نام و نام خانوادگی: زهرا سادات علوی
مقطع و رشته: دوازدهم انسانی
نام شهر و استان: قم
میانگین تراز: 6800
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است: دوسال (یازدهم و دوازدهم )
شغل و تحصیلات مادر: فرهنگی - لیسانس
شغل و تحصیلات پدر: آزاد - لیسانس
مصاحبهگر : معصومه فقیه خرم
دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
سنجیدن خودم و شناسایی نقاط قوت و ضعفم که بتوانم برای تثبیت نقاط قوت خود تلاش کنم و با استفاده از روش های مطالعاتی کانون نقاط ضعفم را جبران کنم .
شما تا چه حد خود را یک دانشآموز کانونی میدانید؟
من یک دانشآموز بیغیبت یا کمغیبت در آزمونهای اصلی بودم. من در آزمونهای هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت میکردم.
چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟ خسته نشدید؟
برای سنجیدن و پیدا کردن نقاط ضعفم و پیسرفت درسی ام به این آزمون ها نیاز دارم و هرگز خسته نشدم .
آیا در آزمونهای کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمونها چه بود؟
خیر غیبت نداشتم – چون نمی خواستم از برنامه آزمون ها عقب بمانم و میخواستم همیشه خودم را محک بزنم حتی در زمان هایی که نتوانستم خودم را کامل به برنامه برسانم .
پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
باعث شد نقاط قوت و ضعف خودم را پیدا کنم و به آنها توجه داشته باشم که نقاط ضعفم را با تحلیل و بررسی جبران کنم و این پیوستگی و این تحلیل ها باعث پیشرفت درسی من در مدرسه و کانون شده است.
آیا در آزمونهای مشابه پارسال شرکت میکنید؟ انگیزهتان چه بود؟ فایده آزمونهای هدفگذاری برای شما چه بود؟
بله شرکت می کنم برای آشنایی با سوالات بیشتر و متنوع تر – و پیدا کردن نقاط ضعفم و سعی بر جبران آن قبل از آزمون اصلی – آمادگی برای شرکت در آزمون اصلی کانون .
از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.
کارنامه اشتباهات – بسیارمفید است چون اشتباهات حاصل یادگیری ناقص من است با بررسی این کارنامه سعی در رفع این اشتباهات و بررسی آنها برای رفع ضعف در درس ها.
مطابق برنامهی راهبردی درس میخوانید؟ چگونه شخصی سازی میکنید، توضیح دهید که روشتان چگونه بود؟
بله طبق برنامه درس می خواندم و آنرا برای خودم با توجه به برنامه مدرسه برای دوهفته برنامه را شخصی سازی می کردم و در طول دوهفته آنرامی خوانم و تست می زنم .
روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه است؟ آیا همهی سؤالات را تحلیل میکنید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی میکنید؟
بعد از آزمون دادن تمام سوالات را مرور می کنم و ابتدا از سوالاتی که اشتباه زدم و اصلا پاسخ ندادم شروع می کردم و تحلیل می کردم و اگر مطلب و نکته جدیدی پیدا می کردم آنرا در دفتر یادداشت می کردم .
آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟ چگونه با این مسئله مواجه شدید؟ چه تصمیمی گرفتید؟ خانواده چه کمکی به شما کرد؟
بله گاهی اوقات ناامید می شدم اما با برنامه ریزی و توجه به نقاط ضعفم آنها را تقویت می کردم – خانواده در تقویت انگیزه من در درس خواندن کمک زیادی می کنند.
پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟ چه کمکی به شما میکنند؟
مادرم – در نحوه درس خواندن درس های مختلف و همچنین انگیزه بخشی بسیار کمک می کنند.
کدام درسها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درسها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمونها چه نمرهای برای این درسها کسب میکنید؟
درس های ریاضی و جامعه شناسی ،درس ریاضی : توجه به نکات گفته شده در کلاس درس و حل تمرین های زیاد و تست زنی - درس جامعه شناسی : پیش رفتن با امتحانات کلاسی و زدن تست .
در طول این سالها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟
درس عربی :درتابستان خواندن و تست زنی این درس را به روتین روزانه ام اضافه کردم و این باعث پیشرفت من شد.
در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درسها میروید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف میکنید؟
به سراغ دیدن نمره درس های جامعه شناسی ، ریاضی و عربی می روم چون برای دروس زمان زیادی صرف می کنم و بیشتر تست می زنم می خواهم عملکرد خودم را در آزمون ببینم و اگر اشتباهاتی دارم برررسی و درست کنم .
کدام یک از کتابهای کانون را استفاده میکنید؟ این کتابها چه ویژگیهایی دارند؟
از کتاب آبی علوم وفنون کانون استفاده می کنم که از سطح سوالات بسیار بالایی برخوردار است و بسیار مفید می باشد.
کدامیک از روشهای مدیریت زمان را استفاده کردید: روش دو خودکار، روش ضربدر و منها، روش زمانهای نقصانی و روش استراتژی بازگشت؟ در چه زمانی از سال از کدام روش استفاده کردید؟
بله از روش ضربدر ومنها استفاده می کنم .
