گفت گو با پشتیبان پونه سلاری مقدم پشتیبان متوسطه اول /جیرفت

گفت گو با پشتیبان پونه سلاری مقدم پشتیبان متوسطه اول که پیشرفت 78درصدی دانش اموزان را داشته است

گفت گو با پشتیبان پونه سلاری مقدم پشتیبان متوسطه اول /جیرفت

نام و نام خانوادگی پشتیبان: پونه سالاری مقدم

نام رشته و دانشگاه: کارشناس ارشد مشاوره و راهنمایی -کرمان

عیار کانونی : ۴سال پشتیبان کانون 

مقطع پشتیبانی: مقطع  هفتم، هشتم و نهم  نمایندگی جیرفت  

نام مدیر: سحر بروشم 

با توجه به اینکه ۸۷٪درصد دانش آموزان شما پیشرفت داشته‌اند عملکرد خودتان را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان توضیح دهید؟ 

من تحلیل آزمون دانش آموزانم را حتی اگر حضوری هم نتوانند خودشان را به کانون به هر دلیلی برسانند حتما ازشون در گروه کانونی میخوام که کارنامه را از ۱فحع شخصی دانلود کرده و برای من ارسال کنند تا بتوانم تحلیل خودم از کارنامه شان را حتما برایشان ارسال کنم .و نتیجه گیری و هدفگذاری را براساس عملکردشان در آزمون برایشان ارسال میکنم و همچنین پر قدرت تر از  پشتکار  و ایمان خودشان و تشویقی که حق شان  بابت تلاش هایی که می‌کنند  هست وجود ندارد.

همه چیز به افکار و حس درونی خودشان برای رسیدن به نتیجه های رو به پیشرفت هست.

 دانش آموزان شما در کدام درس بیشتر پیشرفت داشته اند؟

دروس برای دانش آموزانم متفاوت بود ولی بیشترین تغییر در درس های  انگلیسی ،عربی ،ریاضی بوده 

مهم ترین عامل رشد و پیشرفت در دانش آموزتان چه عاملی بوده است؟

اولین و در بالاترین سطح باور بچه ها به خودشان و  دومین موضوع پیگیری والدین  و تسلط پشتیبان به تمامی آموزه های مشاوره ای  خاص و کلیدی کانون که هر روز طی جلسات یا آنلاین یا حضوری نمایندگی به روز می‌شود و پرسش و پاسخ و ارائه هایی که از صفر تا صد بارها و بارها تکرار و تمرین میشود تا هم دانش آموزان رو به پیشرفت و پر تلاش  و همچنین والدین خاص را همراه خود داشته باشیم و آنها را هم از این مطالب با خبر کنیم تا خودشان هم مشاور های اختصاصی کانون در خانه باشند.

فکر می‌کنید این روند رشدی چه مدت ادامه دار باشد و این امر مستلزم چه چیزی می باشد؟

براساس حس قدرتمند رقابت در کانون و اینکه برخی مدارس خاص تعداد دانش آموزان بیشتری هم در این آزمون شرکت دارند پس مطمئنا باید همچنان شاهد این موضوع به صورت ادامه دار باشیم .موضوع پیشرفت بچه ها مستلزم پیگیری متقابل والدین و دانش آموزان همچنین پشتیبان است آگاهی بیشتر والدین همراه با   پشتیبان ها  به مسائل دوره نوجوانی و کلا سن خاصی که در آن حیطه مشغول به فعالیت هستیم وتوانایی تدریس  پشتیبان در یک درس خاص یا دروسی خاص

آیا در روند رشد و پیشرفت دانش آموزی دچار چالش شده بودید؟ چطور چالش را برطرف کردید؟

بله بارها شدم هنوز هم با وجود شخصیت های متفاوت و متغییر بچه ها در این فصل از زندگیشون با نوسان در مطالعه، رها کردن درس خوندن و افت های شدید برخی دانش آموزان برترم .که طی هماهنگی با والدین و همفکری حتی با خود دانش آموزان سعی میکنم راه حل متناسب رو استفاده کنم .

کدام یک از آموزه های کانون در رشد و پیشرفت دانش آموز شما موثر بوده است؟ 

تعهد ، پیگیری،برنامه راهبردی  ،دفتر برنامه ریزی ،آزمون های حضوری 

به نظرم بهترین آموزه کانون تعهد به پیگیری هر دوهفته یکبار و ملاقات با دانش آموزان در روز قلم چی (این اسم رو یکی از دانش آموزام  به نام کسری برای روز جمعه ی آزمون ها گذاشته)همینکه بچه ها میدونن یکنفر قراره باهاشون باشه و ازشون سوالاتی داره اونام برای داشتن جواب مناسب و مستند حتما هر بار متفاوت عمل میکنن بخصوص افرادی که پیشرفت های بیشتری داشتن .

چه منابعی را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان معرفی کردید؟ آیا آنها استفاده کرده اند؟ 

منابع اصلی که من برای دانش آموزانم معرفی کردم بتا به شرایط کارنامه های کانونی و نمرات مدرسه شان فرق می‌کرد.ولی از کتاب اول ،و پر تکرار  بیشترین استفاده را بردند این دوتا کتاب واقعا برای  مراحل اولیه یادگیری که ادراک و تثبیت هست ایجاد اعتماد بنفس شگفت انگیزی رو به همراه داشتن. 

آیا با اولیا دانش آموزان ارتباط دارید؟ این ارتباط چه تأثیری بر روند رشد و پیشرفت فرزندشان داشته است؟ 

بله با تعداد زیادیشون من معتقدم و در این مدت دیدم ، دانش آموزانی که والدین پیگیر تری دارند ،حتما نتیجه بهتری بدست میارن چون ارتباط پشتیبان با والدین که بیشترین زمان رو با دانش آموز در خانه میگذرونن باعث میشه از عادات و نحوه مطالعه و چگونگی پیش بردن برنامه هاشون با خبر باشیم و مدیریت بهتری برای فلسفه بودنشون در کانون داشته باشیم .

برای پیشرفت درسی این دانش آموزان در مدرسه (نیمسال اول) چه برنامه ایی دارید؟

تاکید و تمرکز از روز اول ورود به کانون برای همه بچه ها که درس هر روز همان روز خوانده شود تا مجبور به شب امتحانی بودن نشوند .و اینکه مراحل یادگیری رو باید با ترتیبی که بازده هر کدامشان هست طی کنند بخصوص در ایام امتحانات که مرحله تسلط را با استفاده از کتاب پر تکرار و تکلیف خواستن از آن پیش می‌بریم

Menu