مصاحبه با مسیح علی‌نژادی؛ دانش‌آموز پایه دوازدهم تجربی از شیراز

این مصاحبه با مسیح علی‌نژادی، دانش‌آموز پایه دوازدهم تجربی از شیراز انجام شده است.

مصاحبه با مسیح علی‌نژادی؛ دانش‌آموز پایه دوازدهم تجربی از شیراز

اطلاعات پایه
• پایه تحصیلی: دوازدهم تجربی
• شهر: شیراز، استان فارس
• تحصیلات پدر: فوق دیپلم
• شغل پدر: کشاورز
• تحصیلات مادر: سیکل
• شغل مادر: خانه‌دار
• سال‌های حضور در کانون: ۳ سال (از ابتدای دهم)
• میانگین تراز: ۶۷۰۰

مصاحبه‌گر: محمدسعید اسدی

گفت‌وگو با دانش‌آموز
• سؤال: هدف شما از شرکت در آزمون‌های کانون چیست؟
پاسخ: من از شرکت در آزمون‌های کانون برای شبیه بودن سؤالات به سؤالات کنکور و آشنایی با تیپ سؤالات متفاوت استفاده می‌کنم.

• سؤال: مهم‌ترین دستاورد و دلیل موفقیت شما در مهرماه چه بود؟
پاسخ: مهم‌ترین دستاورد من در مهرماه افزایش ساعت مطالعاتی و استمرار در انجام برنامه‌های درسی بود.

• سؤال: در آزمون‌ها حضوری شرکت می‌کنید یا آنلاین؟ چرا؟
پاسخ: من در آزمون‌ها به‌صورت حضوری شرکت می‌کنم، چون می‌خواهم بیشتر در فضای آزمون قرار بگیرم.

• سؤال: شما کارنامه آزمون را چه زمانی دریافت می‌کنید؟ حضوری یا صفحه شخصی؟
پاسخ: من کارنامه آزمونم را ظهر از صفحه شخصی‌ام دریافت می‌کنم.

• سؤال: برای پیشرفت در هر آزمون چگونه برنامه‌ریزی می‌کنید؟
پاسخ: من اول عیب‌هایم را پیدا می‌کنم و بعد سعی می‌کنم آن عیب را برطرف کنم و ساعات مطالعه بیشتری را به آن‌ها اختصاص دهم.

• سؤال: روش مطالعه موفق شما در کدام درس است؟ توضیح دهید.
پاسخ: من در درس زیست‌شناسی هر روز زیست می‌خوانم و یک روز در میان تست می‌زنم.

• سؤال: ویژه دوازدهمی‌ها؛ شما به چند زوج درس در آزمون پاسخ می‌دهید؟ کدام درس‌ها؟ چرا؟
پاسخ: من به کل پایه دوازدهم و به یک پایه از دهم یا یازدهم پاسخ می‌دهم و این آزمون را به‌خاطر اتمام دهم به یازدهم جواب دادم؛ دلیل من این است که هم تحلیل آزمون برایم آسان‌تر شود و هم بتوانم با تسلط بیشتری سر جلسه بروم، پس یکی از پایه‌ها را جواب می‌دهم.

• سؤال: با توجه به اهمیت امتحانات و معدل، چه برنامه‌ریزی برای موفقیت در امتحانات مدرسه دارید؟
پاسخ: من با توجه به فورجه و اهمیت امتحانی که داریم، سعی می‌کنم هم درس‌هایی را که معلمان تدریس کرده‌اند بخوانم و هم برای آزمون‌های نوبت اولم برنامه‌ریزی کنم؛ اگر فورجه آزمون کم بود، فقط برای آزمون نوبت اول می‌خوانم.

• سؤال: مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه‌ریزی می‌کنید؟
پاسخ: بله، من مطابق برنامه راهبردی حرکت می‌کنم؛ در هفته اول تسلط بر درس‌های معلمان را هدف قرار می‌دهم و در هفته دوم به مرور برنامه آزمون‌هایی که دارم و همچنین خواندن درس‌های معلمان می‌پردازم.

• سؤال: از کدام کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ از هر یک چه استفاده‌ای می‌کنید؟
پاسخ: من فقط از تصویر پاسخ‌برگ استفاده می‌کنم تا سؤالاتی که غلط زدم را پیدا کنم و از کارنامه اشتباهات برای تحلیل استفاده می‌کنم.

• سؤال: از کدام منابع کمک آموزشی کانون استفاده می‌کنید؟
پاسخ: من از کتاب‌های سه‌سطحی زیست‌شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضی جامع کانون استفاده می‌کنم.

• سؤال: دفتر برنامه‌ریزی دارید؟ تکمیل دفترچه چه کمکی به شما می‌کند؟
پاسخ: من دفتر برنامه‌ریزی دارم و در آن برنامه هفتگی می‌نویسم (گاهی اوقات برنامه روزانه)؛ این دفتر به من کمک می‌کند که اولاً کاری که قرار است انجام بدهم را فراموش نکنم و دوماً بتوانم بهتر و دقیق‌تر به برنامه‌هایم عمل کنم.

• سؤال: تحلیل آزمون را در چه روزی انجام می‌دهید؟ روش شما برای تحلیل چگونه است؟
پاسخ: من تحلیل آزمون را در شب آزمون یا صبح فردای آزمون انجام می‌دهم؛ تحلیل من به این صورت است که در درس‌هایی مثل زیست و خواندنی‌های شیمی، سؤالات را از اول حل می‌کنم—چه درست پاسخ داده باشم، چه غلط و چه نزده باشم. اما در درس‌هایی مثل فیزیک، ریاضی و حل‌کردنی‌های شیمی، فقط سؤالات بدون پاسخ یا غلط‌زده را حل می‌کنم و دنبال جوابشان می‌روم؛ اگر جوابی برایشان پیدا نکردم، ویدئوی تحلیل آزمون را می‌بینم.

• سؤال: منابع و برنامه‌ای که برای آزمون تشریحی استفاده کردید چه بود؟
پاسخ: من بیشتر روزهای هفته ۱ تا ۲ ساعت را به تشریحی‌خواندن—مخصوصاً درس‌های عمومی—اختصاص دادم و در کنارش از منابع پرتکرار کانون استفاده کردم.

Menu