چند از ده (سطح دشواری) درس زبان انگلیسی در آزمون 27دی98

هدف‌گذاری چند از 10 با توجه به اهمیت ویژه‌ای که به هر درس می‌دهد، دانش‌آموزان را برای رسیدن به اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت کمک می‌کند.

چند از ده (سطح دشواری)  درس زبان انگلیسی در آزمون 27دی98


چند از ده (سطح دشواری)  درس زبان انگلیسی درآزمون 27دی98


هدف‌گذاری چند از10 با توجه به اهمیت ویژه‌ای که به هر درس می‌دهد،‌ دانش‌آموزان را  برای رسیدن به اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت کمک می‌کند. هرکسبا توجه به بازة ترازی خود، از هر 10 سؤال، به 1 تا چند سؤال می‌تواند پاسخ دهد وبا در نظر گرفتن این چند از 10 می‌تواند ترازش را حفظ یا ارتقا بخشد.


·        جدول چند از10 در آزمون روی جلد دفترچه سؤال درج می‌شود و شما در هر آزمون با نگاه به آن می‌توانیدهدف‌گذاری نمایید که در هر تراز به هر درس چند سؤال را پاسخ دهید.


ماهيت سيستم چند از ده:


برايارزيابي دشواري يا آساني سؤال‌هاي آزمون از سيستم دهدهي استفاده مي‌شود. در اينسيستم مشخص شده است که دانش‌آموزان هر بازه‌ي تراز در هر درس به چند سؤال از 10 تابايد پاسخ دهند.


 


رنگ ها در هر سیستم چند از ده به چه معنا است؟


 آبي     ساده: نسبت به چنداز ده در آزمون،  دو واحد سادهاست.


 سبز    نسبتا ساده: نسبت به چند از ده این درس در آزمون یک واحد ساده است.


سفید   منطبق:  منطبق با چند از 10 درس در آزمون بوده است.


 زرد     نسبتا دشوار:  نسبت به چنداز ده این درس در آزمون یک واحد دشوار است.


 قرمز   دشوار: نسبت به چنداز ده این درس در آزمون دو واحد دشوار است.


 


چه چیزی در این سیستم دهدهی  اهمیت دارد و باید به آن توجه کنید؟


1-   به وجود هر رنگ توجه کنید:


به عنوان مثال اگر رنگ قرمز در طول میله وجود نداشته باشد، ‌به اینمعناست که ‌‌سؤالی که دو واحد یا بیشتر نسبت به مصوب دشوار بوده باشد، در این درس وجودنداشته است.


2-   به طول رنگ ها توجه کنید.


به عنوان مثال هر چقدر طول یک رنگ نسبت به رنگ‌های دیگر در نمودارمیله‌ای بیشتر باشد، یعنی سطح دشواری آزمون بیشتر به آن سمت گرایش دارد. مثلا درنمودار میله‌ای  زیر طول رنگ زرد بیشتراست، ‌یعنی آزمون بیشتر به سمت سطح نسبتا دشوار گرایش داشته است.


سطح این درس در آزمون 27دی برای شما چگونه بوده و  چند تا از 10 سؤال را پاسخ صحیح داده‌اید؟


 


دوازدهم تجربی:


آزمون 27دی در مقطع دوازدهم تجربی و در هر 4 تراز7000، 6250، 5500 و 4750 کاملاً با پیش‌بینی چند از ده منطبق بوده است و دانش‌آموزاندر این ترازها توانسته‌اند به تعداد سؤالات مدنظر پاسخ بدهند.


دوازدهم ریاضی:


سطح دشواریدرس زبان در این مقطع برای دانش‌آموزان تراز 5500 و 4250 منطبق با پیش‌بینی چند ازده بوده است، اما برای دانش‌آموزان تراز 6250 و 7000 یک واحد نسبت به پیش‌بینیدشوارتر بوده است.


فارغ‌التحصیل:


در این مقطع سطح سؤالات برای ترازهای 4750 و5500 و 6250 نسبتاً ساده بوده است، اما برای دانش‌آموزان با تراز 7000 سطح سؤالاتمنطبق با پیش‌بینی دهدهی بوده است.


منحصراً زبان:


در این مقطعسطح سؤالات در تراز 5500 و 4750 منطبق با پیش‌بینی بوده است اما در تراز 6250نسبتا دشوار بوده است و در تراز 7000 دشوار بوده است.


یازدهم تجربی:


سؤالات در اینمقطع در تراز 4750  منطبق با پیش‌بینی چنداز ده بوده است، اما برای ترازهای 5500 و 6250 یک واحد دشوارتر بوده است. در تراز7000 سؤالات دشوار بوده است.


یازدهم ریاضی:


سؤالات برای دانش‌آموزان این مقطع تقریباً منطبقبوده است و فقط برای دانش‌آموزان تراز 4250 یک واحد دشوار بوده است.


دهم تجربی:


در این مقطع سطحسؤالات برای دانش‌آموزان تراز 5500 و 4250 منطبق با پیش‌بینی دهدهی بوده است و برایدانش‌آموزان تراز 6250 و 7000 یک واحد سؤالات نسبت به پیش‌بینی دشوارتر بوده است.


دهم ریاضی


در این مقطعسطح سؤالات برای دانش‌آموزان تراز 6250 و 7000 یک واحد دشوار بوده است و برای دانش‌آموزانتراز 5500 و4250 سؤالات نسبت به پیش‌بینی یک واحد ساده‌تر بوده است.


 


فاطمه فلاحت پیشه
نويسنده : فاطمه فلاحت پیشه
Menu