نام و نام خانوادگی:معصومه علی اوسط
پایه :فارغ التحصیل
نام شهر و استان: قزوین قزوین
شغل و تحصیلات مادر: دبیر و فوق لیسانس ادبیات
شغل و تحصیلات پدر: دیپلم آزاد
میانگین تراز: ۶٠٠٠
سالهای حضور در کانون:۴٠١/۴٠٢/۴٠٣/۴٠۴
تعداد آزمونها:23
مصاحبهگر : زهرا نوروزی رزانی
- هدف شما از شرکت در آزمونهای کانون چیست؟
- ازمایش خودم و آزمایش بودجه ای که در طول دو هفته می خوانم
- مهمترین دستاورد و دلیل موفقیت شما در نیم سال اول چه بوده است؟
- درست و اصولی خواندن هر درس
- در آزمونها حضوری شرکت میکنید یا آنلاین؟ چرا؟
- حضوری شرایط آزمون و کنکور را فراهم کنم
- شما کارنامه آزمون را چه زمانی دریافت میکنید؟ حضوری یا صفحه شخصی؟
- عصر روز آزمون معمولا آنلاین
- برای پیشرفت در هر آزمون چگونه برنامه ریزی میکنید؟
- هفته اول خواندن دروس و بستن آموزش هفته دوم تست زدن
- روش مطالعه موفق شما در کدام درس است؟ توضیح دهید.
- زیست اول به صورت متن دقیق بعد با درسنامه و بعد تست
- با توجه به اهمیت امتحانات و معدل،چه برنامهای برای موفقیت در امتحانات مدرسه دارید؟
- وقت گذاشتن برای دروس عمومی
- آیا مطابق برنامهی راهبردی حرکت میکنید؟ چگونه برای دو هفته برنامهریزی میکنید؟
- بله، برنامهی راهبردی کانون مبنای اصلی برنامهریزی من است. در ابتدای هر دو هفته، ابتدا برنامهی راهبردی را بهدقت بررسی میکنم و سپس با توجه به شرایط شخصی، مدرسه و نقاط قوت و ضعفم، آن را به برنامهی اجرایی روزانه تبدیل میکنم. سعی میکنم تعادل بین درسهای جدید، مرور و جمعبندی را حفظ کنم و زمانهای جبرانی هم در نظر بگیرم تا اگر از برنامه عقب افتادم، بتوانم آن را جبران کنم.
از کدام کارنامههای جعبهابزار کارنامه استفاده میکنید و هر کدام چه کاربردی برای شما دارد؟- بیشترین استفادهی من از کارنامهی مبحثی، کارنامهی سؤالهای غلط و نزده و کارنامهی روند پیشرفت است.
کارنامهی مبحثی به من کمک میکند بفهمم در کدام مباحث ضعیفتر هستم و تمرکز مطالعاتیام را دقیقتر انتخاب کنم.
کارنامهی سؤالهای غلط و نزده باعث میشود اشتباهاتم را بشناسم و علت آنها را بررسی کنم.
کارنامهی روند پیشرفت هم انگیزهی زیادی به من میدهد چون میتوانم رشد تدریجی خودم را در طول آزمونها ببینم.
از کدام منابع کمکآموزشی کانون استفاده میکنید؟ آیا منابع شما نیاز به تغییر یا بازبینی دارد؟ چرا؟- منابع اصلی من کتابهای آبی، سهسطحی و زرد کانون هستند. کتابهای آبی برای تسلط و تمرین پایه، سهسطحی برای افزایش قدرت حل مسئله و کتابهای زرد برای جمعبندی بسیار مؤثر هستند.
با توجه به نتایج نیمسال اول، تصمیم دارم در بعضی درسها استفاده از کتابهای سهسطحی را بیشتر کنم، چون متوجه شدم برای ارتقای تراز، نیاز به تمرین سؤالات چالشیتر دارم. بنابراین بیشتر از تغییر منبع، نیاز به بازبینی در نحوهی استفاده از منابع دارم.
آیا دفتر برنامهریزی دارید؟ تکمیل آن چه کمکی به شما میکند؟- بله، دفتر برنامهریزی دارم و بهصورت روزانه آن را تکمیل میکنم. نوشتن ساعت مطالعه و نوع فعالیتها باعث میشود به عملکرد واقعی خودم آگاه شوم. همچنین کمک میکند نظم بیشتری داشته باشم و مسئولیتپذیریام نسبت به برنامه افزایش پیدا کند. مرور دفتر در پایان هفته هم به من دید بهتری برای اصلاح برنامهی هفتهی بعد میدهد.
تحلیل آزمون را در چه روزی انجام میدهید و روش شما برای تحلیل چگونه است؟- معمولاً یک روز بعد از آزمون، تحلیل را شروع میکنم. ابتدا پاسخنامه را بررسی میکنم و سپس سؤالات غلط و نزده را دستهبندی میکنم. برای هر سؤال، علت اشتباه (بیدقتی، ضعف علمی، کمبود زمان یا ناآشنایی با تیپ سؤال) را مشخص میکنم. اگر لازم باشد، به درسنامه یا منبع کمکآموزشی مراجعه میکنم و حتی بعضی سؤالات را دوباره در دفترم حل میکنم تا اشتباه تکرار نشود.
با توجه به عملکرد و نتایج نیمسال اول، چه تغییرات مثبتی برای نیمسال دوم ایجاد خواهید کرد؟- در نیمسال دوم قصد دارم مرورهای منظمتری داشته باشم و تحلیل آزمون را دقیقتر انجام دهم. همچنین میخواهم مدیریت زمان در جلسهی آزمون را بیشتر تمرین کنم و تمرکز بیشتری روی نقاط ضعفم داشته باشم. هدفم این است که با حفظ نظم و استفادهی هوشمندانهتر از منابع و کارنامهها، روند پیشرفتم را پایدارتر و مؤثرتر کنم.
