوم اجتماعي: ٢٠     روانشناسي: ٤  عربي: ٧٥    تاريخ و جغرافيا: ٣٤      فلسفه و منطق: ٢٥   اقتصاد : ١٣ 


مصاحبهگر : ژيلا احمدي  

  

  1. شما چگونه با كانون آشنا شديد؟ فرد خاصي توصيه كرد؟
  2. با تحقيق خودم و معرفي از طرف دوستانم باكانون آشنا شدم.

 

  1. نمره هاي امتحان نهايي و تراز سوابق تحصيليتان چند شد؟ 
  2. تراز سوابق: ٦٣1٩  

ديني: 17.5 -  جفرافيا: 18.75 -  عربي: 2٠  -  سلامت و بهداشت: 18.75  -  تاريخ : 2٠   فلسفه: 18.5 -  فارسي: 18.25 -  زبان : 11.5-  علوم وفنون ادبي: 2٠  -  جامعه شناسي: 19.25


  1. دستاورد شما از شركت در آزمون هاي كانون چه بود؟
  2. باعث برنامه مند شدن درس خواندن مي شد . تكرار و مرور مطالب طبق برنامه راهبردي باعث تسلط بيشتر روي مباحث مي شد . 

باعث آشنايي با روش صحيح تست زني در هر درس و مديريت بهتر زمان و استرس در طي آزمون ها مي شد.  

 

  1. پيوستگي در آزمونها چگونه توانست باعث پيشرفت شما شود؟
  2. باعث گام به گام پيش رفتن با برنامه مي شد و اين عامل نظم خاصي را به درس خواندن ميداد و از عقب افتادن در مباحث پيشگيري مي كرد.  

  

  1. آيا در آزمونهاي هدفگذاري و مشابه پارسال شركت مي كرديد؟ 
  2. بله و تاثير بسيار خوبي روي معدل و دروس مدرسه ام داشت.  

  

  1. از كدام يك از كارنامههاي جعبه ابزار كارنامه استفاده مي كرديد؟ 
  2. كارنامه اشتباهات-به دليل اينكه باعث رفع اشكال در دروس مي شد و تسلط بيشتري روي مباحث ايجاد مي كرد.  

  

  1. مطابق برنامهي راهبردي درس مي خوانديد؟ چگونه شخصي سازي مي كرديد، توضيح دهيد كه روشتان چگونه بود؟
  2. بله . مطابق با سطح توانايي و تسلط روي هر درس برنامه را شخصي سازي مي كردم .

  

  1. روشتان براي تحليل آزمون ها چگونه بود؟ 
  2. تحليل پاسخنامه ها و تحليل ويديويي  سوالات غلط و بدون جواب و سوالات مهم و نكته دار را تحليل مي كردم .

  3. كدام درسها نقطه قوت شماست؟ 
  4. عربي و علوم و فنون ادبي  خواندن دقيق كتاب درسي – خواندن دقيق پاسخنامه – يادداشت كردن نكات مهم و تله ها –تست زني مداوم از مطالب – ديدن فيلم هاي آموزشي   

  5. به طور ميانگين و در بازههاي مختلف چند ساعت مطالعه مي كرديد؟ چه تعداد تست كار مي كرديد؟
  6. ميانگين هر روز 1٠ ساعت -  ميانگين 4٠٠ تست 

  

  1. آيا در كلاسهاي درس مدرسه شركت كرديد؟ نقش مدرسه در موفقيت شما چگونه بود؟ 
  2. بله . به طور كلي نقش به سزايي نداشت اما در برخي دروس مي توانستم سوالات و ابهاماتم را با معلم آن درس حل كنم.   

 

  1. نقش اعضاي خانواده و به ويژه پدر و مادر چگونه بود؟
  2. ايشان تماما با من همكاري ميكردند و از نظر روحي و انگيزشي پشتيبان من بودند.

 

  1. دفتر برنامه ريزي داريد؟ تكميل اين دفتر چه كمكي به شما از لحاظ درسي و غيردرسي كرده است؟
  2. بله . باعث تخصيص بهتر وقت در بين اولويت هاي زندگي مي شد و به كار ها نظم مي داد.  

  

  1. كدام يك از كتاب هاي كانون را استفاده مي كنيد؟
  2. كتاب هاي آبي . درسنامه هاي خلاصه و كاربردي – تعداد تست بالا –سطح مناسب تست ها 

  

  1. بهترين درس شما در كنكور كدام است؟ 
  2. عربي  -تحليل دقيق متن كتاب درسي و بررسي دقيق تمرين ها و يادداشت نكات مهم – خواندن دقيق درسنامه ي آموزشي – حل تست هاي زياد از مطالب و تحليل تست ها و يادداشت نكات مهم و دام ها –علامت دار كردن تست هاي دشوارو تله دار – ديدن فيلم هاي آموزشي  

  

  1. اگر در آزمون تيرماه نسبت به آزمون ارديبهشت ماه پيشرفت قابل ملاحظه اي داشتيد ،توضيح دهيد كه در طي ماه هاي بين اين دو آزمون چه برنامه اي اجرا كرديد؟ 
  2. بله پيشرفت داشتم . سعي كردم ساعت مطالعاتي خود را افزايش داده و اين زمان را به دروس مهم تر اختصاص دهم .  

  

  1. كدام درس در جلسهي كنكور شما را غافلگير كرد؟ واكنش شما به اين موضوع چگونه بود؟ چقدر توانستيد خودتان را مديريت كنيد؟
  2. فلسفه و منطق . سعي كردم خود را كنترل كرده و در زمان معين شده به هر سوالي ميتوانم پاسخ دهم و سپس از وقت باقي مانده براي فكر كردن روي سوالات دشوارتر استفاده كنم.  

  

  1. دليل اين كه در آزمون هاي تابستان شركت كردهايد چه بود؟
  2. مرور مطالب دهم و يازدهم و پيشخواني بعضي از دروس دوازدهم   

  

  1. برنامه شما براي مطالعه درس هاي دهم و يازدهم چگونه بود؟
  2. طبق برنامه راهبردي و چون مطالب قبلا خوانده شده بودند بيشتر تست زني انجام ميدادم  

  

  1. چه تصميماتي براي بهتر شدن در نيم سال دوم گرفتيد؟ 
  2. افزايش ساعت مطالعاتي و وقت بيشتري براي دروس تحليلي گذاشتن و مرور مطالب قبلي با تست زدن   

 

  1. فكر ميكنيد مهمترين ويژگي كه شما داريد و باعث ميشود خوب درس بخوانيد، چيست؟  
  2. علاقه داشتن به تحصيل و لذت بردن از يادگيري دروس  

  3. آيا در برنامه ريزي زماني را به استراحت و تفريح اختصاص ميداديد؟ چه كارهايي ميكرديد؟ 
  4. بله . پياده روي و ورزش   

  5. روش مطالعه موفق شما براي دروس عمومي چه بود؟ 

استفاده از فيلم هاي آموزشي و حل نمونه سوالات سال هاي قبل  


  1. نقش پشتيبان در موفقيتتان چقدر بود؟

پيگيري وضعيت درسي توسط ايشان تاثير قابل توجهي داشت.


  1. كدام قسمت از سايت كانون براي شما كاربرد بيشتري دارد؟
  2. قسمت تحليل آزمون ها   
Menu