گفتگو با صدف نظری؛ قهرمان پیوستگی از اسلام آباد غرب

گفتگو با صدف نظری؛ قهرمان پیوستگی از اسلام آبادغرب

گفتگو با صدف نظری؛ قهرمان پیوستگی از اسلام آباد غرب

نام و نام خانوادگی: صدف نظری

پایه: دوازدهم انسانی

نام شهر و استان: اسلام آبادغرب- کرمانشاه

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار- سیکل

شغل و تحصیلات پدر: آزاد- سیکل

میانگین تراز: 6545

سال‌های حضور در کانون: 1سال

چند آزمون شرکت کرده است: 3


مصاحبه گر: فاطمه چراغویسی


1.هدف شما از شرکت در آزمون‌های کانون چیست؟

اهداف من تعمیق فهم و یادگیری، محک زدن میزان یادگیری و کسب آمادگی برای آزمون سراسری هست.


2.مهم‌ترین دستاورد و دلیل موفقیت شما در مهرماه چه بود؟

 آموختم که اوقات روزانه ام را بهتر برنامه ریزی کنم و ساعت مطالعۂ خود را افزایش دادم. همچنین دریافتم که در چه دروسی مهارت دارم و نیازی به اختصاص زمان بیشتر ندارند. از طرف دیگر دانستم که چه دروسی نیاز به تمرکز بیشتری دارند.


3.در آزمون‌ها حضوری شرکت می‌کنید یا آنلاین؟ چرا؟ 

در آزمون های حضوری شرکت می کنم. چرا که مشابهت بیشتری به فضای آزمون کنکور دارند. درحالی که آزمون آنلاین فاقد این شبیه سازی مفید است.

گفتگو با صدف نظری؛ قهرمان پیوستگی از اسلام آباد غرب


4.شما کارنامه آزمون را چه زمانی دریافت می کنید؟ حضوری یا صفحه شخصی؟

همان روز آزمون از طریق صفحه شخصی کارنامه ام را دریافت می کنم.


5.برای پیشرفت در هر آزمون چگونه برنامه ریزی می کنید؟

مطابق نتیجه آزمون قبل، نقاط ضعف خود را دریافته و برای تقویت آن ها تلاش می کنم و زمان مطالعۂ بیشتری به آنها اختصاص می دهم.


6.روش مطالعه موفق شما در کدام درس است؟ توضیح دهید.

در دروس تاریخ، روانشناسی و فلسفه.

علاقه ام به این دروس سبب می شود درک و دریافتم عمیق تر باشد و مطالب را راحت تر از سایر دروس یاد بگیرم.


7.ویژه دوازدهمی ها؛ شما به چند زوج درس در آزمون پاسخ می‌دهید؟ کدام درس ها؟ چرا؟

به تمام زوج درس ها پاسخ می دهم. زیرا مایلم برای هر آزمون تا حد امکان دروس بیشتری را مطالعه کنم و در مدت زمان تعیین شده تا آزمون بعدی مطالب بیشتری را فرا بگیرم.


8.با توجه به اهمیت امتحانات و معدل، چه برنامه ریزی برای موفقیت در امتحانات مدرسه دارید؟

آنها را اولویت قرار داده و پیش از کسب اطمینان از فراگیری کامل دروس مدرسه، وقتم را به هیچ چیز دیگری اختصاص نمی دهم.


9.مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ 

بله، ساعت مطالعه اضافی(مدت زمانی که به آزمون های مدرسه اختصاص نمی یابد) را به مطالعه دروس آزمون قلم چی اختصاص می دهم. ابتدا دروس دشوارتر را مطالعه می کنم تا همزمان با نزدیک تر شدن به ضرب العجل آزمون، فشار روحی کمتری احساس کنم.


10.از کدام کارنامه های جعبه ابزارکارنامه استفاده می کنید؟ از هریک چه استفاده‌ای می کنید؟

از کارنامۂ آزمون ها جهت دریافت کلیت عملکرد، از کارنامۂ پنج نوع درس برای بررسی نقاط قوت و نقاط ضعف و از کارنامۂ هدف گذاری جهت مقایسۂ عملکردم در آزمون های مختلف استفاده می کنم.


11.از کدام منابع کمک آموزشی کانون استفاده می کنید؟

آزمون های اختصاصی فرهنگیان، واژه نامه جامع عربی و عربی عمار، سه سطحی ریاضی و آمار کنکور و کتاب های پرتکرار کانون.


12.دفتر برنامه ریزی دارید؟تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله، با ثبت ساعات مطالعه هر روز و اینکه در طول هفته چه میزان زمان به هر درس اختصاص داده ام خواهم دانست مطالعه ام تا چه حد متعادل و مفید بوده است.


13.تحلیل آزمون را در چه روزی انجام می‌دهید؟ روش شما برای تحلیل چگونه است؟

در همان روز آزمون.

پاسخ های صحیح را در دفترچه های آزمون یادداشت می کنم.بررسی می کنم که پاسخی های نادرست من تا چه حد با پاسخ درست فاصله داشته اند و دلیل اینکه اشتباه پاسخ داده ام چه بوده، فراموش کردن جواب، بدفهمی و عدم یادگیری یا بی دقتی.


ویژه زوج درس‌ها :

1.شما به چند زوج درس در آزمون پاسخ می‌دهید؟ کدام درس ها؟ چرا؟

به تمام زوج درس ها پاسخ می دهم. زیرا مایلم برای هر آزمون تا حد امکان دروس بیشتری را مطالعه کنم و در مدت زمان تعیین شده تا آزمون بعدی مطالب بیشتری را فرا بگیرم.


2.چرا به هر دو زوج درس از پایه دهم و یازدهم پاسخ می‌دهید؟

زیرا مایلم برای هر آزمون تا حد امکان دروس بیشتری را مطالعه کنم و در مدت زمان تعیین شده تا آزمون بعدی مطالب بیشتری را فرا بگیرم.


3.چگونه و با چه برنامه‌ای می‌توانید خود را برای پاسخگویی به هر دو زوج درس آماده ‌کنید؟

به طور معمول یکی از زوج درس ها را در برنامۂ روزانۂ مطالعه قرار می دهم و از ساعات اضافی در مدرسه برای مطالعۂ زوج درس دیگر استفاده می کنم.

Menu