گفتگو با نگین بیرانوند؛قبولی در دانشگاه فرهنگیان

قهرمان پیوستگی چون بنظرم پیوستگی و استمرار و عدم غیبت در آزمون هااز مؤلفه‌های مهم یک دانش آموز کنکوری است‌.

گفتگو با نگین بیرانوند؛قبولی در دانشگاه فرهنگیان

نگین بیرانوند رتبه 1578 دانشگاه فرهنگیان :

 به نظرم پیوستگی و استمرار و عدم غیبت در آزمون هااز مؤلفه‌های مهم یک دانش آموز کنکوری است‌.

نام خانوادگی : نگین بیرانوند
پایه : دوازدهم انسانی
رتبه قبولی:۱۵۷۸
رشته و دانشگاه قبولی:آموزش الهیات، دانشگاه فرهنگیان
میانگین تراز :۶۲۰۰
سال‌های حضور در کانون :۲ سال( یازدهم، دوازدهم)
تعداد شرکت در آزمون  : ۵۰ آزمون
شغل و تحصیلات مادر: خانه دار،دیپلم
شغل و تحصیلات پدر : مکانیک،دیپلم



مصاحبه‌گر : مهسا امیرحسینی


چگونه با کانون آشنا شدید ؟ 

پدر و مادرم من را تشویق به شرکت درآزمون‌ها کردند و همین‌طور مشاور تحصیلی مدرسه ام کانون را به من پیشنهاد کرد.


چند سال و چه سال هایی دانش آموز کانون بودید؟ 

دوسال، پایه یازدهم و دوازدهم در آزمون های کانون ثبت نام کردم و سعی می‌کردم در هیچ آزمونی غیبت نکنم.

در چند آزمون اصلی و چند آزمون هدیه شرکت کردید؟

من طبق برنامه راهبردی، در همه‌ی آزمون های اصلی شرکت می‌کردم و سعی می‌کردم آزمون های هدیه را شرکت کنم چون باعث مرور بیشتر مطالب می‌شد.

آیا در آزمون های هدفگذاری شرکت می‌کردید؟انگیزه تان چه بود؟  فایده آزمون های هدفگذاری برای شما چه بود؟

بله شرکت می‌کردم، آزمون های هدف‌گذاری باعث می‌شد روی مطالبی که می‌خواندم تسلط پیدا کنم و برای آزمون اصلی بیشتر آماده شوم و می‌توانستم اشکالات خود را بشناسم.


آیا در آزمون های مشابه پارسال شرکت می‌کردید؟ انگیزه تان چه بود؟ ب) فایده آزمون های هدفگذاری برای شما چه بود؟

بله، من روز های سه شنبه قبل از آزمون اصلی سعی می‌کردم شرکت کنم.آزمون ها مشابه پارسال باعث می‌شد مطالبی که در طی دوهفته خوانده بودم جمع بندی کنم و برای آزمون اصلی بیشتر آماده شوم. همین‌طور سؤالات غلط و نزده ام را تحلیل و رفع اشکال می‌کردم.


برنامه راهبردی شما برای مطالعه  در طول سال  چه بود؟ اگر برنامه راهبردی کانون را برای خودتان شخصی سازی می‌کردید،‌توضیح دهید که روش تان چگونه بود؟

من طبق برنامه راهبردی کانون پیش می‌رفتم و دفتر برنامه ریزی داشتم، سعی می‌کردم طبق بودجه بندی برنامه راهبردی پیش بروم. به این‌صورت که جمعه های بعد از آزمون برنامه مطالعاتی دو هفته پیش را طبق برنامه راهبردی می‌نوشتم.


به طور میانگین و در بازه های مختلف چند ساعت تست می زدید یا مساله حل می‌کردید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کردید، در طول سال و در ماه های مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟

 من در دوران طلایی و ماه های آخر بیشتر زمان خود را صرف تست زدن می‌کردم و سعی می‌کردم مطالبی را  که خواندم با تست زدن تثبیت کنم.


آیا روش بازیابی(Retrieval- تست زدن قبل از مطالعه )را  می‌شناسید، اگر این روش  را می شناسید؟

بله، سعی می‌کردم روش بازیابی را در زمان مطالعه ی درسی اجرا کنم.

در کدام درس ها بیشتر از روش بازیابی استفاده کردید؟ تاثیر این روش برای شما چه بود؟

برای دروس حفظی بیشتر از این روش استفاده می‌کردم. مخصوصا دروس جامعه شناسی و روان شناسی که باعث می‌شد مطالب قبلی دوباره مرور شوند و آمادگی لازم برای مبحث جدید را پیدا کنم.


سال گذشته کانون روی کشف دو سؤال ساده در هر آزمون تمرکز داشت، آیا شما می‌توانستید سؤال‌های ساده آزمون را تشخیص دهید؟

بله در هر آزمون سعی می‌کردم توانایی تشخیص سؤالات ساده را تقویت کنم.


در جلسه کنکور آیا توانستید سوال‌های ساده تر را تشخیص دهید؟

بله این روش در جلسه کنکور کمک کننده بود.همیشه در صفحات کانون به کنکوری ها پیشنهاد می‌کنم توانایی تشخیص سوالات ساده تر را تقویت کنند.


به طور میانگین در هر آزمون تعداد اشتباه های شما چند تا بود؟ 

بین ۱۵تا ۲۰ اشتباه داشتم که سعی میکردم هر بار آنها را بررسی کنم سعی میکردم آنها را رفع کنم


هنگام بررسی آزمون ها به کدام یک  اولویت بیشتری می‌دادید؟ 

الف) بررسی اشتباهات
ب)بررسی سوال‌های ساده

در واقع هردو برایم مهم بودند، اشتباهاتم را بررسی می‌کردم چون هر کدام از آنها دارای نکات مهمی بودند که آنها را یادداشت می‌کردم تا بتوانم در روز های پایانی آنها را مرور کنم.

شما تا چه حد خود را یک دانش آموز کانونی می‌ دانید؟ 

معیارها این موارد است:
من یک دانش آموز بی غیبت یا کم غیبت در آزمون‌های اصلی بودم.
من در آزمون های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کردم.
من با برنامه راهبردی آزمون های کانون هماهنگ بودم یا برنامه راهبردی  را برای خودم شخصی سازی می‌کنم.
منابع من کانونی بود.

من خود را یک دانش آموز کانونی می‌دانم زیرا در هیچ یک از آزمون های کانون غیبت نداشتم و با برنامه کانون هماهنگ بودم من در آزمون های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کردم،منابع من کانونی بود.


اگر خود را یک دانش آموز کانونی می‌دانید، توضیح بدهید که از کدام منابع کانونی استفاده موثری داشتید؟ 

 منابع کانونی که من استفاده می‌کردم از جمله کتاب‌های سه سطحی روانشناسی وغیره،کتاب زرد دوره کنکور، و کتاب زرد ۱۲ کنکور که این کتاب در روز های پایانی برای جمع بندی مطالب خیلی موثر بود و باعث می‌شد با کنکورهای سال های اخیر و با انواع طرح سوالات آشنا شوم.

شما خود را در کانون چه نوع قهرمانی می‌دانید؟

1)قهرمان پیوستگی
2)قهرمان پیشرفت

قهرمان پیوستگی چون بنظرم پیوستگی و استمرار و عدم غیبت در آزمون هااز مؤلفه های مهم یک دانش آموز کنکوری است‌.

بهترین درس شما در کنکور کدام است؟ روش‌های مطالعه خود را در این درس به صورت آیتم‌وار بنویسید.

بهترین درس من در کنکور جامعه شناسی بود با درصد ۸۵ بنظرم مهم ترین مولفه برای پیشرفت در این درس مرور هرچه بیشتر و تسلط روی مطالب است.


اگر در آزمون تیر ماه نسبت به آزمون دی ماه پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشتید، توضیح دهید که در طی ماه‌های بین این دو آزمون چه برنامه‌ای اجرا کردید؟

بله درصد های من نسبت به دی ماه افزایش یافت زیرا من از طریق سؤالات امتحانی کانون با نوع طراحی سؤالات بیشتر آشنا شده بودم.


 چرا تمایل داشتید با شما حتما مصاحبه صورت گیرد ؟

دوست داشتم تجربیاتم را در اختیار کنکوری‌ها قرار دهم.


 با توجه به اینکه شما در رشته ی فرهنگیان رتبه قبولی را کسب کردید ودر حال حاضر رفته رفته نزدیک به آزمون فرهنگیان می شویم، چه پیشنهادی برای دوستان خود دارید؟ 

با توجه به اینکه آزمون فرهنگیان امسال برای اولین بار برگزار می‌شود، پیشنهاد می‌کنم حتما درآزمون های جامع کانون مربوط به آزمون فرهنگیان شرکت کنند زیرا می‌توانند از طریق شرکت در آزمون ها و استفاده از کتاب فرهنگیان آمادگی لازم را پیدا کنند.


سخن پایانی؟ 

از همه کنکوری‌های عزیز می‌خواهم با توکل به خدا و آرامش خاطر مطالب را جمع بندی کنند و باور داشته باشند که می‌توانند موفق شوند ، در روز های پایانی سعی کنند حتما کنکورهای سال های گذشته بررسی و تحلیل کنند.
به امید موفقیت همه
در پناه حق



Menu