نام و نام خانوادگی: نرگس عباسی
رتبه کنکور: 384
نام رشته و دانشگاه: آموزش ابتدایی فرهنگیان رشت
عیار کانونی: 5 سال
مصاحبه گر: هومن گنجیان
با توجه به پیشرفت دانشآموزانتان، عملکرد خودتان برای رشد آنها چگونه بوده است؟
من سعی کردم به طور پیوسته پیگیری دانش آموزان را دنبال کنم و هر چالشی که دارند درباره آن تحقیق کنم تا بتوانم بهترین راه حل را به آن ها بدهم و خیال آن ها را راحت تر کنم.
دانشآموزان شما در کدام درسها بیشترین پیشرفت را داشتهاند؟
دانش آموزان در دروسی مانند فلسفه، جامعه شناسی و علوم و فنون پیشرفت داشتند.
آیا در مسیر رشد دانشآموزانتان با چالشی مواجه بودهاید؟ این چالشها چگونه مدیریت شدهاند؟
بله،قطعا چالش در مسیر پیشرفت وجود دارد اما ابتدا آن ها را اشتباه کشف کردم و بعد به دنبال حا آن ها یا مدیریت آن بودم که البته دانش آموزان نیز در این موارد خیلی همکاری داشتند.
کدام یک از آموزههای کانون در رشد و پیشرفت دانشآموزان شما مؤثر بوده است؟
روش های مطالعه کانون، مقاله های کانون، جلساتی که روز های جمعه بعد از آزمون باعث می شد من اطلاعات و دانش خود را بروز کنم و بتوانم ئدانش آموزان را بهتر راهنمایی کنم.
چه منابعی را برای رشد و پیشرفت دانشآموزانتان معرفی کردهاید و چگونه استفاده میشوند؟
منابعی مانند کتاب آبی، سه سطحی، کتاب پر تکرار منابعی بود که من برای دانش آموزان معرفی می کردم. ابتدا درسنامه کتاب آبی را می خواندند و سپس به سراغ کتاب سه سطحی می رفتم و کتاب پرتکرار هم برای امتحانات تشریحی مدرسه معرفی می کردم.
آیا با اولیای دانشآموزان ارتباط دارید؟
بله، اصولا براغی پیشرفت باید هم دانش آموز هم اولیا هم پشتیبان با همدیگر در ارتباط باشند و از روند آموزشی و برنامه های همدیگر با خبر باشند.
آیا جلسه مشاوره حضوری هم برگزار میکنید؟
بله، جلسه مشاوره ی حضوری بسیار موثرتر هستند برای این جلسات و زمان آن برنامه ریزی می کنم تا در ابتدا چه بگویم که یخ جلسه بشکند سپس موضوع آموزشی چه باشد و بعد کارنامه ی آزمون را تحلیل می کنم.
چه روشهایی برای تقویت انگیزه و خودباوری دانشآموزان استفاده میکنید؟
روی نقاط قوت تاکید می کنم و پیشرفت او از ابتدا تا انتها را به او یادآوری می کنم.
