سخنان کاظم قلم‌چی در جلسه‌ی نفرات برتر 19 آذر 95 + فایل صوتی

سخنان کاظم قلم‌چی در جلسه‌ی نفرات برتر 19 آذر 1395 را در زیر بخوانید...

سخنان کاظم قلم‌چی در جلسه‌ی نفرات برتر 19 آذر 95 + فایل صوتی

سخنان کاظم قلم‌چی در جلسه‌ی نفرات برتر 19 آذر 1395

موضوعات جلسه:

1- تفاوت کسانی که غیبت می‌کنند و کسانی که حضور دارند.

به دانش‌آموزان اخطار می‌دهم که از مدرسه و آزمون‌ها غیبت نکنید. بهترین‌های سال گذشته کسانی بودند که اصلا غیبت نداشتند. محمدامین روانبخش رتبه 2 کشوری کنکور تجربی 95 مطلقا غیبت نداشت.

2-سخت‌کوشی و تلاش

قبلا نیز به این مدل اشاره کردیم که در درسی که پیشرفت نکردید و از نتیجه‌ی خودتان ناراضی هستید اول از خودتان بپرسید چقدر برایش زحمت کشیدید. دوم این‌که آیا منابع خودتان را درست انتخاب کردید؟ سومین عامل این است که چقدر ذهن شما شفاف است و در مورد روش‌های درس خواندنتان وضوح و شفافیت دارید و می‌توانید روش‌های خودتان را بیان کنید.

3-منابع مطالعاتی به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل پیشرفت که موضوع اصلی این جلسه است.

سخنان کاظم قلم‌چی در جلسه‌ی نفرات برتر 19 آذر 95 + فایل صوتی

اهمیت حضور

در آزمون بین‌المللی تیمز که نتایج آن اخیرا منتشر شده است، نتایج ترازشان کسانی که غیبت داشته‌اند بدتر است. اختلاف تراز بین کسی که اصلا غیبت نداشته با کسی که ماهی یک غیبت داشته است 700 نمره‌ی ترازی است. در عربستان فقط 32% دانش‌آموزانشان اصلا غیبت نکرده‌اند. در ایران 70% دانش‌آموزان اصلا غیبت نداشته‌اند و 22 % ماهی یک‌بار غیبت داشته‌اند. به بهانه‌های مختلف از مدرسه و آزمون‌ها غیبت نکنید. به دانشجوها نیز می‌گویم که در جلسات دانشگاه غیبت نکنید.

فرق دو آزمون تیمز و پرلز در این است که سوالات ریاضی و علوم تیمز براساس کتاب درسی است ولی پیزا براساس آن نیست.

در گزارش پیزا نیز که برای دانش‌آموزان 15ساله برگزار می‌شود، تمام کشورهایی که بهترین نتایج را دارند کسانی هستند که غیبت نمی‌کنند.

رتبه‌های برتر کشور در سال گذشته نیز غیبت کمتری داشته‌اند یا اصلا غیبت نداشته‌اند به عنوان مثال محمدامین روانبخش رتبه 2 کشوری کنکور تجربی 95 اصلاغیبت نداشته است یا محمداحمدی رتبه‌ی 1 کشوری تجربی. هم‌چنین با توجه به رتبه و تراز برترهای سال‌های گذشته در آزمون مشابه می‌بینید که برخی از آن‌ها به مرور زمان توانسته‌اند پیشرفت کنند پس شما هم می‌توانید به عنوان مثال رتبه‌ی امیرحسین طبیبیان در آزمون مشابه سال گذشته 303 بوده است و در نهایت موفق به کسب رتبه‌ی 6 کشوری تجربی شد. او نیز یکی از برترهایی است که در آزمون‌ها هیچ غیبتی نداشت. مهتا ستاریان رتبه‌ی 5 کشوری تجربی که از سوم راهنمایی در آزمون‌های کانون شرکت می‌کرد نیز در سال آخر هیچ غیبتی در آزمون‌ها نداشت. همین‌طور عرفان پازوکی رتبه‌ی 9 کشوری تجربی و پارسا سیفی رتبه‌ی 4.

....................................................................

رتبه‌های برتر کنکورهای سال‌های اخیر و منابع مطالعاتی آن‌ها:

سخنان کاظم قلم‌چی در جلسه‌ی نفرات برتر 19 آذر 95 + فایل صوتی

رتبه‌های برتر به ترتیب از راست به چپ: محمدجواد براتی مقدم، آرمین گلچین، مهلا میرزایی، حمید محدثی گنجی


گفتگو با مهلا میرزایی رتبه‌ی 71 منطقه‌ی 1 رشته‌ی تجربی که فیزیک را در کنکور 100 درصد پاسخ داده است:

از سوم دبستان در آزمون‌ها شرکت می‌کردم و 2 سال (یک‌بار در دبیرستان و یک بار در راهنمایی) در آزمون‌ها شرکت نکردم و الان بیان می‌کنم که پشیمان هستم و کاش در آن دو سال هم شرکت می‌کردم.

چه طور شد که در آزمون‌ها شرکت کردید؟

همه‌ی کسانی که در آزمون شرکت می‌کردند کنکوری بودند و من و خواهرم تنها کسانی بودیم که از پایه در آزمون‌ها شرکت می‌کردم یعنی تنها دفترچه سوال ابتدایی برای من و خواهرم می‌آمد. من از سوم دبستان از تهران به چابهار رفته بودم و آزمون‌ها به من و خواهرم کمک می‌کرد بدانیم وضعیت علمی ما در سطح کشور چقدر است.

فیزیک و ریاضی را دوست داشتم اما فقط دوست داشتن کافی نبود و برای آن‌ها زمان کافی اختصاص می‌دادم 6 ساعت در هفته فیزیک می‌خواندم و در مدت 6 ساعت مطالعه‌ی فیزیک هم تمرکز کامل روی درس داشتم و اصلا زمان پرت نداشتم.

شما چه کار می‌کردید که پرش ذهن در حین مطالعه نداشتید؟

یکی از عوامل ایجاد محیط مناسب است به طوری که کمتر حواسم پرت شود و دیگر این‌که به ازای هر پرش ذهنی شخص خودش را سرزنش کند مثلا من اگر 10 دقیقه پرش ذهنی داشتم با خودم می‌گفتم می‌توانستم در این زمان 3 تست حداقل بزنم و خودم را سرزنش می‌کردم.

شما خودتنظیمی داشتید. خودتنظیمی دوبال دارد یکی فراشناخت و دیگری مدیریت هیجانات است (تنظیم مغز و اراده). شما گفتید خودتان را سرزنش می‌کردید و یک مدل خودتنظیمی برای خودتان طراحی کرده بودید شما از چه زمانی به این نتیجه رسیدید که باید تمرکز داشته باشید؟

از دوم دبیرستان. متوجه شدم هر چه بازه‌ی زمانی کمتر می‌شود به نتیجه‌ی بیشتری می‌رسیم و زمان استراحت بیشتری می‌توانیم داشته باشیم.

و اما چگونه توانستم فیزیک را در کنکور 100 درصد بزنم:

درس هر روز را همان روز می‌خواندم. در پیش‌دانشگاهی دبیر 4 سال دبیرستان را مرور می‌کند و من از این موضوع استفاده می‌کردم و هر روز که تدریس می‌کردند مرور می‌کردم. هم‌چنین کتاب درسی را حتما می‌خواندم چون از فیزیک هم سوالات حفظی مطرح می‌شود و هم این‌که با مطالعه‌ی کتاب درسی، خیالم راحت می‌شود که به سوالات و تست‌هایی که از کتاب درسی مطرح شود مسلط هستم.

گاهی در برخی از مطالب مشکل‌های درسی من در فیزیک با پرسش از دبیر هم حل نمی‌شد برای این کار از درس‌نامه استفاده می‌کردم.

اگر درس را متوجه نمی‌شدم درس‌نامه‌ی کتاب درسی بعد کتاب‌های دیگر را مطالعه می‌کردم وقتی یک نکته در دو کتاب تست مطرح می‌شود آن را مهم تلقی می‌کردم من فرمول‌های اصلی را فقط یاد می‌گرفتم وعلاقه‌ای به حفظ کردن همه‌ی فرمول‌ها نداشتم به همین دلیل وقتی یک فرمول در دو کتاب تست گفته شده بود یادداشت می‌کردم و آن را حفظ می‌کردم. بهترین کتاب تست کنکور 30 سال فیزیک کنکور است و برای تست زدن از آن استفاده می‌کردم. بعد تست زدن پاسخ‌نامه را مرور می‌کردم و اگر راه‌حل پاسخ‌نامه سریع‌تر از روش من بود یا تست‌هایی را غلط زده بودم یادداشت می‌کردم و در دوران جمع‌بندی مرور می‌کردم.

در دوران جمع‌بندی از کتاب سه‌سطحی استفاده کردم که خیلی مفید بود چون تعداد تست های کتاب‌ها سه‌سطحی فیزیک کم است و دید وسیع‌تری به ما می‌دهد.

در ماه خرداد کتاب درسی را باز مرور کردم و مطمئن شدم که تمام حفظیات کتاب‌های درسی را بلد هستم. در نهایت در کنکور می‌دانستم من زحمتم را کشیده‌ام و نتیجه را به خدا سپردم.

....................................................................

گفتگو با آرمین گلچین رتبه‌ی 7 کشور و رتبه‌ی 3 منطقه‌ی 1 کنکور تجربی 95:

من تاکید اصلی زیستم بر کتاب درسی بود و در کنکور این درس را 86.7 درصد پاسخ دادم. برای زیست تنها کتاب‌های تستم کتاب‌های آبی و سه‌سطحی فیزیک بودند. بعد از کتاب درسی از کتاب آبی استفاده می‌کردم تمام تست‌هایش را یک بار می‌زدم و پاسخ را بررسی می‌کردم و نکات را در کتاب درسی نوشتم. در دفعات بعدی فقط نکاتی را که در کتاب درسی نوشته بودم مرور می‌کردم و نکات آزمون کانون را هم در کتاب درسی می‌نوشتم. درس‌نامه‌ها و خلاصه‌های این کتاب نیز خیلی مفید بود و همیشه کتاب درسی را مرور می‌کردم.

اصلا سراغ کتاب‌های دیگر نرفتید؟

نه. وقتی می‌دیدم در آزمون‌های کانون نتیجه می‌گرفتم نیاز به استفاده از کتاب‌های دیگر ندیدم. تاکید اصلی من بر کتاب درسی بود.

سهم کتاب درسی در این درس برای شما چند درصد بود؟

80 درصد کتاب درسی بود و چون در یک‌بار خواندن کتاب درسی خیلی از نکات را بار اول متوجه نمی‌شویم کتاب‌های آبی و سه‌سطحی به من برای درک بهتر مطالب کمک می‌کرد.

در کتاب آبی تست‌های قبلی آزمون‌های کانون را نیز گنجانده‌ایم. این سوالات چه کمکی به شما کردند؟

همه می‌دانند که سوال‌های کانون استاندارد هستند و حسن آن‌ها این بود که تاحالا آن‌ها را ندیده بودیم ولی سوالات کنکور تا حدی مشابه هم هستند.

ما هرسال به دانش‌آموزان در مورد این‌که با مواردی که تاکنون در کنکور از آن‌ها سوالی هنوز نیامده چه‌کار کنند می‌گوییم از آن بخش‌ها در آزمون‌های کانون سوال طرح می‌شود که می‌تواند به آن‌ها کمک کند.

از کتاب‌های سه‌سطحی چگونه استفاده می‌ کردید؟

کتاب سه‌سطحی زیست را آزمون به آزمون کار می‌کردم و کتاب سه‌سطحی فیزیک را در دوران جمع‌بندی استفاده کردم.

یکی از خلاقیت‌های شما این بود که ارتباطی بین کتاب درسی و کتاب آبی ایجاد کردید. چه زمانی به قطعیت نسبی رسیدید که این روش، روش مناسبی برای مطالعه‌ی شما در درس زیست است؟

خودم به مرور زمان این راه را پیدا کردم در دوم دبیرستان راه مطالعه‌ی زیست را بلد نبودم و خیلی از راه‌ها را امتحان کردم و به نتیجه رسیدم. سال سوم دبیرستان روش مطالعه‌ی زیست من قطعی شد.

توصیه‌ی ما هم به دانش‌آموزان این است که از آزمون و خطا برای یافتن روش‌ مطالعه‌ی مخصوص خودتان هراس نداشته باشید.

از چه سالی به کانون آمدید و چه طور شد که به طور پیوسته در آزمون‌های کانون شرکت کردید؟

از سوم راهنمایی به کانون آمدم و 5 سال دانش آموز کانون بودمف در سوم راهنمایی به اصرار خانواده در آزمون‌ها شرکت کردم ولی بعد از آن خودم شرکت کردم.

....................................................................

گفتگو با محمدجواد براتی مقدم رتبه‌ی 3 منطقه‌ی 3 و رتبه‌ی 14 کشوری رشته‌ی تجربی در مورد منابع فیزیک:

از چه سالی به کانون آمدید؟

از سال دوم دبیرستان از شیروان عضو کانون بودم.

تاکنون در شیروان رتبه‌ی برتر داشته‌اید؟

در سال 92، مریم مجرد ثانی از شیروان موفق به کسب رتبه‌ی 4 کشوری در رشته‌ی تجربی شدند.

برای فیزیک از کدام کتاب استفاده می‌کردید و روش شما چگونه بود؟

برای تست‌ها از کتاب آبی پایه و پیش فیزیک کانون استفاده می‌کردم خلاصه درس‌ها را برای مرور و خلاصه‌نویسی استفاده می‌کردم و در دوران جمع‌بندی استفاده می‌کردم. نکته‌ی مثبت دیگری که این کتاب‌ها داشت این بود که شامل سوالات آزمون‌های کانون بود. هم‌چنین پاسخ‌نامه‌ی کتاب کاملا تشریحی بود هم خیلی جامع و کامل توضیح داده شده بود که حتی در افزایش سرعت عمل خیلی به من کمک می‌کرد.

فیزیک را در کنکور چند درصد پاسخ دادید؟

 90 درصد زدم.

در آزمون‌های کانون وضعیت پاسخ‌دهی شما به سوالات چگونه بود؟

در آزمون‌های کانون بین 8 تا 10 از 10 به سوالات پاسخ می‌دادم.

آیا به تثبیت روش در این درس رسیدید؟

از سال دوم دبیرستان که به صورت جدی شروع کردم برای کنکور خواندن داشتم آزمون و خطا می‌کردم و این آزمون و خطا کردن تا پایان سال طول می‌کشید و بعد از آن به طور مشخص می‌دانستم دیگر باید به چه روشی درس بخوانم. سال سوم روش مطالعه‌ی من در این درس تثبیت شده بود.

پدرو مادرم هر دو دبیر فیزیک هستند ولی بیشتر خودم درس می‌خواندم و برای رفع اشکال از آن‌ها سوال می‌کردم.

آیا پیش آمد روشی را آن‌ها به شما پشنهاد کنند و شما روش دیگری را امتحان کنید و با آن نتیجه بهتری کسب کنید؟

بله مثلا پدرم تاکید داشت روش‌های تشریحی را بیشتر امتحان کنم ولی من دنبال راه‌های تستی و کوتاه بودم.

وضعیت فیزیک شما در آزمون‌های کانون چگونه بود؟ آیا همیشه در این درس قوی بودید یا به مرور پیشرفت کردید؟

در دوم دبیرستان درگیر آزمون و خطا بودم و به پایان سال که نزدیک می‌شدیم روشم تثبیت ‌شد. اول وضعیت فیزیک من نوسانی بود یعنی بسته به مباحث خاص می‌توانستم خوب پاسخ بدهم ولی بعدا بین 8 تا 10 از 10 پایدار باقی‌ ماند.

....................................................................

گفتگو با حمید محدثی گنجی رتبه‌ی 48 منطقه‌ی 1 رشته‌ی انسانی در مورد منابع رشته‌ی انسانی:

من سال گذشته در تمام جلسات برترهای تهران حضور داشتم و یک بار هم در مورد بازیابی در این جلسات صحبت کردم.

بازیابی اطلاعات

شما گفتید بازیابی بهتر از بازخوانی است و بهترین بازیابی، آزمون دادن است که سرجلسه‌ی آزمون اتفاق می‌افتد. یکی از روش‌های بازیابی من این بود که در مسیر مدرسه تا منزل به مدت 20 دقیقه در مورد درس‌های مفهومی‌تر مثل فلسفه با دوستانم صحبت می‌کردیم و راجع به آن‌چه دبیرمان و کتاب‌ها گفته‌ بودند بحث می‌کردیم و این یک مدل از بازیابی من بود.

درصورتی در جلسه‌ی آزمون می‌توانید یاد بگیرید که استرس نداشته باشید و از دل سوالات یاد بگیرید. بازیابی به این معناست که شما از روش‌های مختلف به یک هدف مشترک برسید (مشابه رسیدن به یک مقصد از مسیرهای مختلف).

اضطراب خیلی مهم بود من در جلسه‌ی کنکور هم اصلا اضطراب نداشتم و حتی در جلسه‌ی کنکور استرس دیگران من را آرام‌تر می‌کرد، در کنکور من ردیف آخر نشسته بودم و می‌دیدم برخی از دانش‌آموزان واقعا نگران بودند درحالی‌که من آرامش داشتم. بازیابی حتی در جلسه‌ی کنکور هم به من کمک کرد چراکه حتی بازیابی سر جلسه کنکور هم داشتم به این صورت که با دیدن برخی از سوالات با خودم می‌گفتم چقدر خوب است که این مدلی سوال طرح کنیم بخصوص در درس دینی یا یک سوال فلسفه را خیلی دوست داشتم.

شما به رشته‌ی علوم قضایی رفته‌اید درست است؟ با این نگاه ژرفی که دارید بهتر است پژوهش‌گر شوید.

به قضاوت و این رشته خیلی علاقه دارم.

کتاب‌های آبی تخصصی رشته‌ی انسانی 

من تمام کتاب‌های آبی را تهیه کردم. کتاب آبی اقتصاد خیلی برای من مفید بود هم پاسخ تشریحی آن خیلی عالی بود و هم درس‌نامه‌های آن چون خیلی خلاصه و خوب بود. درس‌نامه‌های آن بخصوص در برخی از قسمت‌های خاص حتی شب کنکور به من کمک کرد و شب کنکور دو موضوع را از آن مرور کردم. این کتاب تیپ‌بندی خوبی داشت سوال‌های تالیفی آن کاملا از آزمون‌های کانون بود و پاسخ تشریحی آن هم برایم خیلی مفید بود طوری‌که گاهی بیش از 15 دقیقه سر پاسخ‌ها بودم چون به من روش حل تست می‌داد، درواقع من روش‌های زیادی را از کتاب آبی استخراج کرده بودم.

در کتاب آبی عربی تخصصی درس‌ها از ساده به دشوار آمده بود و در حین کار کردن با  این کتاب کاملا حس می‌کردم دارم نکاتی را یاد می‌گیرم. هم‌چنین سوالات را به صورت بخش‌های جداگانه آورده بود که بهتر می‌توانستم از آن‌ها استفاده کنم. من دنبال کشف نکات از کتاب‌ها بودم.

همه‌ی سوالات را یک‌باره حل نمی‌کردم و سوالات را یک‌باره هدر نمی‌دادم بلکه در بازه‌های مختلف حل و مرور می‌کردم.

ما هم به دانش‌آموزان توصیه می‌کنیم برای مرور خودتان نقشه‌ی زمانی داشته باشید. بازه‌های مرور شما به چه صورت بود؟

بیشتر به تشخیص خودم بود.

توصیه می‌کنم از جعبه‌ی لایتنر و به‌یاد برای مرور خودتان حتما استفاده کنید. از خودتان بپرسید در چه بازه‌های زمانی مرور کنم؟ یکی از بهترین نقشه‌های زمانی ایستگاه‌های جبرانی آزمون‌های کانون است که به شما می‌گوید در آن‌ها باید مرور کنید و ما این موضوع را حل کرده‌ایم. شما باید نقشه‌ی زمانی برای مرورتان داشته باشید.

در دوران جمع‌بندی به روش 3 روز یک‌بار عمل کردم در آزمون‌های مهم‌تر مصر بودم که حتما 3 روز یک‌بار باشد ولی برخی از آزمون‌ها را تصمیم گرفتم 2روز یک‌بار کار کنم. بهترین کتاب هم کتاب زرد اختصاصی بود.

کتاب‌های زرد 

درصد پاسخ‌گویی که در کتاب‌های زرد و سه‌سطحی آورده شده بود به من آرامش می‌داد مثلا وقتی سوالی را نمی‌توانستم پاسخ بدهم به درصد مراجعه یا درصد پاسخ نگاه می‌کردم و می‌دیدم فقط 1 درصد دیگران به آن سوال پاسخ داده‌اند و پاسخ‌نامه‌ها در خلاصه نویسی به من کمک می‌کرد.

کتاب نوروز

کتاب نوروز را کانون به ما هدیه داده بود که خیلی به من کمک کرد و بعد نوروز یک جهش بسیار بزرگ داشتم. چون تراز من در آزمون 8 بهمن زیر 7000 شد و با خودم گفتم در ایستگاه نوروز باید جبران کنم و عید جایی نرفتیم و از آن استفاده کردم و هر روز از کتاب نوروز استفاده کردم. این کتاب نکات جدیدی را به من یاد می‌داد و از این جنبه به من کمک می‌کرد و به من آرامش می‌داد در نهایت نه تنها توانستم به ترازهای قبلی خودم برگردم بلکه افزایش تراز هم پیدا کردم.

کتاب‌های سه‌سطحی تخصصی انسانی

من از کتاب‌های سه‌سطحی عربی تخصصی و فلسفه و ریاضی نیز استفاده کردم. درصد پاسخ‌گویی کتاب‌های سه‌سطحی به من آرامش می‌داد به این صورت که وقتی نمی‌توانستم سوالی را پاسخ بدهم می‌دیدم فقط 2 و 3 درصد از دانش‌آموزان توانسته‌اند به آن‌ها پاسخ صحیح بدهند به من دلگرمی می‌داد. اول سوالات دشوارتر را پاسخ نمی‌دادم و وقتی سوالی را نمی‌دانستم هر چند ناراحت می‌شدم ولی باز هم بیشتر روی کشف نکته از سوالات تاکید داشتم.

سه‌سطحی بودن سوالات در این کتاب‌ها معقول انتخاب شده بود؟ آیا وقتی آمار را می‌دید با استنباط شما هم‌خوانی داشت؟

 بله.

اول فکر می‌کردم چیدمان سوالات در این کتاب‌ها باید براساس پاسخ صحیح باشد ولی بعدا فهمیدم به همین روشی که چیده شده است (براساس درصد مراجعه) درست و معقول‌تر است.

حضورتان در جلسات برترها چگونه بود و آیا می‌توانید به نکته‌ای اشاره کنید که از آن جلسات به شما خیلی کمک کرد؟

پارسال در تمام جلسات برترها حاضر بودم. در این جلسات، علاوه بر نکاتی که شما می‌گفتید و برایم مفید بود حضور و همراهی مادرم بود که خیلی به من کمک می‌کرد چرا که با او گفتگو می‌کردم حتی الان هم درس‌های دانشگاه را باز به او توضیح می‌دهم و با هم گفتگو می‌کنیم.

....................................................................

صحبت های دانش آموزان برتر درباره منابع مطالعاتی

سیده هانیه حسینی هستم با تراز 6860. برای فیزیک دو کتاب استفاده می‌کنم آبی و سه‌سطحی. سال گذشته کنکور دادم و فیزیک را 38% زده بودم امسال این درس نقطه قوت پایدار تبدیل شده است. اول درس‌نامه را مرور می‌کنم و بعد از کتاب 10 سال تست می‌زنم. اول کتاب 30 سال فیزیک را داشتم ولی وقتی دیدم سوالات سال‌های خیلی قبل با کنکورهای جدید خیلی فرق کرده است و از لحاظ زمانی تصمیم گرفتم کتاب 10 سال فیزیک را کار کنم. تعداد تست‌ها را بین روزهایی که فیزیک دارم تقسیم می‌کنم و به مرور کار می‌کنم. هم‌چنین برنامه‌ی هفته‌ی اول و دوم متفاوتی دارم.

آرش صالح‌نیا هستم با تراز 6300 آغاز کردم و افزایش تراز داشتم به میانگین تراز حدودا 6500 رسیدم. در درس زیست، جزوه‌ی دبیر ما دو بخش داشت پیش‌خوانی و اسلاید. من از قسمت پیش‌خوانی در سطح کتاب است، در قسمت‌هایی که ضعف داشتم استفاده کردم. در یک سری از مباحث بسته به ضعفم، از پیش‌خوانی که دیگران خیلی به آن توجه نمی‌کنند، استفاده کردم. این پیش‌خوانی سبب می‌شد ذهنم آماده شود و پیش‌زمینه را ایجاد می‌کرد تا مطالب را بهتر متوجه شوم. بعد از جزوه، در برخی از دروس بسته به ضعفم مباحث را می‌خواندم از کتاب آبی تست می‌زدم و نصف آبی را کار کردم بعد کتاب را خواندم و بعد باقی تست‌ها را زدم.

کتاب را گزینشی می‌خواندید یا کامل؟ 

از ابتدا تا  انتها ار می‌خواندم ولی روی قسمت‌هایی که ضعف داشتم تمرکز بیشتری می‌کردم.

سخنان کاظم قلم‌چی در جلسه‌ی نفرات برتر 19 آذر 95 + فایل صوتی

دانش‌آموزان پسر حاضر در جلسه‌ی نفرات برتر 19 آذر 1395

سخنان کاظم قلم‌چی در جلسه‌ی نفرات برتر 19 آذر 95 + فایل صوتی

دانش‌آموزان دختر حاضر در جلسه‌ی نفرات برتر 19 آذر 1395


تهیه و تنظیم

ناهید منجمی

فایل های ضمیمه

بررسی و تحلیل نتایج آزمون های 2015 TIMSS و PISA 2015

گفتگو با مهلا میرزایی رتبه‌ی 71 منطقه‌ی 1 کنکور تجربی با فیزیک 100 درصد

گفتگو با آرمین گلچین رتبه‌ی 7 کشور و رتبه‌ی 3 منطقه‌ی 1 کنکور تجربی 95

گفتگو با محمدجواد براتی مقدم رتبه‌ی 3 منطقه‌ی 3 و 14 کشوری کنکور تجربی در مورد منابع فیزیک

گفتگو با حمید محدثی گنجی رتبه 48 کنکور انسانی درباره منابع گروه انسانی

صحبت های دانش آموزان برتر درباره منابع مطالعاتی خود

Menu