نام و نام خانوادگی: حمیدرضا محمدی
نام شهر و استان: مرودشت فارس
میانگین تراز: 6500
از چه سالی عضو کانون بوده و در چند آزمون شرکت کرده است:
از سال 1400 (2 سال کانونی) – 71 آزمون
تحصیلات و شغل مادر: دیپلم - خانهدار
تحصیلات و شغل پدر: کارشناسی - بازنشسته
رتبه سال 1402: 209 منطقه 3، 1297 کشوری
رشته و دانشگاه پذیرفته شده: دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز
درصدهای کنکور 1402:
زیست 55 فیزیک 70 شیمی 64 ریاضی 33 زمینشناسی 85
تراز کنکور: 11055
تراز سوابق تحصیلی: 9135
مصاحبهگر: فاطمه صالحی
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی از خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجهای کسب کردند؟
از طریق دوستان و خانواده با کانون آشنا شدم. بله خواهرم در سال 93 عضو کانون بود و رتبه 95 منطقه 2 را کسب کرد.
چند سال و در چه سالهایی دانشآموز کانون بودید؟ در چند آزمون اصلی و چند آزمون هدیه شرکت کردید؟ و دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
2 سال در سالهای یازدهم و دوازدهم و درمجموع در 71 آزمون شرکت کردم. دستاوردم موفقیت در برنامهریزی و مدیریت آزمون و رفع اشکال درسی بود.
شما تا چه حد خود را یک دانشآموز کانونی میدانید؟
تا حد زیادی. چون من در آزمونهای کانون غیبت نداشتم و طبق برنامه راهبردی برنامهریزی میکردم و در تمام آزمونهای هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت میکردم.
چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟ خسته نشدید؟
خیر خسته نشدم. شرکت نکردن در آزمون باعث میشد تا تسلط من به آن مطلب ناقص بماند
آیا در آزمونهای کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمونها چه بود؟ و پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
خیر. لازمه پیشرفت، پیوستگی است و حفظ ارتباط و مطالعه مستمر باعث شد تا پیشرفت کنم.
مطابق برنامه راهبردی درس میخواندید؟ چگونه شخصیسازی میکردید، توضیح دهید که روشتان چگونه بود؟
بله . بخشهایی که با برنامه مدرسه و خودم همخوانی نداشت را تغییر میدادم و شخصیسازی میکردم
آیا روش بازیابی را میشناسید؟ اگر این روش را میشناسید، آن را چگونه یاد گرفتید؟ آیا با روش بازیابی درس میخواندید یا دوباره خوانی میکردید؟ و در کدام درسها بیشتر از روش بازیابی استفاده میکردید؟ و تأثیر این روش برای شما چه بود؟
بله این روش را میشناسم و با سؤال از دانشآموزان موفق این روش را یاد گرفتم. در درسهای زیست و شیمی این روش باعث تثبیت و ماندگار شدن مطالب در بلندمدت برایم شد.
روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه بود؟ آیا همه سؤالات را تحلیل میکردید یا فقط سؤالات غلط و بدون پاسخ را بررسی میکردید؟
بلافاصله پس از آزمون انجام میدادم و تمام سؤالات را صرفنظر از درست یا غلط بودن پاسخ بررسی میکردم و تمام نکات مهم را یادداشت میکردم.
آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟ چگونه با این مسئله مواجه شدید؟ چه تصمیمی گرفتید؟ خانواده چه کمکی به شما کرد؟
بله ولی نکته مهم این بود که با حفظ خونسردی و بدون سرزنش به دنبال ایراد و مشکلات خود میگشتم و سعی میکردم از خانواده و افراد قابل اعتماد هم کمک بگیرم.
پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟ چه کمکی به شما میکنند؟
خواهرم بود و چون این مسیر را طی کرده بودند از تجربیات او در این مسیر کمک گرفتم.
کدام درسها نقاط قوت شماست؟ روش مطالعه این درسها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمونها چه نمرهای برای این درسها کسب میکنید؟
درسی شیمی و فیزیک – بامطالعه مستمر و تستزنی در مدرسه نمرههایم بین 19 تا 20 و درصدهایم 60 تا 80 بود. فیزیک یازدهم با تغییر روش تستزنی باعث شد به تسلط برسم.
بهطور میانگین و در بازههای مختلف چند ساعت تست میزدید و یا مسئله حل میکردید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی میکردید، در طول سال و در ماههای مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟
در بازههای 2 ساعته 1/5 ساعت را صرف مطالعه و 0/5 ساعت را تست میزدم ولی در دوران جمعبندی تقریباً تمام وقتم صرف تستزنی میشد.
کدام بازهی زمانی در موفقیت تحصیلی شما نقش پررنگتری داشته است: تابستان، پاییز، دیماه، نیم سال دوم، دوران طلایی نوروز، خردادماه و امتحانات نهایی یا دوران جمعبندی؟ دلیل این موضوع چیست؟
نیمسال دوم دوازدهم، در این دوران با جمعبندی و مطالعه کامل و تستزنی زیاد پیشرفت چشمگیری در سطح درسی داشتم.
نقش کدام آزمونهای کانون برای شما پررنگتر بود: نقش برنامهای، آموزشی یا سنجشی؟ دلیلتان را برای انتخاب بگویید.
نقش آموزشی، هدف از شرکت در آزمون پیشرفت درسی و رفع اشکال درسی بود که به نظرم اصلیترین هدف همین است.
سال گذشته کانون روی کشف دو سؤال ساده در هر آزمون تمرکز داشت، آیا شما میتوانستید سؤالهای ساده آزمون را تشخیص دهید؟ آیا این مهارت و توانایی در طول سال بهبود پیدا کرد؟
بله. این مهارت در طول سال بهبود پیدا میکرد به طوری که این روش در کنکور باعث شد تا علیرغم کمبود وقت در شیمی درصد خوبی کسب کنم.
آیا در کلاسهای مدرسه شرکت کردید؟ نقش مدرسه در موفقیت شما چگونه بود؟
بله مدرسه نقش بسزایی در پیشرفت و حفظ ارتباط من با درس داشت.
در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درسها میروید؟
زیست و شیمی. با تحلیل کامل سؤالهای این دو درس سعی میکردم ایرادات خود را برطرف کنم.
اگر در آزمون تیرماه نسبت به آزمون دیماه پیشرفت فراوانی داشتید، توضیح دهید که در طی ماههای بین این دو آزمون چه برنامهای اجرا کردید؟
بله پیشرفت خوبی داشتم و علت اصلی با تکمیل مطالب دوازدهم و جمعبندی بهوسیله تستزنی باعث پیشرفتم میشد.
امسال سؤالهای درس ریاضی در کنکور دشوار بود. آیا شما توانستید در مورد این سؤالها و سؤالهای دشوار درسهای دیگر خودتان را مدیریت کنید؟
بله سعی کردم تمام سؤالها را بخوانم و ابتدا سؤالاتی که سادهتر به نظر میآمد را پاسخ دادم و سپس بقیه سؤالها را بررسی کردم.
کدامیک از روشهای مدیریت زمان را استفاده کردید؟ روش دو خودکار، روش ضربدر و منها، روش زمانهای نقصانی و روش استراتژی بازگشت؟ این روشها در جلسهی کنکور چه کمکی به شما کرد؟
روش ضربدر منفی. در تمام آزمونها بخصوص در سال دوازدهم از این روش استفاده کردم و در کنکور هم باعث شد زمان را بهتر مدیریت کنم
اگر دوباره به گذشته برگردید، چهکارهایی را انجام نمیدهید؟ چرا؟
جدی نگرفتن برخی آزمونها بخصوص در سال دهم و یازدهم
دلیل اینکه در آزمونهای تابستان شرکت کردهاید چه بود؟ و برنامه شما برای مطالعه درسهای دهم و یازدهم چگونه بود؟
حفظ ارتباط با دروس پایه در طول تابستان. در تابستان یک هفته را به مطالعه دروس دهم و یک هفته را به سال یازدهم اختصاص میدادم.
چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟
افزایش ساعت مطالعه و تعداد تستهای روزانه و جدیت بیشتر برای شرکت در آزمونها مهمترین تصمیمات من در نیمسال دوم بود.
آیا در آزمونهای دروس عمومی روز پنجشنبه شرکت میکردید؟ روش مطالعه موفق شما برای دروس عمومی چه بود؟
در بعضی آزمونها پیدیاف را دانلود میکردم و در روزهای بعد آزمون اصلی آنها را بررسی میکردم. بهترین منبع برای دروس عمومی همان کتاب درسی است
