گفت و گو با قهرمان پیوستگی فرهام اخوان سلامت

هدف من از شرکت در آزمون‌های کانون، سنجش منظم سطح علمی، ایجاد نظم در مطالعه و آمادگی برای آزمون‌های مهم‌تر مانند تیزهوشان است. آزمون‌های کانون باعث می‌شود نقاط ضعف و قوت خودم را به‌صورت دقیق بشناسم و ب

گفت و گو با قهرمان پیوستگی فرهام اخوان سلامت

نام و نام خانوادگی:فرهام اخوان سلامت

پایه: ششم دبستان

شهر و استان: تهران

شغل و تحصیلات مادر:کارمند -کارشناسی ارشد

شغل و تحصیلات پدر:کارمند -کارشناسی 

میانگین تراز: ۶۰۰۰

سال‌های حضور در کانون:۲سال

تعداد آزمون‌ها: ۳۱آزمون 


مصاحبه‌گر:روژین بزرگ پور


۱. هدف شما از شرکت در آزمون‌های کانون چیست؟

هدف من از شرکت در آزمون‌های کانون، سنجش منظم سطح علمی، ایجاد نظم در مطالعه و آمادگی برای آزمون‌های مهم‌تر مانند تیزهوشان است. آزمون‌های کانون باعث می‌شود نقاط ضعف و قوت خودم را به‌صورت دقیق بشناسم و با برنامه‌ریزی اصولی، پیشرفت تدریجی و مستمر داشته باشم.

گفت و گو با قهرمان پیوستگی فرهام اخوان سلامت

۲. مهم‌ترین دستاورد و دلیل موفقیت شما در نیم‌سال اول چه بوده است؟

مهم‌ترین دستاورد من در نیم‌سال اول، افزایش تراز و منظم شدن روند مطالعه بوده است. دلیل این موفقیت، پایبندی به برنامه راهبردی کانون، انجام منظم تحلیل آزمون‌ها و همراهی مؤثر پشتیبان بوده که باعث شد اشتباهاتم را تکرار نکنم و روش مطالعه‌ام را اصلاح کنم.



۳. در آزمون‌ها حضوری شرکت می‌کنید یا آنلاین؟ چرا؟

من معمولاً در آزمون‌ها حضوری شرکت می‌کنم؛ چون فضای آزمون حضوری تمرکز بیشتری ایجاد می‌کند و شرایط آن شبیه آزمون‌های اصلی است. این موضوع به مدیریت زمان و کاهش استرس من کمک زیادی می‌کند.

۴. شما کارنامه آزمون را چه زمانی دریافت می‌کنید؟ حضوری یا صفحه شخصی؟

کارنامه آزمون را از طریق صفحه شخصی کانون دریافت می‌کنم و سپس آن را با کمک پشتیبان بررسی می‌کنم تا بتوانم تحلیل دقیق‌تری از عملکردم داشته باشم.



۵. برای پیشرفت در هر آزمون چگونه برنامه‌ریزی می‌کنید؟

برای هر آزمون، ابتدا برنامه راهبردی کانون را بررسی می‌کنم و سپس با راهنمایی پشتیبان، برنامه‌ی شخصی‌سازی‌شده می‌نویسم. در این برنامه، مرور مطالب قبلی، حل تست و رفع اشکال‌ها را به‌صورت منظم قرار می‌دهم.



۶. روش مطالعه موفق شما در کدام درس است؟ توضیح دهید.

روش مطالعه موفق من در درس ریاضی است. ابتدا درس را از روی کتاب درسی و درسنامه کانونی می‌خوانم، سپس تست‌های آموزشی حل می‌کنم و در نهایت با تحلیل تست‌ها، اشکالاتم را برطرف می‌کنم. این روش را با توصیه پشتیبانم به‌کار گرفتم و نتیجه خوبی گرفتم.



۷. با توجه به اهمیت امتحانات و معدل، چه برنامه‌ای برای موفقیت در امتحانات مدرسه دارید؟

برای امتحانات مدرسه، هم‌زمان با برنامه کانون، مرور تشریحی مطالب را در برنامه قرار می‌دهم. استفاده از خلاصه‌نویسی‌ها و تمرین تشریحی باعث می‌شود هم در آزمون‌های کانون و هم در امتحانات مدرسه موفق باشم.



۸. مطابق برنامه راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه‌ریزی می‌کنید؟

بله، کاملاً مطابق برنامه راهبردی کانون حرکت می‌کنم. برنامه دو هفته‌ای را به کمک پشتیبان تنظیم می‌کنم و هر هفته میزان پیشرفت خودم را بررسی و اصلاح می‌کنم تا از برنامه عقب نمانم.



۹. از کدام کارنامه‌های جعبه‌ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ از هرکدام چه استفاده‌ای می‌کنید؟

از کارنامه مبحثی، کارنامه سوالی و نمودار پیشرفت استفاده می‌کنم.

    •    کارنامه مبحثی برای شناسایی ضعف‌ها

    •    کارنامه سوالی برای بررسی نوع اشتباهات

    •    نمودار پیشرفت برای بررسی روند رشد تراز



۱۰. از کدام منابع کمک‌آموزشی کانون استفاده می‌کنید؟ آیا نیاز به مهندسی مجدد منابع دارید؟

از کتاب‌های آبی و پرتکرار کانون استفاده می‌کنم. با بررسی نتایج آزمون‌ها و نظر پشتیبان، بعضی از منابع را در صورت نیاز تغییر می‌دهم تا بازدهی مطالعه‌ام بیشتر شود.



۱۱. دفتر برنامه‌ریزی دارید؟ تکمیل آن چه کمکی به شما می‌کند؟

بله، دفتر برنامه‌ریزی دارم. تکمیل آن باعث می‌شود زمان مطالعه‌ام مدیریت شود، میزان تلاش روزانه مشخص باشد و مسئولیت‌پذیری من بیشتر شود. پشتیبان با بررسی دفتر، به من بازخورد می‌دهد.

۱۲. تحلیل آزمون را چه روزی انجام می‌دهید؟ روش شما برای تحلیل چگونه است؟

معمولاً روز دریافت کارنامه یا حداکثر روز بعد تحلیل آزمون را انجام می‌دهم. ابتدا سوالات غلط و نزده را بررسی می‌کنم، سپس با کمک پشتیبان علت اشتباهات را پیدا می‌کنم و در برنامه بعدی اصلاح می‌کنم.



۱۳. با توجه به عملکرد نیم‌سال اول، چه تغییرات مثبتی برای نیم‌سال دوم ایجاد خواهید کرد؟

در نیم‌سال دوم قصد دارم مرورهای منظم‌تر، تحلیل دقیق‌تر آزمون‌ها و ارتباط مؤثرتر با پشتیبان داشته باشم تا تراز و تسلط علمی‌ام بیشتر شود و برای آزمون‌های مهم آمادگی کامل داشته باشم.


Menu