نام و نام خانوادگی پشتیبان: غزل جعفری
رتبه کنکور سراسری: ۱۵۰۰۰
نام رشته و دانشگاه: مشاوره / دانشگاه آزاد اسلامی
عیار کانونی : ۲ سال
مقطع پشتیبانی: هفتم و هشتم
نام مدیر: الهه یوسفی
مصاحبهگر: امیره شریعتمدار
۱- با توجه به اینکه ۸۵٪ دانشآموزان شما پیشرفت داشتهاند، عملکرد خودتان را برای رشد و پیشرفت آنها توضیح دهید.
عملکرد من در رشد دانشآموزان پایه هفتم و هشتم بر اساس شناخت دقیق وضعیت درسی هر دانشآموز، برنامهریزی فردمحور و پیگیری مستمر بوده است. در ابتدا با بررسی سطح علمی، عادات مطالعه و نقاط ضعف و قوت، برنامهای واقعبینانه و قابل اجرا برای هر دانشآموز تنظیم شد.تمرکز اصلی بر آموزش روش صحیح مطالعه بهویژه در دروس ریاضی و علوم و تحلیل منظم آزمونها بود تا دانشآموزان اشکالات خود را شناسایی و برطرف کنند. در کنار این موارد، تقویت انگیزه، اعتمادبهنفس و ایجاد هدفهای کوتاهمدت متناسب با سن دانشآموزان نقش مهمی داشت.همچنین با پیگیری اجرای برنامه، تاکید بر کاهش اشتباهات ، بررسی دفتر برنامهریزی ، کتاب خودآموز و اصلاح مسیر در صورت نیاز، اکثر دانشآموزان در روند رشد باقی ماندند .
۲- دانشآموزان شما در کدام درس بیشتر پیشرفت داشتهاند؟
بیشترین میزان پیشرفت دانشآموزان من در دروس ریاضی و علوم بوده است. با توجه به اینکه اکثر دانش آموزان از تابستان این درپس را آزمون میدادند و تمرین و تکرار میکردند این پیشرفت هم در افزایش درصد آزمونها و هم در افزایش تسلط مفهومی و کاهش بیدقتیها کاملاً مشهود است.
۳- مهمترین عامل رشد و پیشرفت در دانشآموزانتان چه بوده است؟
مهمترین عامل، ایجاد برنامهریزی منظم و پایبندی به آن همراه با تحلیل مستمر آزمونها بوده است. همچنین افزایش انگیزه، باور به توانمندی خود و اصلاح روش مطالعه نقش بسیار مؤثری در این روند داشته است.
۴- فکر میکنید این روند رشدی چه مدت ادامهدار باشد و این امر مستلزم چه چیزی است؟
در صورت تداوم برنامهریزی اصولی، پیگیری منظم، تحلیل آزمونها و حفظ انگیزه، این روند رشد میتواند بهصورت پایدار تا پایان سال تحصیلی ادامه داشته باشد. لازمه این امر ثبات در اجرا، همراهی خانواده و استمرار دانشآموز است.
۵- آیا در روند رشد و پیشرفت دانشآموزان دچار چالش شده بودید؟ چطور چالش را برطرف کردید؟
بله، در برخی مقاطع چالشهایی مانند کاهش انگیزه، افت موقت تمرکز یا ضعف پایهای در بعضی مباحث وجود داشت. این چالشها با گفتوگوهای انگیزشی، اصلاح برنامه درسی ، آموزش روش صحیح مطالعه و تمرکز بر نقاط ضعف در تحلیل آزمونها بهخوبی برطرف شد.
۶- کدام یک از آموزههای کانون در رشد و پیشرفت دانشآموزان شما مؤثر بوده است؟
از مهمترین آموزههای مؤثر کانون میتوان به برنامه راهبردی، آزمونهای منظم، تحلیل آزمون، دفتر برنامهریزی، کتاب خودآموز ، تکنیک های تست زنی ، روش های مطالعه ، مرورهای هدفمند و تاکید بر مطالعه مفهومی اشاره کرد که نقش کلیدی در پیشرفت دانشآموزان داشتهاند.
۷- چه منابعی را برای رشد و پیشرفت دانشآموزانتان معرفی کردید؟ آیا از آنها استفاده کردهاند؟
منابع اصلی معرفیشده شامل کتابهای پرتکرار ، کتاب های آبی ، کتاب های سه سطحی ، کتاب اشتباهات متداول ، کتاب خود آموز ، دفتر برنامهریزی و تمرینهای تکمیلی متناسب با سطح دانشآموزان بوده است. در برنامه ریزی تمامی منابع دانشآموز همیشه نوشته میشود و دانشآموزان با راهنمایی و پیگیری منظم، از این منابع استفاده کردهاند و اثر آن در افزایش تسلط، کاهش اشکالات و بهبود نتایج آزمونها مشهود بوده است.
۸- آیا با اولیای دانشآموزان ارتباط دارید؟ این ارتباط چه تأثیری بر روند رشد و پیشرفت فرزندشان داشته است؟
بله، هر ماه با اولیا تماس میگیرم و پایان هر فصل جلسات حضوری داریم و ارتباط مؤثر و هدفمند با اولیا برقرار شده است. این ارتباط باعث همراستایی خانواده با برنامه مطالعاتی، ایجاد نظم در خانه و افزایش حمایت و انگیزه دانشآموز شده و نقش مثبتی در تداوم روند پیشرفت داشته است.
۹- برای پیشرفت درسی این دانشآموزان در مدرسه (نیمسال اول) چه برنامهای دارید؟
برنامه نیمسال اول شامل ( ارسال نمونه سوالات امتحانی از سایت کانون ، ارسال درسنامه ها و ویدئو های آموزشی ) تثبیت مباحث پایه، مرور منظم، تقویت دروس نیاز به تلاش ، آموزش روش مطالعه صحیح، تحلیل آزمونها و پیگیری مستمر اجرای برنامه است. همچنین تلاش میشود با افزایش نظم، انگیزه و هدفگذاری کوتاهمدت، عملکرد دانشآموزان در مدرسه و آزمونها بهبود یابد.
