دبستانی‌ها؛ روش مطالعه‌ی خود را برای هر درس پیدا کنید

نگاهی به کارنامه‌ی خود بیندازید. شما در بعضی از درس‌ها نمره‌ی خیلی خوبی گرفته‌اید. بررسی کنید و ببینید که روش شما در آن درس‌ها چه بوده است و چه‌کار کرده‌اید

دبستانی‌ها؛ روش مطالعه‌ی خود را برای هر درس پیدا کنید

دبستاني‌ها؛ روش مطالعه‌ي خود را براي هر درس پيدا کنيد

نگاهي به کارنامه‌ي خود بيندازيد. شما در بعضي از درس‌ها نمره‌ي خيلي خوبي گرفته‌ايد. بررسي کنيد و ببينيد که روش شما در آن درس‌ها چه بوده است و چه‌کار کرده‌ايد که اين نمره را به دست آورديد؛ اما ممکن است در بعضي از درس‌ها از وضعيت خودتان راضي نباشيد و به دنبال راهي براي بهبود نمره‌ي آن درس باشيد. آن را چگونه پيدا مي‌کنيد؟

يک روش اين است که از روش‌هاي موفق خود در يک درس، در درس‌هاي مشابه ديگر استفاده کنيد. ممکن است روشي که در يک درس به شما کمک کرده و نمره‌ي خوبي گرفته‌ايد، در درس‌هاي ديگر هم به شما کمک کند؛ اما روش ديگر اين است که ببينيد دانش‌آموزان ديگر براي آن درس‌ها چه‌کار مي‌کنند. يادگيري از همتايان مي‌تواند به بهبود نمره‌ي شما در آن درس کمک کند.

در اين گزارش با روش دانش‌آموزاني که توانسته‌اند در بعضي از درس‌ها نمرات خود را افزايش دهند، آشنا مي‌شويد. ببينيد کدام روش براي شما مناسب است. شما بايد روش مناسب مطالعه‌ي خود را در هر درس پيدا کنيد و با آن روش درس بخوانيد.

زهرا موسوي، سوم دبستان (درس رياضي):

در درس رياضي از 50% به 80% درصد رسيدم؛ زيرا جدول ضرب را با استفاده از جعبه‌ي به‌ياد به خوبي ياد گرفتم. ترازم از 5600 به 6300 رسيده است.

مليکا فروزنده، چهارم دبستان (درس علوم):

در آزمون‌هاي قبلي 10% مي‌زدم ولي الان 60% مي‌زنم. دليل پيشرفتم اين است که تمام نکاتي را که اشکال دارم کامل وارد کتاب خود‌آموزي مي‌کنم و شب قبل از آزمون مرور مي‌کنم.

آرياناز هرمزي، چهارم دبستان (درس فارسي):

از 40% به 80% رسيدم و دليل پيشرفتم مرور مداوم درس‌ها و استفاده از فلش‌کارت براي اين درس بوده است.

کيانا فرامرزي، چهارم دبستان (درس رياضي):

ابتدا 60% مي‌زدم اما الان 100% مي‌زنم. تعداد تست‌هاي بيش‌تري کار مي‌کنم و از تمام کتاب‌هاي سال چهارم کانون استفاده مي‌کنم.

مهلا عابديني، چهارم دبستان (درس علوم):

ابتدا 50% مي‌زدم اما الان 70% مي‌زنم. روش درست خواندن را از پشتيبانم پرسيدم و فهميدم نحوه‌ي درس خواندن مهم است. ديگر درس‌ها را حفظ نمي‌کنم.

محدثه‌سادات رضوي، پنجم دبستان (درس فارسي):

با استفاده از کتاب اشتباهات متداول و مجموعه دروس، در درس فارسي 30 درصد پيشرفت کردم.

محدثه مدرک، پنجم دبستان (درس رياضي):

در رياضي نمره‌ام را از 20 درصد به 50 درصد رساندم و توانستم با کمک دفتر برنامه‌ريزي ساعت مطالعه‌ام را بيش‌تر کنم و در اين درس پيشرفت داشته باشم.

مريم خالقي، پنجم دبستان (درس فارسي):

در درس فارسي 30 نمره پيشرفت داشتم و نمره‌ام را از 70 درصد به 100 درصد رساندم. بيش‌تر وقتم را صرف خواندن علوم و رياضي مي‌کردم ولي با توصيه‌هاي پشتيبانم براي همه‌ي درس‌ها به طور متعادل تست مي‌زنم.

مبين نثاري، پنجم دبستان (درس رياضي):

در آزمون‌هاي قبل ترازم 5428 بود اما در آزمون‌هاي بعدي با مطالعه‌ي درست کتاب درسي و حل تمرين کتاب سؤالات پرتکرار (دوسالانه)، 400 نمره افزايش تراز داشتم.

آرتين الهامي، پنجم دبستان (درس فارسي):

ابتدا 80 درصد مي‌زدم اما حالا يا 90 يا 100 درصد مي‌زنم. از فلش‌کارت فارسي استفاده مي‌کنم.

هورمهر البرزي، پنجم دبستان (درس رياضي):

ابتدا 60 درصد مي‌زدم ولي حالا 100 درصد مي‌زنم. از دفترچه‌ي غير حضوري استفاده کرده و سؤالات غير حضوري را طبقه‌بندي مي‌کنم.

محمدجواد ذوالفقاري، ششم دبستان (درس رياضي):

درصد درس رياضي‌ام 70 درصد بود ولي در جلسات بررسي کارنامه‌ها شرکت کردم و از آزمون غير حضوري استفاده کردم و توانستم به 100 درصد برسم.

عليرضا هاديان، ششم دبستان (درس رياضي):

رياضي را 40% مي‌زدم زيرا ساعت مطالعه‌ام کم بود. با حل تمرين به 70% رساندم.

الهام سرهنگ‌زاده، ششم دبستان (درس رياضي):

من جزوه‌ي رياضي‌ام را مطالعه نمي‌کردم و بلافاصله سراغ حل کردن کتاب‌هاي کار مي‌رفتم اما اکنون اول جزوه‌ي رياضي‌ام را مطالعه مي‌کنم. درصدم از 40 به 80 رسيده است.

مهدي حضرت‌ قلي‌زاده، ششم دبستان (درس رياضي):

قبلاً رياضي را 60% مي‌زدم زيرا سؤال‌هاي آزمون را بعد از آزمون بررسي نمي‌کردم؛ ولي الان، هم در کلاس جمع‌بندي شرکت مي‌کنم و هم از کتاب تيزهوشان تمرين حل مي‌کنم و توانستم نمره‌ام را به 80% برسانم.

 پوريا دارابي، ششم دبستان (درس رياضي):

قبلاً فقط درس‌ها را سطحي نگاه مي‌کردم ولي الان تمام سؤالات را تک به تک حل مي‌کنم. دفعه‌ي قبل ترازم 5557 بود اما تراز فعلي‌ام 6425 شده است.

صبا حاجي‌احمدي، ششم دبستان (درس رياضي و علوم):

من در درس رياضي خيلي پيشرفت کردم. سال گذشته 30 يا 40 درصد مي‌زدم اما الان 70 يا 60 درصد مي‌زنم. من با استفاده از کتاب دوسالانه، کتاب کار و کتاب آزمون غير حضوري، علوم را از 60 به 80 درصد رساندم.

سيدمحمد دلبري، ششم دبستان (درس رياضي):

من رياضي را 50 درصد مي‌زدم اما در 3 آزمون توانستم درصدم را به 80 درصد برسانم. قبلاً هرازگاهي تمرين حل مي‌کردم ولي الان با برنامه‌ريزي، هر روز تمرين حل مي‌کنم.

نرگس شريعت‌پناه، ششم دبستان (درس رياضي):

اولين ترازم 5669 شد ولي بعد از چند آزمون ترازم به 6108 رسيد. با شرکت در کلاس‌هاي جمع‌بندي آزمون و استفاده از کتاب‌هاي کار رياضي کانون پيشرفت کردم.

 

منبع :

Menu