گفت وگو با تینا محمدی؛ قهرمان پیشرفت یازدهم انسانی از کامیاران

گفت وگو با تینا محمدی؛ قهرمان پیشرفت یازدهم انسانی از کامیاران برتر یازدهم

گفت وگو با تینا محمدی؛ قهرمان پیشرفت یازدهم انسانی از کامیاران

نام و نام خانوادگی : تینا محمدی

مقطع و رشته : یازدهم انسانی

نام شهر و استان : استان کردستان شهرستان کامیاران

میانگین تراز : 6800

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است : سال دهم

شغل و تحصیلات مادر : ابتدایی و خانه دار

شغل و تحصیلات پدر : راهنمایی و آرایشگر

 

مصاحبه‌گر : فرزین موفقی



شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه‌ای کسب کردند؟

از طریق عوامل مدرسه و برادرم با کانون آشنا شدم دو برادر من عضو کانون هستند به نتیجه ای بسیار مطلوب دست یافتم.

 

چند سال و چه سال‌هایی دانش‌آموز کانون بوده‌اید؟ 

2سال از سال دهم و یازدهم

 

در چند آزمون اصلی و چند آزمون هدیه شرکت کرده‌اید؟ 

12 آزمون اصلی شرکت کردم.


دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟

استفاده از برنامه راهبردی کارآمد و سوالات با کیفیت

 

شما تا چه حد خود را یک دانش‌آموز کانونی می‌دانید؟

من در آزمون‌های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کردم.

 

چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟ خسته نشدید؟ 

من هدفم از شرکت در آزمون ها دستیابی به نقاط قوت و ضعف بود.

 

آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

در آزمون های کانون غیبت نداشتم.

 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

آشنایی با سوالات آزمون و پیوستگی در شرکت در آزمون ها.

 

 آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟ 

بله ، من انگیزه ام در شرکت در آزمون های هدفگذاری تعیین چند از ده برابر برای هر درس بود فایده آزمون ها آشنایی با سوالات هر درس بود.

 

آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

بله ، من انگیزه ام از شرکت در این آزمون ها سنجیدن خودم قبل از آزمون اصلی بود و سوالات آزمون مشابه پارسال تا حدی زیادی مرا در آزمون اصلی کمک میکرد.

 

از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.

من از کارنامه ای پروژه ای و 5 نوع درس و کارنامه اصلی و کارنمه مبحثی استفاده می کردم که در تحلیل اشتباهات و نقطه قوت دروس بسیار به من کمک می کردند.

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه شخصی سازی می‌کنید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه بود؟

بله من مطابق برنامه راهبردی درس میخوانم سعی میکنم از بودجه بندی آزمون ها جلوتر باشم تا در آزمونهای بعدی مرور دروس خوانده شده افزایش یابد.

 

روش مطالعه‌ی شما چگونه است؟ آیا با روش بازیابی درس می‌خوانید یا دوباره‌خوانی می‌کنید؟

روش مطالعه من متداول است ابتدا مباحث دروس را کامل یاد می گیرم و تا قبل رسیدن به تمرکز کافی مبحث مورد نظر را رها نمی کنم و بعد از تسلط به سراغ تست می روم و با انواع تست ها آشنا می شوم.


روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کنید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کنید؟

من ترجیح می دهم همه سوالات را تحلیل کنم . تحلیل سوالات اشتباه یا نزده کمک کننده من در پیشرفت در آزمون ها و دروس مدرسه بود هدف من از تحلیل سوالات درست پی بردن به روش های دیگر با روش ها و پاسخ های کوتاه تر برای رسیدن به خواسته سوال بود.

 

آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟ چگونه با این مسئله مواجه شدید؟ چه تصمیمی گرفتید؟ خانواده چه کمکی به شما کرد؟

بله متاسفانه در یک آزمون با افت تراز 300تایی روبرو شدم و در حقیقت کمی مرا دلسرد کرد ناامید نشدم چون خودم انتظار افت تراز داشتم اما سعی می کردم به خود امید دهم و اراده ام مصمم کنم و با انگیزه قوی تر به راه ادامه دهم.

 

پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟ چه کمکی به شما می‌کنند؟

در حقیقت من در خانه پشتیبان تحصیلی ندارم اما شاید برادرانم در بعضی مسائل که مشکل دارم کمک می گیرم.

 

کدام درس‌ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس‌ها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمون‌ها چه نمره‌ای برای این درس‌ها کسب می‌کنید؟

درس های نقطه قوت من فلسفه و تاریخ است من درس هایم را مفهومی می خوانم و صرفا آن را حفظ نمی کنم و با تست زیاد دروس خود را تقویت می کنم.

 

در طول این سال‌ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟

من در درس خاصی مشکل چندانی ندارم اما در سال های گذشته درس ریاضی را صرفا تشریحی می خواندم و اصلا تست کار نمی کردم اما درسال یازدهم هم درسنامه و هم تست را به برنامه خود اضافه کردم و خشبختانه با افزایش تراز مواجه شدم.

 

به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زدید یا مسأله حل می‌کنید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کنید، در طول سال و در ماه‌های مختلف این نسبت چه تغییری می‌کند؟ 

من معمولا 3 از 5 وقت خود را صرف مطالعه و 2 از 5 آن را صرف تست زدن می کنم اما در اول سال تقریبا 4 از5 وقت خود را به مطالعه اختصاص می دادم و تست بسیار پایینی در برنامه من بود.

 

کدام بازه‌ی زمانی در موفقیت تحصیلی شما نقش پررنگ‌تری داشته است؟ دلیل این موضوع چیست؟

من تابستان سال یازدهم دروس دهم را جمع بندی کردم و خود را با سوالات و شیوه درس خواندن درست تطبیق دادم.

 

کدام نقش آزمون‌های کانون برای شما پررنگ‌تر بود؟ دلیل‌تان برای این انتخاب را بگویید.

بیشتر نقش سنجشی آزمون برای من تاثیرگذار بود چون می توانم خودم را در آزمون ها و دروس متخلف بسنجیم و با دیگر دانش آموزان سطوح مختلف مقایسه کنم.


سال گذشته کانون روی کشف دو سؤال ساده در هر آزمون تمرکز داشت، آیا شما می‌توانستید سؤال‌های ساده آزمون را تشخیص دهید؟ آیا این مهارت و توانایی در طول سال بهبود پیدا کرد؟ 

تا حدودی بله ، چون جواب آن بسیار آشکار بود و حتی سوالات نیز واضح بود . بله چون طی مرور زمان این سوالات برای من پیدا شد و با تله های تست ها و آزمون ها تا حدودی آشنا شدم.

 

به طور میانگین در هر آزمون تعداد اشتباه‌های شما چند تا بوده است؟

5 تا 6 غلط

 

هنگام بررسی آزمون‌ها به کدام‌یک اولویت بیشتری می‌دهید؟ 

بررسی اشتباهات ، من اشتباهات را به عنوان رمز طلایی می دانم چون از میان آنها نکات و تله های آزمون را بیرون می کشم و بی دقتی خود را کاهش می دهم.

 

نقش مدرسه در موفقیت شما چگونه بوده است؟ 

مدرسه برای من کلیدی ابزاری برای به دست آوردن انگیزه است.

 

در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درس‌ها می‌روید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف می‌کنید؟

به سراغ دیدن نمره ریاضی و علوم و فنون می روم چون در بسیاری از آزمون ها سطح این دو درس تا حدودی بالا است و سعی می کنم ایرادات هر درس را با تحلیل آزمون ها و روش های موثر همانند تست زیاد و تمرین کارآمد آنها برطرف کنم.

 

آیا اعضای خانواده کارنامه‌ی شما را می‌بینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آن‌ها با این افت چگونه است؟

در اعضای خانواده من دو برادرم کارنامه مرا می بینند و اگر افت تراز یا درصد داشته باشم اعضای خانواده به من امید میدهند و مرا تشویق به ادامه دادن و تلاش میکنند.

 

دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟

بله دفتر برنامه ریزی دارم تکمیل این دفتر برای من بسیار اثرگذار است چون در پایان هفته می توانم مجموع ساعت مطالعه هر درس را به دست آورم و در کل در برنامه درسی و زندگی به من ثبات و نظم سنجیده است.

 

کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

من از کتاب آبی فارسی و فلسفه و سه سطحی ریاضی کانون استفاده می کنم و با انواع سوالات آسان و دشوار در هر درس آشنا میشود.

 

شما خود را در کانون چه نوع قهرمانی می‌دانید؟ 

قهرمان پیوستگی من در آزمون ها پیوسته شرکت می کردم و تا جایی که بتوانم در آزمون ها غیبت نمی کنم.

 

کدام‌یک از روش‌های مدیریت زمان را استفاده کردید؟ در چه زمانی از سال از کدام روش استفاده کردید؟ 

من از روش ضربدر منها استفاده می کنم و در طول سال از همین روش پیش می روم.

 

استفاده شما از گوشی و فضای مجازی در چه حدی بود؟ آیا مدیریتی بر این مسئله داشتید؟ 

من زیاد اهل گوشی و فضای مجازی نیستم و از گوشی بیشتر استفاده  من درسی  است و برای استفاده از نمونه سوالات و کتاب تست بهره می گیرم.


دلیل این که در آزمون‌های تابستان شرکت کرده‌اید چه بود؟

من می خواستم دروس سال ده را جمع بندی کنم و بررو آنها مسلط شوم و در سال کنکور فشار کمتری بر من وارد شود.

 

برنامه شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه بود؟

من در تابستان دروس دهم را جمع بندی می کردم و در سال یازدهم تمرکز خود را بر دروس یازدهم گذاشتم.

 

فکر می‌کنید مهم‌ترین ویژگی که شما دارید و باعث می‌شود خوب درس بخوانید، چیست؟

مهمترین ویژگی که به من کمک می کند استمرار شرکت در آزمون ها و پیوسته درس خواندن و مصمم بودن من در این راه است.

 

آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص می‌دهید؟ چه کارهایی می‌کنید؟

البته من در زمان های تفریح سعی می کنم اوقاتی را کنار خانواده بگذارنم یا کتاب های مورد علاقه ام را بخوانم و یا حتی چند بیت شعر بنویسم.


قبل از دوران دبستان پدر و مادر برای شما کتاب می‌خواندند؟ چه کتاب‌هایی؟ الان مطالعه غیردرسی دارید؟

زیاد نبود اما برایم می خوانند بیشتر داستان های تعلیمی و شعری را برایم می خوانند.

 

آیا برای درس خواندن با دوستان صمیمی خود در ارتباط هستید؟ در مورد چه چیزی با هم گفت و گو می‌کنید؟ وضعیت درسی دوستان شما چگونه است؟

بله من با دوست خود درباره مسائل مرتبط با دروس و مدرسه در ارتباط هستیم و بسیار به من کمک می کنیم و وضعیت درسی آنها مطلوب است.

 

Menu