گفت و گو با خانم مهسا حقانی بقاری پشتیبان قهرمانان پیشرفت درسی (75%پیشرفت درسی)
مقطع تحت پوشش:دبستان
عیار کانونی:1سال
عیار علمی: مهندسی کشاورزی
مصاحبه گر:فاطمه نزل آبادی
چگونه با کانون آشنا شدید؟
از طریق معلم پسرم آقای قزی که از دبیران مطرح شهر در مقطع دبستان هستند .
سال گذشته پسرم که کلاس ششم بود در آزمون های کانون قلم چی ثبت نام کردم تا برای آزمون تیزهوشان بیشتر تجربه کسب کند و با آمادگی بیشتر در این آزمون شرکت کند.وازاین طریق به کار پشتیبانی علاقه مند شدم.
چرا گروه دبستان را برای پشتیبانی انتخاب کردید؟
من چون چندین سال برای پایه ی ابتدایی تدریس خصوصی ریاضی وفارسی انجام دادم وبا کتاب های ابتدایی آشنایی کامل داشتم این پایه را انتخاب کردم.
75%از دانش آموزان شما پیشرفت درسی داشتند،علت را چه می دانید؟
از مهم ترین دلایل
تعیین تکلیف از منابع کانونی به صورت فردی وپیگیری های مداوم شبانه
شرکت در آزمون های مشابه وهدف گذاری
تحلیل آزمون ها ونوشتن اشتباهات در کتاب خودآموز وبررسی کردن تحلیل آزمون هر دانش آموز بصورت جداگانه
تشویق دانش آموزان برتر در گروه که باعث ایجاد رقابت در بین دانش آموزانم شده است.

مهم ترین منابع را در پیشرفت دانش آموزان چه می دانید؟
من به دانش آموزانم توصیه می کنم منابع کانون را استفاده کنند و به تناسب سطح علمی دانش آموز کتاب پیشنهاد می کنم.اکثر دانش آموزان من از کتاب های سه سطحی در استعداد تحصیلی استفاده می کنند و در بخش استعداد تحلیلی تمام کتاب های هوش کانون را دارند.از مهم ترین منابع که در پیشرفت درسی دانش آموزان من تاثیر بسیاری داشت کتاب اشتباهات متداول بود.
در یکی از عکس های آزمون دیدم که دانش آموزان شما کتاب اشتباهات متداول را دارند. آیا به همه دانش آموزان این کتاب را پیشنهاد می کنید.
اکثر دانش آموزان من تمام منابع وکتابهای کانون را داشتند اما در ماه گذشته باتوجه به بررسی اکثر کارنامه ها متوجه شدم هنوز بچه ها تعداد سوالات که در دام آموزشی می افتند خیلی زیاد است تصمیم گرفتم این کتاب را به بچه ها پیشنهاد دهم وچون هرچهار درس فارسی ،علوم ،ریاضی وهوش را داشت بیشتر بچه ها از کتاب استقبال کردند بعد از دوهفته که ما روی کتاب کار کردیم ونظر دانش اموزان را پرسیدیم بقیه ی بچه ها هم که این کتاب را نداشتند استقبال کردند وخوشبختانه همه ی دانش اموزان این کتاب را دارند.

شیوه پیگیری و بررسی کارنامه دانش آموزان توسط شما چگونه است؟
من هرشب از دانش اموزان خود گزارش کار میگیرم وبرای روزبعد تکلیف جدید برایشان تعیین میکنم وآخر هر هفته دفتر برنامه ریزی را چک میکنم.
من هر آزمون کارنامه ی کاغذی دانش آموزانم را از دفترمرکزی قلم چی میگیرم وبا ویس برای بچه ها تحلیل میکنم .هر دو هفته یک بار در یملاقات حضوری در حضور پیگیر آموزشی دانش آموز کارنامه هارا مجدد بررسی وتحلیل میکنم.
آیا دانش آموزان شما دفتر برنامه ریزی دارند؟
همه ی دانش آموزان من دفتر برنامه ریزی دارند وهرشب این دفتر را تکمیل می کنند وبنده همه ی دفترهای دانش آموزان را هردوهفته یکبار ،روز آزمون کامل بررسی می کنم .

نقش والدین را در پیشرفت درسی دانش آموزان مقطع دبستان چه می دانید؟
والدین در پیشرفت دانش آموزان ابتدایی نقش پررنگی دارند اکثر دانش آموزانی من که در گروه بنده پیشرفت چشم گیری داشتند والدین پیگیر وآگاهی هم دارند.

سال گذشته به عنوان اولیا به کار کانون نگاه می کردید،امسال به عنوان فردی که در بطن کار قرار گرفته اید دیدگاه خود را بفرمایید.
من سال گذشته خیلی روی برنامه های کانون مسلط نبودم ونمیدانستم چقدر برنامه ها ،سوالات ،کارنامه ها ومشاوران کانون برای پیشرفت دانش آموزان تاثیر دارند. تمام سعی خودم میکنم به عنوان یک والدین که این نا آگاهی را داشتم نگذارم والدین دانش آموزانم اینگونه باشند و با دقت ، تمام خدمات کانون را برای پیشرفت دانش آموزانم به اطلاع اولیا برسانم که بتوانند حداکثر استفاده را ببرند.
