بازخوانی و بازیابی

دانش‌آموزان هنگام مطالعه همیشه نگران این موضوع هستند که آیا این حجم زیاد مطالب تا روز کنکور به یادشان خواهد ماند یا خیر.

بازخوانی و بازیابی

دانش‌آموزان هنگام مطالعه همیشه نگران این موضوع هستند که آیا این حجم زیاد مطالب تا روز کنکور به یادشان خواهد ماند یا خیر.

این مطلب به دو شرط پاسخ مثبت و موفقیت‌آمیز خواهد داشت:

شرط 1) دقت به منحنی فراموشی: این پاسخ از نظریه‌های روان‌شناسی یادگیری گرفته شده است و اشاره به زمان‌های مرور اصلی دارد.

شرط 2) هنگام مرور مطالب، بازیابی را بر بازخوانی ترجیح دهید.

در روش بازیابی با مرور معکوس تلاش بر این است که مطالبی را که بار اول خواندیم، از حافظه‌ی خود فرابخوانیم که ابزار در این موضوع حل تست است.

مرور در این روش، یادگیری و به خاطر سپردن مطالب را کارآمدتر می‌کند و با پاسخ اشتباه، شناخت دقیقی نسبت به آن‌چه نمی‌دانید پیدا می‌کنید و می‌دانید چه‌طور دوباره آن مباحث را مطالعه کنید.

بازیابی بهترین روش برای بازخوانی است.

Menu