گفتگو با شیوا شفیعی؛ پشتیبان قهرمان پیشرفت درسی پایه نهم

شیوا شفیعی پشتیبان قهرمان پیشرفت درسی نمایندگی بهبهان دخترپایه

گفتگو با شیوا شفیعی؛ پشتیبان قهرمان پیشرفت درسی پایه نهم

نام و نام خانوادگی پشتیبان:شیوا شفیعی

نام رشته و دانشگاه:  زیست شناسی- خاتم الانبیا بهبهان

عیار کانونی :  3 سال پشتیبان کانون

مقطع پشتیبانی: مقطع نهم

نام مدیر: مریم خسروزادیان


مصاحبه گر: رودابه بابلی


با توجه به اینکه 84 درصد دانش آموزان شما پیشرفت داشته‌اند عملکرد خودتان را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان توضیح دهید؟ 

تمرکز اصلی من بر تحلیل مستمر کارنامه‌های آزمون، شناسایی نقاط ضعف و قوت هر دانش‌آموز و تنظیم برنامه متناسب با شرایط فردی آن‌ها بوده است.پیگیری منظم هفتگی، هدف گذاری و ایجاد تعهد در اجرای برنامه باعث شد اکثریت دانش‌آموزان روند پیشرفت پایداری داشته باشند.

 دانش آموزان شما در کدام درس بیشتر پیشرفت داشته اند؟

بیشترین پیشرفت در دروس فارسی و ریاضی و علوم مشاهده شد، چرا که با تمرکز و تمرین هدفمند و تحلیل دقیق آزمون‌ها، ضعف‌های پایه‌ای دانش‌آموزان به‌تدریج برطرف شد.

مهم ترین عامل رشد و پیشرفت در دانش آموزتان چه عاملی بوده است؟

مهم‌ترین عامل، پیگیری مستمر همراه با برنامه‌ریزی شخصی‌سازی‌شده و تحلیل آزمون بوده است.دانش‌آموزان یاد گرفتند اشتباهات خود را شناسایی کنند و برای جبران آن‌ها تلاش کنند.

فکر می‌کنید این روند رشدی چه مدت ادامه دار باشد و این امر مستلزم چه چیزی می باشد؟

این روند در صورت استمرار پیگیری، تحلیل آزمون‌ها و حفظ انگیزه دانش‌آموز می‌تواند بلندمدت باشد.شرط اصلی تداوم، نظم در مطالعه، اجرای دقیق برنامه است.

آیا در روند رشد و پیشرفت دانش آموزی دچار چالش شده بودید؟ چطور چالش را برطرف کردید؟

بله، در برخی موارد کاهش انگیزه یا بی‌نظمی در مطالعه وجود داشت که با گفت‌وگوی انگیزشی، و هدف‌گذاری این چالش‌ها برطرف شد.

کدام یک از آموزه های کانون در رشد و پیشرفت دانش آموز شما موثر بوده است؟ 

آزمون‌های مشابه پارسال و همچنین ازمون های هدفگذاری نقش مؤثری در ایجاد نظم مطالعاتی،و افزایش دقت دانش‌آموزان داشته است و باعث پیشرفت درسی انها شده است.

چه منابعی را برای رشد و پیشرفت دانش آموزانتان معرفی کردید؟ آیا آنها استفاده کرده اند؟ 

منابع پیشنهادی شامل کتاب‌های آبی، دفتر برنامه‌ریزی و کتاب های سه سطحی بوده که دانش‌آموزان به‌صورت منظم از آن‌ها استفاده کرده‌اند و تأثیر مثبتی در روند پیشرفتشان داشته است.

آیا با اولیا دانش آموزان ارتباط دارید؟ این ارتباط چه تأثیری بر روند رشد و پیشرفت فرزندشان داشته است؟ 

بله، ارتباط با اولیا برقرار میشود این ارتباط باعث همراهی بهتر خانواده و ایجاد آرامش و انگیزه بیشتر در دانش‌آموز شده است.

برای پیشرفت درسی این دانش آموزان در مدرسه (نیمسال اول) چه برنامه ایی دارید؟ 

برنامه من شامل استمرار برنامه‌ریزی هفتگی، پیگیری منظم، هماهنگی برنامه مدرسه با آزمون‌های کانون و تقویت دروس دارای ضعف است.

مطالب مرتبط

رودابه بابلی
ارسال شده توسط : رودابه بابلی
Menu