نام و نام خانوادگی: ملودی نیکی پار
پایه تحصیلی: دوازدهم تجربی
شهر و استان: تهران
شغل و تحصیلات مادر: لیسانس حقوق قضایی، وکیل
شغل و تحصیلات پدر: لیسانس حسابداری (در حال حاضر فروشنده)
معدل: ۱۹٫۷
سالهای حضور در کانون: ۱ سال
تعداد آزمونهای شرکتکرده: ۱۳ آزمون
مصاحبه گر: محدثه عاشوری
۱. هدف شما از شرکت در آزمونهای تابستان چه بود؟
هدف من از شرکت در آزمونهای تابستان، سنجیدن وضعیت درسی خودم در دو سال گذشته بود و در کنار آن، آشنایی با روند و سبک آزمونهای قلمچی و همچنین جمعبندی تدریجی و خردِ برخی از دروس را دنبال میکردم.
۲. در آزمونها حضوری شرکت میکردید یا آنلاین؟ چرا؟
من در آزمونها بهصورت حضوری شرکت میکردم؛ زیرا آزمون حضوری شرایطی شبیه به کنکور ایجاد میکند و باعث میشود استرس واقعی جلسه را تجربه کنم و بتوانم مدیریت زمان را بهتر تمرین کنم.
۳. آیا مطابق برنامهی راهبردی حرکت میکردید؟
بله، در طول تابستان مطابق برنامهی راهبردی حرکت میکردم و آن را مبنای مطالعهی خود قرار داده بودم.
۴. چگونه برای دو هفته برنامهریزی میکردید؟
برنامهریزی دو هفتهای من بر اساس برنامهی مشاور و دبیران مدرسه انجام میشد و خودم تغییر خاصی در آن ایجاد نمیکردم.
۵. آیا برنامهی مدرسه و آزمونها با یکدیگر هماهنگ بود؟
خیر، برنامهی مدرسه و آزمونها هماهنگی لازم را با یکدیگر نداشتند.
۶. در طول تابستان بهطور میانگین چند ساعت مطالعه میکردید؟
ساعات مطالعهی من در تابستان کم بود و بهطور میانگین روزی حدود ۴ ساعت مطالعه میکردم که البته به دلیل برگزاری کلاسهای مدرسه بود.
۷. چه میزان از مطالعهی شما تستی و چه میزان تشریحی بود؟
مطالعهی من تقریباً کاملاً تستی بود که این موضوع به روش آموزشی مدرسه برمیگشت.
۸. برنامهی هفتهی اول و هفتهی دوم شما چه تفاوتی با هم داشت؟
هفتهی دوم شامل آزمونها میشد و تمرکز برنامه در آن هفته بیشتر بر آمادگی برای آزمون بود.
۹. از نگاه به آینده، به چند درس پاسخ میدادید؟ چه درسهایی؟ روش مطالعهی شما چگونه بود؟
از نگاه به آینده، به تمام دروس اختصاصی پاسخ میدادم؛ چون این دروس در تابستان توسط مدرسه تدریس شده بودند. روش مطالعهی من نیز همراهی کامل با برنامه و تدریس مدرسه بود.
۱۰. برنامهی شما برای شروع سال تحصیلی چیست؟
برنامهی من برای شروع سال تحصیلی، جدیتر گرفتن ساعات مطالعه، افزایش عمق یادگیری و بالا بردن تعداد تستها است.
۱۱. با توجه به اهمیت معدل نهایی دوازدهم، چقدر به درسهای مدرسه توجه میکنید؟
تا جایی که بتوانم، خودم بهصورت مستقل درسها را به شکل تشریحی مطالعه میکنم و منتظر مدرسه نمیمانم.
۱۲. با توجه به دستاوردهای تابستان، چه تصمیماتی برای نیمسال اول گرفتهاید؟
تصمیم گرفتهام ساعات مطالعه را جدیتر افزایش بدهم و تحلیل آزمونها را با دقت بیشتری انجام دهم.
۱۳. در کدام درس در تابستان چالش داشتید که توانستید با تغییر روش مطالعه آن را برطرف کنید؟ چه روشی داشتید؟
در درس زیستشناسی با چالش مواجه بودم که توانستم با تغییر روش مطالعه آن را برطرف کنم. روش من تسلط کامل بر کتاب درسی با استفاده از روش «کاغذ سفید» بود.
۱۴. آیا در تابستان درسهای عمومی دوازدهم را هم خواندید؟ کدام درسها؟
بله، در تابستان طبق برنامهی مدرسه، برای همهی درسهای عمومی کلاس داشتیم و تمام دروس عمومی را مطالعه کردیم.
۱۵. در آزمونهای تابستان تا چه میزان توانستید سؤالات ساده را شناسایی کنید؟
تقریباً توانستم حدود ۴۰ درصد از سؤالات ساده را شناسایی کنم.
۱۶. تا چه حد توانستید سؤالات دشوار را پاسخ دهید؟
به دلیل عدم تسلط کافی، میزان پاسخدهی من به سؤالات دشوار بسیار کم بود.
۱۷. تحلیل آزمون را در چه روزی انجام میدهید؟
تحلیل آزمونها را معمولاً در روز جمعه انجام میدهم.
۱۸. روش شما برای تحلیل آزمون چگونه است؟
در تحلیل آزمون، ابتدا سؤالات درست را تکبهتک بررسی میکنم و گزینهها را نیز چک میکنم. سپس سؤالات نادرست و نزده را دوباره حل میکنم؛ اگر پاسخ درست بود، همان روش را تثبیت میکنم و اگر درست نبود، از پاسخنامه برای یادگیری استفاده میکنم.
