گفتگو با فاطمه کسنوی از ششم دبستان تا قبولی در تیزهوشان

باخودم فکر می‌کردم جایی که من خسته شدم یک نفر دیگر در حال درس خواندن است پس دوباره با انگیزه‌تر شروع می‌کردم.

گفتگو با فاطمه کسنوی از ششم دبستان تا قبولی در تیزهوشان

نام و نام خانوادگی: فاطمه کسنوی

مقطع : ششم

نام شهر و استان: مشهد-خراسان رضوی

میانگین تراز: 5000

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است؟ 1سال

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار و دیپلم

شغل و تحصیلات پدر: آزاد (سوپر موادغذایی دارد) و دیپلم


 مصاحبه‌گر : مونا احمدزاده

 

 

شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟

من به واسطه‌ی معلم کلاس ششم با کانون آشنا شدم.


دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟

مهم‌ترین دستاورد من از آزمون‌های کانون این بود که برای آزمون‌های تیزهوشان استرس و اضطراب نداشتم.


دلیل پیوستگی شما با آزمون‌های کانون چه بود؟

به دلیل اینکه مهارت تست زنی بهتری داشته باشم در آزمون‌ها به صورت پیوسته شرکت می‌کردم.


پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی بود؟ چه کمکی به شما می‌کردند؟

همه‌ی اعضای خانواده به نوعی پشتیبان من بودند آن‌ها من را تشویق می‌کردند و روحیه عاطفی من را بالا می‌بردند.


کدام درس‌ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس‌ها چگونه بود؟ در مدرسه یا آزمون‌ها چه نمره ای برای این درس‌ها کسب می‌کردید؟

من در همه‌ی دروس بجز قرآن قوی بودم. از اول سال کتاب درسی را می‌خواندم و متناسب با هر بخش سوال حل می‌کردم.


تحلیل آزمون را در چه روزی انجام می‌دادید؟ جمعه یا در روزهای بعد از آزمون؟

من جمعه‌ها بعد آزمون به تحلیل و بررسی آن می‌پرداختم.

 

روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟

در یک دفتر، اشتباهاتم را یادداشت می‌کردم. 

 

در سال ششم چه کارهایی کردید که باعث موفقیت شما در آزمون تیزهوشان شد؟

تست زیاد کار می‌کردم و 6 ماه آخر به صورت جدی درس می‌خواندم.


در سال ششم روزی چند ساعت درس می‌خواندید؟ 

روزی 7ساعت مطالعه می‌کردم و در 6 ماه آخر آن را به روزی 10 ساعت نیز رساندم.


یک تجربه که در مسیر قبولی در آزمون تیزهوشان به شما کمک زیادی کرده، برای دوستان خود بگویید. 

زیاد تلاش کنند.و بدانند که تحلیل آزمون‌ها در یادگیری خیلی موثر است. 


چگونه بین مطالعه‌ی درس‌های مدرسه و درس استعداد تحلیلی(هوش) تعادل را حفظ می‌کردید؟ 

من معمولاً 2 ساعت درس‌های مدرسه را می‌خواندم بعد تست‌های هوش می‌زدم.


دفتر برنامه‌ریزی را تکمیل می‌کردید؟ دفتر برنامه‌ریزی چه کمکی به شما می‌کرد؟

بله، خیلی عالی بود در زمان بندی برای درس خواندن و تست زدن به من کمک کرد. می‌توانستم آخر هر هفته نگاه کلی به ساعت مطالعه‌ام داشته باشم.


برنامه‌ریزی خود را چگونه انجام می‌دادید؟ روزانه یا هفتگی یا بعد از هر آزمون؟ 

من به صورت روزانه برنامه‌ریزی می‌کردم. هر روز برای خودم هدفگذاری می‌کردم و خودم را برای انجام آن مجبور می‌کردم.


اگر در درسی نمره‌ی کامل نمی‌گرفتید، واکنش پدر و مادرتان چه بود؟ 

آن‌ها به گونه‌ای با من برخورد می‌کردند که همیشه به فکر جبران آن باشم.


آیا در امتحانات نیم‌سال اول تمرین تستی هم داشتید؟ تست جدید می‌زدید یا تست‌های نشان‌دار را کار می‌کردید؟ 

خیر، از نیمه دوم بهمن ماه با تست جدید شروع کردم.


آیا در دوران طلایی نوروز برای قبولی در آزمون تیزهوشان برنامه‌ی مشخصی داشتید؟ 

کل عید را با برنامه مطالعه داشتم.


بعد از عید چه برنامه‌ای برای آمادگی آزمون تیزهوشان داشتید؟ 

فقط تست کار کردم و به دوره و مرور تست‌ها پرداختم.


در ماه آخر روزانه چند تست می‌زدید و چگونه تست‌ها را تحلیل می‌کردید؟ 

800تا تست زدم. اشتباهاتم را بررسی می‌کردم.


هدف شما از اینکه دوست داشتید در مدارس تیزهوشان قبول شوید چه بود؟ 

هدفم این است که در آینده دکتر شوم.


چه تفریح و سرگرمی‌ در سال قبل داشتید؟ 

بیشتر اوقات برای گردش به طبیعت می‌رفتیم.


دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟

 بله، در مسابقات تکواندو و احکام برنده شده‌ام.


وقتی در طول سال خسته می‌شدید یا انگیزه‌تان را از دست می‌دادید، برای بیشتر شدن انگیزه‌تان چه کار می‌کردید؟ 

بله، با خودم فکر می‌کردم جایی که من خسته شدم یک نفر دیگر در حال درس خواندن است پس دوباره با انگیزه‌تر شروع می‌کردم.


از کدام‌یک از معلم‌های خودتان می‌خواهید تشکر کنید؟ معلم چه درسی هستند؟ دلیل تشکر شما چیست؟

ازدکتر آیدین استاد تبریز به‌خاطر زحماتی که کشیدن تشکر می‌کنم.


قبل از دوران دبستان پدر و مادر برای شما کتاب می‌خواندند؟ چه کتاب‌هایی؟ 

بله، کتاب داستان می‌خواندند.


از چه زمانی برای قبولی در تیزهوشان جدی شدید؟

ازبهمن ماه برای قبولی در تیزهوشان جدی‌تر تلاش کردم.

 

 

Menu