نام و نام خانوادگی پشتیبان: نرگس مردانی
رتبه کنکور سراسری: 3805
نام رشته و دانشگاه: پرستاری دانشگاه ایران
عیار کانونی: 1 سال
مقطع پشتیبانی: نهم
نام مدیر: پریا آلیانی
مصاحبهگر: مبینا تقی زاده
آیا برنامههای کانون باعث بهبود مهارتهای مطالعه و برنامهریزی دانشآموزان شده است؟
بهطور واضح بله. اکثر دانشآموزان در ابتدای مسیر دید درستی نسبت به برنامهریزی نداشتند، اما با استفاده از برنامههای کانون و پیگیری منظم، به مرور یاد گرفتند چگونه مطالعه هدفمند داشته باشند و زمان خود را بهتر مدیریت کنند.
با توجه به پیشرفت دانشآموزان، نقش خودتان را در این مسیر توضیح دهید.
تمرکز من بیشتر روی همراهی مداوم با دانشآموزان بوده است؛ یعنی بررسی دقیق وضعیت هر فرد، گفتوگوی مستمر، اصلاح روش مطالعه و کمک به ایجاد عادتهای درست مطالعاتی. سعی کردم دانشآموز احساس کند تنها نیست و در مسیر پیشرفت، یک همراه کنار خود دارد.
از نظر انگیزه، اعتمادبهنفس و نظم فردی چه تغییراتی مشاهده کردهاید؟
دانشآموزان نسبت به گذشته باانگیزهتر شدهاند، اعتمادبهنفس آنها با دیدن نتایج مثبت افزایش پیدا کرده و از نظر نظم فردی، بهخصوص در اجرای برنامه و تعهد به آن، پیشرفت قابل توجهی داشتهاند.
دانشآموزان شما در کدام درس بیشترین پیشرفت را داشتهاند؟
بیشترین پیشرفت معمولاً در درسهایی بوده که قبلاً ضعف بیشتری وجود داشته و با تمرکز و برنامهریزی دقیقتر، روند بهتری پیدا کردهاند؛ بهویژه در درس های عمومی.
مهمترین عامل رشد دانشآموزان چه بوده است؟
به نظر من مهمترین عامل، تداوم و ناامید نشدن بوده است. دانشآموزانی که حتی با وجود افتهای مقطعی به برنامه پایبند ماندند، نتیجه بهتری گرفتند.
فکر میکنید این روند تا چه زمانی ادامه داشته باشد و به چه چیزی نیاز دارد؟
اگر همین روند پیگیری، برنامهریزی و انگیزه حفظ شود، این رشد میتواند در طول سال تحصیلی ادامهدار باشد. مهمترین نیاز، استمرار، حمایت خانواده و ارتباط مؤثر بین پشتیبان و دانشآموز است.
آیا در مسیر پیشرفت با چالشی مواجه شدید؟ چگونه آن را مدیریت کردید؟
بله، چالشهایی مثل افت روحیه یا بینظمی وجود داشت. با گفتوگو، دلگرمی، سادهسازی برنامهها و هدفگذاری کوتاهمدت تلاش کردم این مشکلات را مدیریت کنم
کدام آموزههای کانون در این پیشرفت مؤثرتر بوده است؟
آموزههایی مانند برنامه راهبردی، تحلیل آزمون، مرور منظم و دفتر برنامهریزی بیشترین تأثیر را در روند پیشرفت دانشآموزان داشتهاند.
چه منابعی را معرفی کردید و آیا دانشآموزان از آنها استفاده کردند؟
منابع اصلی کانون بهعنوان اولویت معرفی شد و اکثر دانشآموزان با استفاده منظم از این منابع توانستند پیشرفت قابل قبولی داشته باشند.
آیا با اولیای دانشآموزان در ارتباط هستید؟ این ارتباط چه اثری داشته است؟
بله، ارتباط با اولیا باعث شد فضای خانه هماهنگتر با برنامه درسی شود و همین موضوع نقش مؤثری در نظم و پیشرفت دانشآموز داشته است.
برنامه شما برای پیشرفت درسی دانشآموزان در نیمسال اول چیست؟
در نیمسال اول تمرکز اصلی بر هماهنگی با برنامه مدرسه، رفع اشکالات درسی، مرور منظم و آمادهسازی بهتر برای امتحانات خواهد بود.
