گفت‌وگو با هستی باقری قهرمان پیوستگی دهم تجربی از فریدن

با تکرار و شرکت در آزمون‌ها، با تیپ سوالات آشنا شدم و سعی کردم ایرادهایم را کم کنم.

گفت‌وگو با هستی باقری قهرمان پیوستگی دهم تجربی از فریدن

نام و نام خانوادگي: هستي باقري 

پایه: دهم تجربي 

نام شهر و استان: فريدن، اصفهان  

ميانگين تراز: ٥٨٠٠   

سالهاي حضور در كانون: ١ سال 

چند آزمون شركت كرده است : ١٠ 

شغل و تحصيلات مادر: خانه دار، ديپلم  

شغل و تحصيلات پدر: شغل آزاد، ديپلم 


 

مصاحبه‌گر : زهرا كاملي  

  


 در دوران امتحانات از كدام كتابهاي كانون استفاده خواهيد كرد؟

من از كتاب‌هاي پرتكرار استفاده می‌کنم.

  

  1. آيا از نمونه سوالات موجود در سايت كانون استفاده مي‌كنيد؟ 
  2. بله خيلي زياد، آن‌ها را دانلود می کنم و موقع امتحانات استفاده می‌کنم. 

  

  1. تصميمات شما براي نيم سال دوم چه بود؟ 
  2. مرور درس‌هاي نيم سال اول و در كنار آن فراگيري دروس نيم سال دوم بود.

  

  1. روش شما براي جمع بندي دروس نيم سال اول چيست؟ 
  2. با برنامه ريزي مناسب و دقيق و البته عمل كردن به آن پیش رفتم. 

  

  1. در دوره‌ی امتحانات چگونه بين برنامه راهبردي آزمون‌ها و امتحانات تعادل ايجاد مي‌كنيد؟ 
  2. تقسيم‌بندی ساعات روز و داشتن برنامه ريزي و زياد كردن ساعت مطالعه‌ام موجب شد تا بتوانم بین امتحانات مدرسه و آزمون‌های کانون تعادل ایجاد کنم.  

  

  1. پيوستگي در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پيشرفت شما شود؟ 
  2. با تكرار و شرکت در آزمون‌ها، با تيپ سوالات آشنا شدم و سعي كردم ايرادهايم را كم كنم.   

 

  1. شركت در اين آزمونها چه تاثيري بر وضعيت درسي شما در مدرسه داشته داشت؟ 
  2. در درس‌هاي مدرسه هم به سطح بالاتري رسيدم. 

 

 

  1. مطابق برنامه‌ي راهبردي حركت مي‌كنيد؟ 
  2. برنامه ريزي‌ام تمام درس‌هاي مدرسه و آزمون را در بر دارد و با تقسيم مناسب وقت به همه‌ی آن‌ها مي‌رسم.

  

نقاط قوت شما كدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضيح مي دهيد؟ 

شيمي و زيست. من براي اين درس‌ها اول كتاب را مي‌خواندم بعد جزوه‌هاي تكميلي دبير و كتاب‌هاي درسنامه و بعد از تمام كردن آن‌ها بلافاصله تست‌هاي آن مبحث را حل مي‌كردم تا در ذهنم تثبيت شوند.   

 

  1. دفتر برنامه ريزي داريد؟ تكميل دفتر چه كمكي به شما مي‌كند؟ 
  2. بله دارم. دفترچه‌ی برنامه‌ريزي باعث مي‌شود به همه‌ی كارهاي روزانه‌ام بدون اتلاف وقت برسم.   

 

  1. تكنيكها و روشهاي مديريت زمان را، تمرين و استفاده مي‌كنيد؟ 
  2. بله چند روش را امتحان كردم.  

 

  1. در چه درس‌هايي با تغيير روش تغيير راديكال داشتيد؟ روش مطالعه اين درس‌ها را توضيح مي‌دهيد؟ 
  2. بعد از خواندن هر درسي، كتاب را تا دفعه‌ی بعدي مي‌بستم ولي با تغيير روش بعد از خواندن هر درس در آخر شب تمام درس هاي آن روز را مرور، و چند تست حل كردم.  

  

  1. تحليل آزمون را چگونه انجام مي‌دهيد؟ 
  2. با فيلم از استاد‌هاي مختلف تحلیل را انجام می‌دهم.

  

  1. شما از كدام كارنامه جعبه ابزار كانون در صفحه شخصيتان استفاده ميكنيد؟ اين كارنامه چه ويژگيهايي دارند؟ 
  2. من از كارنامه‌ی اشتباهات استفاده مي‌كنم. اين كارنامه‌ كمك مي‌كنند تا اشتباهاتم را دفعات بعدي تكرار نكنم. 

  

  1. نقش آموزشي خانواده، بالاخص پدر و مادر در اين سالها چگونه بود؟ 
  2. آنها فضاي خوبي را براي تحصيل من فراهم كرده‌اند تا به مشكلي بر نخورم و در حد توان به من كمك مي‌كنند. 

  

  1. آيا پدر يا مادر نتايج آزمون را مي‌بينند؟ در صورت افت خودتان يا خانواده چه عكس العملي دارند؟ 
  2. آن‌ها من را در هر صورت تشويق به پيشرفت مي‌كنند. خودم هم در صورت ديدن افت كمي ناراحت مي‌شوم ولي سعي مي‌كنم در آزمون بعدي جبران كنم. 

  

  1. از سايت كانون و مجله آزمون استفاده ميكنيد؟ كدام بخشها براي شما جالبتر بود؟ 
  2. بله استفاده مي‌كنم .بخش معرفی نفرات برتر براي من جالب‌تر است. 

 

Menu