گفتگو با محدثه حق بین : پشتیبان قهرمان پیشرفت درسی پایه12 تجربی

گفتگو با محدثه حق بین : پشتیبان قهرمان پیشرفت درسی پایه12 تجربی از بجنورد2

گفتگو با محدثه حق بین : پشتیبان قهرمان پیشرفت درسی پایه12 تجربی

نام و نام خانوادگی پشتیبان: محدثه حق بین

نام رشته و دانشگاه: دانشگاه فرهنگیان -  آموزش ابتدایی

عیارکانونی:پشتیبان کانون بمدت1سال 

مقطع پشتیبانی: دوازدهم تجربی

نام مدیر: گوهر مرادی


نام مصاحبه گر : محمد محمدیان

گفتگو با محدثه حق بین : پشتیبان قهرمان پیشرفت درسی پایه12 تجربی

1-با توجه به اینکه ۶۷٪ دانش‌آموزان شما پیشرفت داشته‌اند، عملکرد خودتان را توضیح دهید.

تمرکز اصلی من روی ایجاد نظم در مطالعه، پیگیری مداوم و ارتباط صمیمی با دانش‌آموزان و ترغیب آنها به شرکت منظم به صورت حضوری در آزمونها بوده است.


2- دانش‌آموزان شما در کدام درس بیشتر پیشرفت داشته‌اند؟

بیشترین پیشرفت معمولاً در دروسی بوده که دانش‌آموزان با برنامه منظم و تمرین مستمر جلو رفتند؛ به‌ویژه در دروس اختصاصی مثل زیست و شیمی؛چون این درس‌ها با تحلیل آزمون و تمرین هدفمند، رشد قابل توجهی نشان دادند.


3-مهم‌ترین عامل رشد و پیشرفت دانش‌آموزان چه بوده است؟

به نظر من مهم‌ترین عامل، پیوستگی در مطالعه و باور دانش‌آموز به توانایی خودش بوده است. وقتی دانش‌آموز حس می‌کند تنها نیست و کسی مسیر را قدم‌به‌قدم با او بررسی می‌کند، اعتمادبه‌نفسش بالا می‌رود و نتیجه می‌گیرد.


4-فکر می‌کنید این روند رشدی تا چه مدت ادامه‌دار باشد و مستلزم چه چیزی است؟

اگر همین نظم، پیگیری و تحلیل آزمون‌ها ادامه داشته باشد، این روند می‌تواند تا پایان سال تحصیلی و حتی کنکور حفظ شود. شرط اصلی آن ثبات در برنامه، اصلاح اشتباهات و حفظ انگیزه دانش‌آموز است.

5- آیا در مسیر رشد با چالشی مواجه شدید؟ چگونه آن را برطرف کردید؟

بله، گاهی دانش‌آموزان دچار افت انگیزه یا بی‌نظمی می‌شدند. در این مواقع با گفت‌وگوی فردی، بررسی علت مشکل و ایجاد تغییرات کوچک اما مؤثر، سعی کردم فشار را کمتر و انگیزه را بیشتر کنم.


6-کدام آموزه‌های کانون در این پیشرفت مؤثر بوده است؟

تحلیل آزمون‌ها، برنامه راهبردی، نگاه تدریجی به پیشرفت از مهم‌ترین آموزه‌های کانون بوده که نقش زیادی در رشد دانش‌آموزان داشته است.


7-چه منابعی را معرفی کردید و آیا استفاده کردند؟

منابع اصلی کانون مثل کتاب‌های آبی، سه‌سطحی و پرتکرار و تاک را معرفی کردم. اکثر دانش‌آموزان با راهنمایی درست از این منابع استفاده کردند و نتیجه آن را در آزمون‌ها دیدند.


8-آیا با اولیا ارتباط دارید؟ این ارتباط چه تأثیری داشته است؟

بله، ارتباط منظم با اولیا برقرار بوده است. این ارتباط باعث شده خانواده‌ها در جریان روند درسی فرزندشان باشند و با حمایت و همراهی آن‌ها، دانش‌آموز با آرامش و انگیزه بیشتری درس بخواند.

9-برای پیشرفت درسی دانش‌آموزان در مدرسه (نیمسال اول) چه برنامه‌ای دارید؟

تمرکز من بر هماهنگی بین برنامه مدرسه و کانون، مرور منظم مطالب، آمادگی برای امتحانات نیمسال و جلوگیری از انباشته شدن درس‌هاست تا دانش‌آموزان هم در مدرسه و هم در آزمون‌ها نتیجه بهتری بگیرند.

Menu