نام و نام خانوادگی : حمیدرضا عبدی
رتبه سال 1402 : 38 منطقه 3 و 172 کشوری
رشته و دانشگاه قبولی : کارشناسی ارشد علوم قضایی دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری دادگستری
نام شهر و استان :خدابنده،زنجان
میانگین تراز : 6983
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده اید ؟ 3 سال دهم و یازدهم و دوازدهم و در 93 آزمون شرکت کردم .
شغل و تحصیلات مادر : خانه دار،پنجم ابتدایی
شغل و تحصیلات پدر : آزاد، دیپلم
درصدهای کنکور 1402 :
ریاضی 15 درصد
علوم و فنون 60درصد
جامعه شناسی 100درصد
روانشناسی 45درصد
عربی 50درصد
تاریخ جغرافیا88
درصد فلسفه و منطق 20
درصد اقتصاد 55 درصد
تراز کنکور:11200
تراز سوابق تحصیلی:9900
مصاحبهگر : محمد رضا خسروی
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
برادر بزرگترم 3 سال داوطلب کانون بودند و در رشته فوریت های پزشکی تحصیل می کنند من از همان زمان که ایشان آزمون می دادند دفترچه ها را می دیدم و علاقمند به شرکت در آزمون ها شدم و از سال دهم عضو کانون شدم .
دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
مهمترین دستاورد من از شرکت در آزمون ها یاد گرفتن نظم و پیوستگی بود . برنامه راهبردی کانون کاملا مطابق با برنامه مدرسه ام بود و من هممیشه هماهنگ پیش رفتم و برای دروس مدرسه هم همیشه آماده بودم .
شما تا چه حد خود را یک دانشآموز کانونی میدانید؟
من داوطلبی بدون غیبت در طول سه سال بودم و مطابق با برنامه راهبردی کانون پیش رفتم و از منابع کانون نیز استفاده می کردم و خودم را یک داوطلب کانونی می دانم .
آیا در آزمونهای کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمونها چه بود؟
اصلی ترین دلیلم این بود که من آزمون های کانون را یک زنجیره تصور می کردم و اگر یک حلقه از این زنجیر را از دست می دادم حلقه اصلی را گم می کردم و عقب می ماندم و نمی توانستم جمع بندی کنم از این رو در هیچ آزمونی غیبت نکردم .
پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
نظم و استمرار شرکت کردن در آزمون ها باعث شد من همیشه در مدرسه هم آماده باشم و نتایج خوبی هم در مدرسه هم در آزمون ها کسب کنم .
آیا در آزمونهای هدفگذاری شرکت میکردید؟
بله در اکثر آزمو های هدف گذاری شرکت می کردم. با شرکت در این آزمون ها می توانستم در دو هفته ای که برای آزمون اصلی وقت داشتم نمونه سوالات بیشتری حل کنم و آمادگی بهتری کسب کنم و با تیپ سوالات بیشتر و طراحی سوالات مختلف آشنا شوم .
آیا در آزمونهای مشابه پارسال شرکت میکردید؟
بله شرکت می کردم چون می توانستم با نمونه سوالات مشابه آزمون سال گذشته آزمون پیش رویم، آشنا شوم و ذهنیت از سوالات آزمون روبه رویم به من می داد و می توانستم بسنجم که چقدر برای آزمون آمادگی دارم .
از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.
از کارنامه اصلی برای دیدن تراز و رتبه و درصدهایم استفاده می کردم و از سه کارنامه اشتباهات و 5 نوع درس و مبحثی نیز استفاده می کردم . از کارنامه اشتباهات برای دیدن اشتباهاتم و فهمیدن دلیل آن ها و جبران اشتباهاتم استفاده می کردم . از کارنامه 5 نوع درس برای آشنایی با نقاط قوت و ضعفم استفاده می کردم . و از کارنامه مبحثی برای آشنایی با مباحثی که در آن ها قوی هستم و فهمیدن مباحث مهم تا بتوانم بیشتر روی آن ها کار کنم .
مطابق برنامهی راهبردی درس میخواندید؟ چگونه شخصی سازی میکردید، توضیح دهید که روشتان چگونه بود؟
بله دقیقا مطابق با برنامه راهبردی پیش می رفتم. معمولا برای دوهفته برنامه شخصی خودم را می نوشتم و معمولا همیشه جلوتر از برنامه پیش خوانی کرده بودم و برای دوهفته معمولا جمع بندی می کردم برای دروسی که ضعف داشتم وقت بیشتری می گذاشتم و دروسی را که قوی تر بودم بیشتر تست می زدم .
روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه بود؟
من به همه سوالات اهمیت می دادم ولی ابتدا سوالات غلط و نزده را بررسی می کردم و نکات سوالاتی که درست جواب داده بودم را می نوشتم و در دوران جمع بندی مرورشان می کردم .
کدام درسها نقطه قوت شما بود؟ روش مطالعه این درسها چگونه بود؟
درس تاریخ و جغرافیا و جامعه شناسی. و روشم بدین صورت بود که اول کتاب درسی را با دقت و تمام جزئیات می خواندم و زیر نکات خط می کشیدم و آخر شب ها مرور می کردم و تست های منابع مختلف را می زدم و در مدرسه نمره 19 یا 20 و در کانون بین 90 تا 100 می زدم .
به طور میانگین و در بازههای مختلف چند ساعت تست میزدید یا مسأله حل میکردید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی میکردید، در طول سال و در ماههای مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟
از همان ابتدا بطور میانگین روزانه 8 ساعت مطالعه داشتم و این روند تا پایان ثابت بود و اویل نیمی از زمانم به مطالعه و نیمی به تست زدن اختصاص داشت ولی اواخر بیشتر زمانم را تست می زدم .
کدام نقش آزمونهای کانون برای شما پررنگتر بود: نقش برنامهای، آموزشی یا سنجشی؟
نقش برنامه ای و نقش سنجشی . نقش برنامه ای چون من مطابق با برنامه راهبردی بودم و نظم خوبی در درس خواندن به من می داد و نقش سنجشی چون محک خیلی خوبی بود و من توانستم نتیجه کنکورم را هم تخمین بزنم و راه و روش کنکور دادن را خیلی خوب یاد گرفتم .
در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درسها میرفتید؟
درس هایی که ضعیف تر بودمٍ، مثل ریاضی را اول می دیدم و اگر درصدم کم بود بررسی می کردم می فهمیدم کجا اشکال دارم و علتش را پیدا می کردم و برای آزمون بعد برطرفش می کردم .
دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟
بله داشتم. نوشتن برنامه به من کمک می کرد درس ها را با نظم دنبال کنم و تقسیم بندی خوبی در درس ها داشته باشم و اولویت بندی کنم و نوشتن زمان بندی کمک می کرد طبق همان زمان جلو بروم و در کل نظم را یاد گرفتم .
کدام یک از کتابهای کانون را استفاده میکردید؟ این کتابها چه ویژگیهایی دارند؟
از کتاب های آبی و سه سطحی استفاده می کردم . و در سال کنکور از کتاب های زرد هم استفاده کردم . کتاب های آبی جامع بود و سوالات خیلی خوبی داشت هم آموزشی بود هم تستی و همین در کنار هم باعث یادگیری کاملی برایم می شد و کتاب های سه سطحی به خاطر سطح بندی بودنشان از ساده تا خیلی دشوار کمک می کرد و به میزان پیشرفت در مطالعه از بخش های مختلف این کتاب استفاده کنم .
شما خود را در کانون چه نوع قهرمانی میدانید؟
هر دو. هم قهرمان پیوستگی هم قهرمان پیشرفت . قهرمان پیوستگی چون سه سال بدون غیبت در تمام آزمون ها شرکت کردم و قهرمان پیشرفت چون در سال دوازدهم پیشرفت خیلی چشمگیری داشتم .
اگر در آزمون تیرماه نسبت به آزمون دی ماه پیشرفت قابل ملاحظهای داشتید، توضیح دهید که در طی ماههای بین این دو آزمون چه برنامهای اجرا کردید؟
بله پیشرفت داشتم. خصوصا در دروسی که در کنکور دی کمتر زده بودم. ولی برنامه ام را به همان روال قبل ادامه دادم و در کنکور تیر سعی کردم سطح اشتباهاتم را نسبت به کنکور دی ماه کم کنم و همین باعث پیشرفتم شد .
دلیل انتخاب رشتهتان چه بوده است؟ این رشته اولویت چند شما بود؟
هم علاقه خودم به این رشته بود هم طبق مشاوره ای که داشتم این رشته را انتخاب کردم .
