گفتگو با هیوا ابراهیمی؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی از سنندج

من یک دانش آموز بی غیبت در آزمون‌های کانون هستم و همین طور در آزمون‌های مشابه پارسال و هدف گذاری قلمچی شرکت می‌کنم و طبق برنامه راهبردی قلمچی تعداد تست‌ها را تقسیم می‌کنم.

گفتگو با هیوا ابراهیمی؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی از سنندج

نام و نام خانوادگی: هیوا ابراهیمی

پایه: دوازدهم تجربی

نام شهر و استان: سنندج، استان کردستان

میانگین تراز: ۶۸۶۶

تعداد کل آزمون ها: 60 آزمون

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار، پنجم ابتدایی


مصاحبه‌گر: عادل محمدی


شما چگونه با کانون آشنا شدید؟

از طریق دوستانم در مدرسه با کانون آشنا شدم.


چند سال و چه سال‌هایی دانش‌آموز کانون بوده‌اید؟ 

سه سال و سال های دهم، یازدهم و دوازدهم دانش آموز کانون بودم.


دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟

تسلط بر آزمون و توانایی اداره کردن دانسته های خود در سر جلسه برای دستیابی به نتیجه‌ای دلخواه از دستاوردهای من بود.


شما تا چه حد خود را یک دانش‌آموز کانونی می‌دانید؟

من یک دانش آموز بی غیبت در آزمون های کانون هستم و همین طور در آزمون های مشابه پارسال و هدف گذاری قلمچی شرکت می کنم و طبق برنامه راهبردی قلمچی تعداد تست ها را تقسیم می کنم.

 

آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟

خیر، اینکه این فرصت را پیدا کنم که همه تقسیم بندی های سوالات را ببینم و خودم را در هر شرایطی با حال و هوای آزمون وفق بدهم تا نتیجه مطلوبم را دریافت کنم علت عدم غیبت من بوده است.


پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

با افزایش دادن سطح تمرکز و عادت دادن بنده به شیوه برخورد با تست های دشوار در زمان های استاندارد توانایی تصمیم گیری درست برای مقابله با آن ها باعث پیشرفت من بود.


آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟ 

بله، چون سوالات مشابه آزمون پیشرو بود و بودجه بندی دقیقا یکی بود، کمک می کرد که بهتر نقاط ضعف خود را بشناسم و برای رفع آن ها تلاش کنم.

 

آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

بله، در هر صورت آزمون دادن باعث افزایش سطح تمرکز روی مبحث مربوطه می شود چه بسا آزمونی که مطالبش مشابه آزمون پیشرو باشد که این از خصوصیات آزمون مشابه پارسال است.


مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟

بله، با تعیین کردن تست هایی که باید تا آزمون پیشرو زده شود و مطالبی که باید خوانده شود، در طول دو هفته فرصت را برای آزمون تقسیم می کردم و تا رسیدن به حدودا سه‌شنبه قبل آزمون پیشروی برنامه راهبردی را تکمیل می کردم.


روش مطالعه‌ی شما چگونه است؟

بنده برای هر درس روش مطالعه خاص مطابق با آن درس را دارم و بیشتر سعی می کنم آن را به طور کاملا مفهومی فرا گرفته و سپس به دنبال تست زیاد و تلاش برای تسلط بیشتر و حفظ کردن آن اقدام کنم.


روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟

تحلیل آزمون را همان روز جمعه یا شنبه انجام می دهم و ابتدا سراغ سوال های غلط و نزده می روم و تلاش برای حل آن ها می کنم اگر دانش آن را نداشتم و سوالی پیچیده بود به پاسخنامه مراجعه می کنم و سوالات درست را اگر سوالی چالشی بوده و در آزمون وقت گیر بوده آن را دوباره بررسی می کنم.


آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟

بله سال یازدهم زیاد پیش می آمد و چون هدفی مهم داشتم و می دانستم در این راه باید دچار شکست هایی همچون افت تراز شد تا بتوان از آن برای رشد بهتر و بیشتر استفاده کرد به من انگیزه‌ای دوباره برای تلاش بیشتر و پیوسته تر می داد، خانواده همواره باعث آرامش من در این زمینه ها بوده و به من کمک می کنند تا عمیق تر به این راه نگاه کنم و از آن درس بگیرم.


در طول این سال‌ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش،آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟

شاید در این مورد بتوانم به فیزیک اشاره کنم که در ابتدا درسی چالشی برای من بود اما بعدا با مطالعه بیشتر و پیوسته کتاب درسی و حل تست های مناسب آن را بهبود بخشیدم.


کدام نقش آزمون‌های کانون برای شما پررنگ‌تر بود؟

کانون درجهت های بسیاری به بنده کمک کرده است اما همواره نقش سنجشی و رقابتی آن نقش پررنگتری داشته و بیشتر مورد استقبال بنده بوده است.

 

کدام‌یک از روش‌های مدیریت زمان را استفاده می کنید؟

روش ضربدر و منها را در طول سال تحصیلی و اکثر آزمون ها به کار می برم.


فکر می‌کنید مهم‌ترین ویژگی که شما دارید و باعث می‌شود خوب درس بخوانید، چیست؟

پیوستگی در درس خواندن و داشتن انگیزه و روحیه رقابتی مناسب برای شرکت در همه آزمون ها و سنجش خود در آن از ویژگی های بنده است.


آیا برای درس خواندن با دوستان صمیمی خود در ارتباط هستید؟

بله با دوستان و همکلاسی هایم در مورد نتیجه آزمون و شیوه برنامه‌ریزی گفت‌گو می کنیم، ایشان از همه لحاظ خوب هستند و پیوستگی زیادی دارند.

Menu